Scott scale 30 stuurt niet op snelle afdalingen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

julie wrote: wat een gelul allemaal.
:roll:
Ik denk dat je bezig bent met een bende die vooral all-mountain rijden voor de fun... Alles met een grove korrel zout nemen is aan te raden!

Voor de afbeelding van het principe met de reducercups verwijs ik even naar de bike van Barel.
Image
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Inderdaad. Zoals Bert zegt, sommige commentaar waaronder de mijne soms met een korreltje zout nemen.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Angelo. wrote:Inderdaad. Zoals Bert zegt, sommige commentaar waaronder de mijne soms met een korreltje zout nemen.
ik begrijp het ook wel hoor, dat het als een geintje is bedoeld, maar soms is het vervelend als men niet "on topic" kan blijven en alles zo veralgemeend wordt, maar absoluut no hard feelings :wink:
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Angelo. wrote:Inderdaad. Zoals Bert zegt, sommige commentaar waaronder de mijne soms met een korreltje zout nemen.
Maak er maar een emmer van!
KVDB
Mountainbiker

Post by KVDB »

RigolleM wrote:
_alain_ wrote:Voor mij bewijst dat nog maar eens dat die "opmeters" hun afstellingen veel teveel op racefietsen afstemmen.
+1

En nog maar te zwijgen als je met een fully binnenstapt...
Of als je zegt dat je voor met 0.8 bar rijdt en achter met 1.95....
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

julie wrote: ik begrijp het ook wel hoor, dat het als een geintje is bedoeld, maar soms is het vervelend als men niet "on topic" kan blijven en alles zo veralgemeend wordt, maar absoluut no hard feelings :wink:
We hebben hier wel eerst de topic starter geholpen en daarna zijn we 'een beetje' loss gegaan...

Dat kan van de meeste topics niet gezegd worden.
base
Mountainbiker

Post by base »

Ja dat is zeker, waarvoor nogmaals dank.
Ik las dat de bandendruk discussie op het forum al aan bod kwam , zal dat dan ook nog eens moeten uitpluizen.
maar wat Alain zei: "Dat is om hun eigen in te dekken.
als jij nu je band kapot rijdt op 1.7bar, dan kunnen zij zeggen dat het niet hun schuld is.
Hier in Europa is dat nog niet zo erg, maar in de USA kunnen ze dan een proces aan hun broek krijgen (en verliezen)...

Zoals met alles,
cijfertjes opgegeven door fabrikanten zijn richtlijnen, en die kan/mag je gewoon aan je laars lappen".

Dat geloof je toch zelf niet. Schwalbe is een Duits merk en die gaan zeker niet 90% van hun klanten met verkeerde bardruk laten rijden.
IK experimenteerde de laatste dagen nog veel met de druk op mijn banden.
resultaat; Ik moet me aanpassen aan de lagere bardruk maar ben ervan overtuigd dat het me een beter rijgedrag oplevert. Duidelijk meer grip in de modder of op steile hellingen, op asfalt rijden is een verschrikking. Bij een sprong op asfalt en je land niet perfect in de rijrichting heb je het gevoel dat je op de velg voort mag rijden. Maar goed het is ook niet de bedoeling om op asfalt te rijden. Toch een belangrijke nota, lager dan 2bar, was ik al mijn voordeel al weer kwijt en werd het ronduit gevaarlijk. Ik ga dus voor de, door schwalbe voorgestede, minimale druk van 2.0 bar voor en 2.2 achter.
(ps; ik rij met binnenbanden, en weeg 85kg)
greetings en goed weekend
julie
Mountainbiker

Post by julie »

gezien het feit dat je 85kilo weegt en met binnenbanden rijdt, moet je inderdaad minstens 2 bar in je banden hebben, anders loop je het risico op lekke banden (snakebite). Die lage bandendruk is alleen mogelijk bij tubeless, notubes, of boyaux.
KVDB
Mountainbiker

Post by KVDB »

julie wrote:gezien het feit dat je 85kilo weegt en met binnenbanden rijdt, moet je inderdaad minstens 2 bar in je banden hebben, anders loop je het risico op lekke banden (snakebite). Die lage bandendruk is alleen mogelijk bij tubeless, notubes, of boyaux.
Net mijn bandjes wat harder gezet voor een wegtraining. Voor stond 'k op 0.75 bar, achter op 1 bar. Heb 1 keer de velg gevoeld toen 'k een gat net niet op tijd gezien had. Voor de rest : anticiperen en werken met je lichaam. Rijdt in het veld als een vliegmachine maar je kan er idd geen snelle bocht mee nemen zonder eerst af te remmen.

PS.: Met gewone binnenbandjes, buitenband rocket ron, lage bandendruk gezet om door mul zand, heide en bos te rijden. Gewicht met bepakking zo'n 78 kg.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ik kan me niet voorstellen dat je kan rijden met 0,75 bar en 1 bar als je 78 kilo weegt, volgens mij is de manometer op jouw pomp niet in orde!
Ik rij notubes, ZTR velgen, weeg 60 kilo, en ga niet lager dan 1.4 bar.
Post Reply