Brake force one

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
ianaprilia
Mountainbiker

Post by ianaprilia »

Het is ook een klein bedrijfje en die jongens doen er alles aan als ze iemand kunnen helpen. Dat heb ik ook al gemerkt...
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

Hier ook eerste testen met BFO!
Inkorten van de leidingen was super eenvoudig. Vervolgens lijkt remkracht bij het inremmen heel pover. Maar de tijd genomen om in te remmen en ondertussen een paar ritten Theux/Spa mee gedaan. Afdalingen veel zwaarder dan die van Ardennes Trophy gedaan en er begint een mooie bite in de rem te komen. Nog een paar ritten en hij zal op punt staan, ik hou jullie op de hoogte!
Enerzijds jammer dat je tijd moet steken in het optimaliseren ervan, maar de communicatie met BFO naar optimalisatie toe is zeer goed en ben er van overtuigd dat ze er aan zullen werken om in de toekomst perfect race klare remmen te leveren die nauwelijks inremmen vergen!
G.Derckx
Mountainbiker

Post by G.Derckx »

Wederom hetzelfde met de Swissstop remblokken, in eerste instantie lijkt alles super te gaan, maar na een rit zondag had ik al het idee alsof de "bite" uit de remmen was en moest ik alweer veel te hard knijpen om tot stilstand te komen... vandaag even de fiets gepakt om de hond uit te gaan laten en ja hoor, piepen alsof een trein stopt maar remkracht te weinig (het remt nog wel maar gewoon niet hard en direct genoeg, dat terwijl toen alles schoon en neiuw was het er wel goed uitzag).

Dit is nu al de vierde set remblokken op de voorrem terwijl ik met de achterrem nog aan de eerste zit en deze wel altijd netjes en zonder geluid remt.

Moet zeggen dat Jakob weer heel netjes meewerkt, hij heeft zelfs aangeboden dat indien ik de remmen voor een wedstrijd nodig had ik tijdelijk met zijn rem kon rijden. Ook geeft hij aan dat binnenkomende zaken altijd dezelfde dag opgepakt worden en alles dus heel, maar dan ook heel vlot afgehandelt is (was de vorige keer ook zo).

Ik heb nu mijn voorrem dus maar compleet naar Jakob gestuurd zodat hij kan kijken wat er fout is en dit op te lossen... laten we er maar het beste van hopen. Tevens zal hij me waarschijnlijk ook (extra) een 200mm schijf en twee extra sets remblokken meesturen.... netjes...

Er moet ergens wat met mijn voorrem mis zijn waardoor er ergens iets van vet of olie op komt (hoewel dit in het caliper helemaal nergens te zien is). Ik heb al gekeken of het niet uit mijn naaf (lefty) kan komen maar ook dit heb ik de vorige keer helemaal zuiver gemaakt...

Ik denk niet dat het probleem wat mijn voorrem heeft een BFO algemeen probleem maar een probleem van mijn rem specifiek is....
Japie carbon
Mountainbiker

Post by Japie carbon »

Idd erg fijn dat de service goed is.

Maar ik zou niet weten hoe de service van Hope is, en dat wilde ik zo houden ook ;)

Als ik t zo lees dan vind ik dat er wel erg veel gebreken zijn aan deze remmen. Volgens mij is er niemand die er 100% tevreden over is.
G.Derckx
Mountainbiker

Post by G.Derckx »

Een enkeling, als je het mij vraagt hadden ze eerst de kinderziektes eruit moeten halen voordat ze ze in deze massa gingen distribueren....

Ik zit er alsnog aan te denken de MT8's weer op te gaan halen en deze eruit te doen, ik moet hier van de zomer in een week bijna 20.000 hm's mee afdalen en met pasen heb ik een meerdaagse Enduro met eveneens een 5.000 hm's afdalen voor de boeg.... eerlijk gezegd hab ik daarvoor nog niet voldoende vertrouwen in de remmen... ik geef het nu "one last shot" en hoop dat het allemaal goed komt....

keep u posted...
saiko
Test team

Post by saiko »

Heb je nog een update voor ons ?
G.Derckx
Mountainbiker

Post by G.Derckx »

Jazeker, hierbij een kopie van het NL forum...

Even een update mbt de remmen. Vorige week maandag had ik deze naar BFO gestuurd en donderdag kreeg ik melding dat hij ze ontvangen had. Hij gaf daarbij direct aan dat hij de blokken vervangen heeft omdat hij het idee had dat deze vet waren... (ik weet zeker dat deze geen vet of olie hebben gezien).

Daarna heeft Jakob me zaterdag gemaild dat hij et de nieuwe blokken en mijn eigen schijven de set warm heeft laten draaien op de testbank en dat daarna zijn broertje ermee is gaan rijden om ze te testen. Ik kreeg te horen dat ze perfect werkten maar hij er zondag zelf even mee zou gaan rijden.

Zondag kreeg ik een mail van Jakob waarin hij aangaf dat de set ook bij hem perfect heeft gewerkt en of hij ze terug kon sturen of dat ik graag had dat hij er nog een paar testritten mee zou maken. Ik heb aangegeven dat ik dat ook telkens had (in het begin functioneren maar daarna niet meer) maar dat als ze hem beide hebben getest het wel goed zal zijn...

Zo gezegd, zo gedaan hij zou de remmen gisteren demonteren en vandaag aan mij versturen....ik had gelijk gevraagd of hij er dan een 203 schijf extra bij kon doen en dat zou hij doen, echter kreeg ik gisterenavond deze e-mail:

Hallo Guus,

Ich kann es selbst kaum glauben, aber du hast recht behalten.
Die Bremse hat heute wieder gequitscht.
Ich habe jetzt meine super funktionierende HR Bremse abgelängt und sie mit neuen Swissstop Belägen, 180 und 203er Scheiben, BFO Maker und Ersatzoliven in die Firma bringen lassen.
Sie wird morgen versendet.
Deine Bremse bleibt an meinem Rad, ich will wissen was da los ist.
Evnt. informiere ich dich auch, was als Ursache raus gekommen.

mit freundlichen Grüßen,

Jakob Lauhoff

Volledig vertaald:

Hallo Guus,

Ik kan het zelf nauwelijks geloven maar je hebt gelijk.
De rem piepte vandaag inderdaad weer.
Ik heb nu mijn super functionerende achterrem gedemonteerd en deze met nieuwe Swisstop remblokken, 180 en 203mm schijven, BFO maker (wat dit ook mag zijn) en extra olijven naar het bedrijf gebracht.
Deze wordt morgen verstuurd.
Jou rem blijft op mijn fiets, ik wil weten wat daarmee mis is.
Eventueel informeer ik je ook wat daar als oorzaak uit is gekomen.

Mvg.

Jakob Lauhoff

Ik ben blij dat hij het nu zelf ook ervaren heeft, nu weet ik ook zeker dat ik een goede rem terug krijg. tof btw dat hij ook een 203 schijf kostenloos mee stuurt.

The story continues.....
HDTVdevil
Mountainbiker

Post by HDTVdevil »

Mijn setje is net geleverd, straks monteren en eerste rit.
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

ik keek vol spanning uit naar de lancering van deze rem, maar als ik dit hier allemaal lees is het toch een grote grap! Hoe lang gaat hij dat nog volhouden om al die probleemgevallen te gaan testen, inrijden en weet ik veel wat allemaal. Mooie service, maar ik vrees een beetje voor de zaak.
KVDB
Mountainbiker

Post by KVDB »

Zeer waarschijnlijk allemaal te wijten aan het productieproces. Controle, controle, controle en testen, testen, testen. Ergens zijn ze iets vergeten.
Post Reply