Sorry, maar dat kan ik echt niet geloven! Moest je nu eens zeggen een 25-tal of zo... Volgens mij hebben ze je blaasjes wijs gemaakt.fiete R-vrouw2 wrote:ik hoorde net van een vriend op hun tt 700 deelnemers maar dan nog eens 100 zwartrijders!!!!
zwartrijders
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- Transalp
- Mountainbiker
Re: zwartrijders
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
Re: zwartrijders
die 100 zal een heel groffe schatting zijn, want hoe moet je nu zwartrijders gaan tellenTransalp wrote:Sorry, maar dat kan ik echt niet geloven! Moest je nu eens zeggen een 25-tal of zo... Volgens mij hebben ze je blaasjes wijs gemaakt.fiete R-vrouw2 wrote:ik hoorde net van een vriend op hun tt 700 deelnemers maar dan nog eens 100 zwartrijders!!!!
iets wat ik ook schandalig vind maar wat zeer zelden gebeurt zijn mensen die hun mss wel inschrijven maar dan zowat leterlijk de bevoorading plunderen, koeken meenemen naar huis enz.
- sean braire
- Mountainbiker
Post by sean braire »
Vorig jaar de TT van St-Baafs-Vijve (eind nov.) gereden en daar hebben ze het heel slim aangepakt. Alle betalenden hadden een lintje (niet speciaals) maar ze hielden controle op een privé stuk dat ze mochten gebruiken. Ze hadden een trechter geïnstalleerd met 2 nadarhekken. De controle ging vrij vlot en de zwart rijders hadden weinig verhaal. Zo moeten ze niet afkomen van "'t is hier openbare weg, iedereen mag hier passeren".
- Schijfrem
- Mountainbiker
Dat systeem van die gekleurde arm- of stuurbandjes is volgens mij een heel correct systeem. Als ge dat dan nog eens koppelt aan een bevoorrading ergens op een stukske privé terien ( niet altijd mogelijk - weet ik ), dan denk ik dat al die zwarterikken
van schaamte zullen afbollen. En ze moeten niet zeggen dat ze onderweg hun bandje zijn kwijt gespeeld want die bandjes zijn zeer stevig van kwaliteit. Heb die al een paar keer op een TT moeten aandoen en geloof me, dat kan er niet "zomaar" afvallen.
En wat deden ze dan met die zwartrijders??sean braire wrote:Vorig jaar de TT van St-Baafs-Vijve (eind nov.) gereden en daar hebben ze het heel slim aangepakt. Alle betalenden hadden een lintje (niet speciaals) maar ze hielden controle op een privé stuk dat ze mochten gebruiken. Ze hadden een trechter geïnstalleerd met 2 nadarhekken. De controle ging vrij vlot en de zwart rijders hadden weinig verhaal. Zo moeten ze niet afkomen van "'t is hier openbare weg, iedereen mag hier passeren".
-laten betalen?
-niet op de prive weg laten?
-den bak in?
-voor straf 10 extra km?
-banden plat en te voet verder?
Ik wil maar zeggen dat zelfs als je die triestige gasten pakt je er niet veel aan kan doen.
- fiete R-vrouw2
- Mountainbiker
Post by fiete R-vrouw2 »
aan die 100 geraakten ze door aan de eerste bevoorrading te gasten te tellen die stopten hé !!
veel kunt ge er nie aan doen da is waar!!
stuurlintje of een armbandje!
de gasten da nie stoppen aan de bevoorrading zijn geen zwartrijders ,ze profiteren nie !!
veel kunt ge er nie aan doen da is waar!!
stuurlintje of een armbandje!
de gasten da nie stoppen aan de bevoorrading zijn geen zwartrijders ,ze profiteren nie !!
Mag er misschien ook eens opgemerkt worden dat veel van die sympathieke organisatoren toch vaak ook boter op het hoofd hebben. Meer en meer (heb ik de indruk) wordt er geprofiteerd van de sport om eens rap de kas te spijzen. De mtb-tocht heeft bij wijze van spreken de worstenkaarting vervangen.
Zie andere topics hiervoor, maar 4 eur is TE veel voor een simpele 45 km TT. Maar al te vaak voel je je er na een TT opgelegd wegens mtb-onwaardig parkoers of minieme bevoorrading. Zouden er nog veel zwartrijders zijn mocht men een correcte prijs vragen?
Zie andere topics hiervoor, maar 4 eur is TE veel voor een simpele 45 km TT. Maar al te vaak voel je je er na een TT opgelegd wegens mtb-onwaardig parkoers of minieme bevoorrading. Zouden er nog veel zwartrijders zijn mocht men een correcte prijs vragen?
Ik heb er geen probleem mee dat de kas wat kan gespijsd worden. De gemiddelde prijs is voor het ogenblik 3€ en daar kunt ge toch niet voor sukkelen. Het kost meer om met uwen auto heen- en weer te rijden naar de toerrit.midas wrote:Mag er misschien ook eens opgemerkt worden dat veel van die sympathieke organisatoren toch vaak ook boter op het hoofd hebben. Meer en meer (heb ik de indruk) wordt er geprofiteerd van de sport om eens rap de kas te spijzen. De mtb-tocht heeft bij wijze van spreken de worstenkaarting vervangen.
Ik heb mij er nog maar zelden "opgelegd"door gevoeld.
Er komt toch ook heel wat werk bij kijken.
Ik vind het een win-win situatie: je kan eens een andere streek ontdekken (probeer zelf maar eens in een onbekende streek een parkoertje uit te dokteren) voor enkele euros. Langs de andere kant krijgen die gasten ook wat geld binnen voor hun vereniging. Het moet wel in orde zijn natuurlijk.
Zo draait het verenigingsleven in Vlaanderen.
- phille
- Mountainbiker
wij zijn zwartrijders, maar dan letterlijk he 
Seg mannekes, als ge zwart rijd en ge knalt ergens op -> tante pipi, spijtig voor de biker je bent niet verzekerd, daarom dat ik die lidkaarten van de vwb een beetje contra dictio vind, beetje he !
100man zwartrijden ? Lijkt wa veel zenne en zeker op 700 man relativeer ik naar MAXIMUM 20
Zoals eerder gezegd den bos is van iedereen, dus je kan eigenlijk nooit iemand van je parcours/start weigeren, dus plak het er 30keer zwaarder op dat ze zwart rijden
Er zijn er die hun briefke ni invullen -> das OOK zwart rijden (wij halen er zo'n 20tal uit den hoop van 1400)
Zwartrijders die komen breaken, da zijn durvers/onderkruipers, wij schakelen dit jaar ook bandjes in, maar zoals gezegd hoe kan je dat controleren op een piekmoment, het heeft een schrikeffect !
700 man x 3eur = 2100eur
20 x 3eur = 60eur
betekent dus een "verlies" van bijna 3%
3% ldus denk je ach das niveel, ik bedoel hiermee das nog steeds TEVEEL maar niet van die mate om hier te beginnen schreeuwen
Seg mannekes, als ge zwart rijd en ge knalt ergens op -> tante pipi, spijtig voor de biker je bent niet verzekerd, daarom dat ik die lidkaarten van de vwb een beetje contra dictio vind, beetje he !
100man zwartrijden ? Lijkt wa veel zenne en zeker op 700 man relativeer ik naar MAXIMUM 20
Zoals eerder gezegd den bos is van iedereen, dus je kan eigenlijk nooit iemand van je parcours/start weigeren, dus plak het er 30keer zwaarder op dat ze zwart rijden
Er zijn er die hun briefke ni invullen -> das OOK zwart rijden (wij halen er zo'n 20tal uit den hoop van 1400)
Zwartrijders die komen breaken, da zijn durvers/onderkruipers, wij schakelen dit jaar ook bandjes in, maar zoals gezegd hoe kan je dat controleren op een piekmoment, het heeft een schrikeffect !
700 man x 3eur = 2100eur
20 x 3eur = 60eur
betekent dus een "verlies" van bijna 3%
3% ldus denk je ach das niveel, ik bedoel hiermee das nog steeds TEVEEL maar niet van die mate om hier te beginnen schreeuwen
...ja dat was idd een fantastisch systeem...sean braire wrote:Vorig jaar de TT van St-Baafs-Vijve (eind nov.) gereden en daar hebben ze het heel slim aangepakt. Alle betalenden hadden een lintje (niet speciaals) maar ze hielden controle op een privé stuk dat ze mochten gebruiken. Ze hadden een trechter geïnstalleerd met 2 nadarhekken. De controle ging vrij vlot en de zwart rijders hadden weinig verhaal. Zo moeten ze niet afkomen van "'t is hier openbare weg, iedereen mag hier passeren".
Ook de stuurbordjes van de keybones in Rekkem mogen er zijn wat de zichtbaarheid betreft!! Een knaloranjefluo (of is fluo altijd knal..
En de echte profiteurs mogen voor mij als straf de bikewash voor zich nemen!