Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Maakt weinig verschl denk ik maar ik heb eentje van continental in rugzak bij.
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Jamaar, effectief nen 29inch? Ik heb ook al gehoord dat er ne rekbare 26inch werd gebruikt?
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Dat kan je doen, maar je moet er rekening mee houden dat het dan moeilijker is om je band te monteren. Dus als reserve voor onderweg best wel eentje specifiek voor 29"
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Bandjes zijn 28".
Vond deze al redelijk spannen, een 26" dat gaat zweten worden.
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

eekhoorn wrote:Voor alle duidelijkheid: volgende vraag heeft toepassing op het meenemen der reserveonderdelen ingevolge van pech:

Wat gebruiken jullie als biba bij de 29ers?
Schwalbe SV19A lekker licht, dan sleur je niet teveel materiaal mee. In extremis kan een 26inch biba ook.
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

soene wrote:dit weekend eens de vredestein black panther 2.2 getest en ben er ferm content van .
Veel grip en bolt goed op de weg.
Ik heb hem wel anders op de velg gemonteerd dan aangegeven waardoor de noppen meer grip hebben.
heb je de gewone of de tubeless raedy versie genomen en met een papje dichtgemaakt? Ik reed op de 26er steeds met de gewone en die waren al zeer vlot dicht te maken.
grt,
bip bip
soene
Mountainbiker

Post by soene »

liggen nu met biba's op de standaardwielen . binnenkort komen er nieuwe wieltjes en dan worden de tubeless ready banden gemonteerd.
Ben wel aangenaam verrast hoe laag je kunt gaan in druk met 29''( met biba's) zonder te vrezen voor snakebites .
IC
Mountainbiker
Location: Scott Scale 910 / Scott Scale 29" - 2 x 10 / On-One Scandal 26" - 1 X 9

Post by IC »

bip bip wrote:
soene wrote:dit weekend eens de vredestein black panther 2.2 getest en ben er ferm content van .
Veel grip en bolt goed op de weg.
Ik heb hem wel anders op de velg gemonteerd dan aangegeven waardoor de noppen meer grip hebben.
heb je de gewone of de tubeless raedy versie genomen en met een papje dichtgemaakt? Ik reed op de 26er steeds met de gewone en die waren al zeer vlot dicht te maken.
grt,
bip bip
ik heb daarnet de tubeless ready gemonteerd op mijn 26": lagen er gemakkelijk op vergeleken met wat ik vroeger al gemonteerd heb en waren direct dicht ...
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Weet iemandwaar je de nieuwe michelin wild grip 2.0 kan vinden ?
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

madskatingcow wrote:Ik heb de Fast Trak Control 29x2.2 gewogen bij 4 Bikes, inclusief verpakking : 657g. Lichter zijn die dus helaas niet.
Weet iemand hoe breed de 2.2 is in "mm"?
Post Reply