Plaats hier alles met betrekking tot CUBE bikes
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
CUBE Belgien
Sport Intox
Rue de Sourbrodt 46
4760 Woywortz/Bütgenbach
Tel./Fax. +32 80 444928
sportintox@belgacom.net
Bel of mail hier eens naartoe, 't is de invoerder. Zij geven gegarandeerd antwoord.
Allez, toen ik het vroeg toch.
Sport Intox
Rue de Sourbrodt 46
4760 Woywortz/Bütgenbach
Tel./Fax. +32 80 444928
sportintox@belgacom.net
Bel of mail hier eens naartoe, 't is de invoerder. Zij geven gegarandeerd antwoord.
Allez, toen ik het vroeg toch.
-
janzonderpet
- Mountainbiker
Post by janzonderpet »
Uiteindelijk Cube Réaction Blackline model 2004 gekocht met Manitou Black Platinum vork en Hayes schijfremmen . Eerste tochtje op de baan alvast grote meevaller.Eddy Mercxk fietsroute te Kluisbergen met mijn Trek 4700 normaal gemidd. 23km/u (reeds enkele malen gedaan) en nu een gemidd. van 24,8km/U, wel met lock-out op. Toch een groot verschil. Binnenkort het veld binnen voor de onverharde test ...
- Captain Haddock
- Mountainbiker
-
janzonderpet
- Mountainbiker
Post by janzonderpet »
Juist 12kg rond met pedalen , zonder drinkbushouder en zonder barends,de vork alleen al weegt 1,9kg, maar zou beter zijn voor iemand van rond de 85kg dan ene van 1,5kg (reba race, black super air,...). Verschoot ervan de 1ste keer bergop zonder lockout geprobeerd, precies of ik een ganse roeiboot aan het oppompen was. Die 10,8 kg die Cube opgeeft voor hun Réaction is voor het model 16inch , zonder pedalen en met black air vork en met hs33 remmen. Misschien zouden ze beter geen gewicht meegeven zoals de meeste het doen. Toch serieuze verbetering tov Trek (heb de indruk van op een chopper naar een nerveuze goed handelbare racemoto te zijn gegaan) (verschil in stuurbreedte).
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Post by Captain Haddock »
jawatte, 12 kilo is toch verschieten, toch als ge 10,8 kilo verwacht. Enfin, da plaatst de 12+ kilo van mijn fiets in een beter daglicht want ik dacht echt dat mijn fiets een ton woog, maar da valt blijkbaar nog mee.
Anayway, veel plezier met de fiets!
Anayway, veel plezier met de fiets!
Het gewicht dat de fabrikant opgeeft is meestal ook dat van de kleinste frame-maat, en altijd zonder accesoires en pedalen. Wanneer je bike volledig naar wens is en wanneer je niet het kleinste frame hebt mag je al snel 1 tot 1,5kg bijtellen.
Last edited by Johan on Sun 14 Nov 2004 15:30, edited 1 time in total.
-
roveny
- Mountainbiker
Ter info,
mijne bikemaat heeft zich een Cannnondale Scalpel 900 gekocht ('full suspension'), ikzelf heb een Cube Black Reaction (voorvering);
beide komen we approx. uit aan het zelfde gewicht.
Hij heeft wel een vering van 3 cm achteraan maw een vering extra.
( voor de prijs van de scalpel kan ik wel 2 cube's reaction kopen ...)
Ik wil maar zeggen : 12 kg is (vemoed ik) eerder een gemiddelde waarde ipv een gewicht om over 'beschaamd' te zijn.
Als iedereen zijn fiets zou werkelijk wegen op een degelijke weegschaal, er zouden nogal bikers verschieten denk ik.
Gelukkig staat de 'bikefun' los van de kg. bike ...
r
h
mijne bikemaat heeft zich een Cannnondale Scalpel 900 gekocht ('full suspension'), ikzelf heb een Cube Black Reaction (voorvering);
beide komen we approx. uit aan het zelfde gewicht.
Hij heeft wel een vering van 3 cm achteraan maw een vering extra.
( voor de prijs van de scalpel kan ik wel 2 cube's reaction kopen ...)
Ik wil maar zeggen : 12 kg is (vemoed ik) eerder een gemiddelde waarde ipv een gewicht om over 'beschaamd' te zijn.
Als iedereen zijn fiets zou werkelijk wegen op een degelijke weegschaal, er zouden nogal bikers verschieten denk ik.
Gelukkig staat de 'bikefun' los van de kg. bike ...
r
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Post by Captain Haddock »
Iedere hobby zijn fetisj: bij johnny's is dat de dikte van de uitlaat van hunne scooter, bij gezelschapsdames de dichtheid van de steken van hun breiwerk, bij ons het gewicht van onze vélo...roveny wrote:Gelukkig staat de 'bikefun' los van de kg. bike ...![]()
rh