Gaat idd "iets" makkelijker op de velg dan een 2011 model. Al is het nog duwen. Blijft wel perfect op druk itt de rocket ron die ik gelegd heb
Overzicht 29er banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Ik heb deze week een 29er racing ralph 2012 tl in 2.25 gewogen: 565gr.
Gaat idd "iets" makkelijker op de velg dan een 2011 model. Al is het nog duwen. Blijft wel perfect op druk itt de rocket ron die ik gelegd heb
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Kan ik me volledig bij aansluiten. Vooraan ligt er nu een Rocket Ronfillebiker wrote:Goede band voor achteraan of niet agressieve rijder vooraan. maar hoge snelheid en xc toch maar iets anders vooraan leggen want dan is hij niet zo super.Jeanke6 wrote:net achteraan een Notubes The Raven 2.2 gemonteerd:
-521g
-heel lage rolweerstand
-extreem soepel en zet zich heel mooi rond de obstakels op het terein
-meteen tubeless, zweet niet en verliest amper lucht de eerste nacht
-getest in Duitsland op parcours met veel op en af op stukken met stenen, wortels en modder. Als je de band bekijkt begrijp je niet hoe hij zoveel grip kan hebben!
Minpunt:
-de prijs (al heb ik hem hier voor 48€ op de kop kunnen tikken)
-niet extreem dik voor een 2.2 en had hem eerlijk gezegd iets breder verwacht (is bijvoorbeeld duidelijk dunner dan een Kenda slant6 2.2)
Ik kijk alvast uit naar m'n volgende test met deze band
- Dr.Gonzo
- Mountainbiker
Profiel van de Ro Ro bevalt me echt op 29er.Swannie wrote:ik heb dat Schwalbe banden toch ook al enkele keren gehad. Als de flank een uitstekende steen raakt scheurt die gewoon open. 1 keer tijdens een afdaling in dardennen. Had toen veel chance dat het mn achterband was en niet de voorste. Van toen af nooit nog iets van Schwalbe op mijn vlo's.SB wrote:Vraag me toch af waar en hoe jullie rijden. Nog nooit een band gescheurd.
Zowel vooraan als achteraan tractie en grip, echt geruststellend.
Maar dit weekend op ijzeren paaltje gereden en scheur van 4cm (!) in voorband.
Met een andere band was ik waarschijnlijk ook plat maar ik denk niet zo een scheur.
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
Profiel en rubber is van het beste bij schwalbe. Maar de zijwangen zijn van erbarmelijke kwaliteit. Mijn schwalbes komen er enkel nog op in de winter vo te traine!Dr.Gonzo wrote:Profiel van de Ro Ro bevalt me echt op 29er.Swannie wrote:ik heb dat Schwalbe banden toch ook al enkele keren gehad. Als de flank een uitstekende steen raakt scheurt die gewoon open. 1 keer tijdens een afdaling in dardennen. Had toen veel chance dat het mn achterband was en niet de voorste. Van toen af nooit nog iets van Schwalbe op mijn vlo's.SB wrote:Vraag me toch af waar en hoe jullie rijden. Nog nooit een band gescheurd.
Zowel vooraan als achteraan tractie en grip, echt geruststellend.
Maar dit weekend op ijzeren paaltje gereden en scheur van 4cm (!) in voorband.
Met een andere band was ik waarschijnlijk ook plat maar ik denk niet zo een scheur.
Het wordt dan wel een heel andere band. Heb een racing ralph dd gehad op mijn 26". Ding bolt voor geen meter.Jeanke6 wrote:Als ze bestonden wel, maar dat is spijtig genoeg niet het geval.Dr.Gonzo wrote:Een RoRo doubel defence zou msschien beter zijn.
Een skinwall versie ofzo zou mss wel een oplossing zijn voor de zwakke flanken.
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Voor 26" bestaat er sinds kort een RoRo SnakeSkin versie. Voor op Belgische parcours vind ik SnakeSkin of Double Defense eigenlijk overbodig, maar misschien heeft dat ook deels met rijstijl te maken?