Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
koendd
Mountainbiker

Post by koendd »

vanaf donderdag ga ik ook weer terug met de fiets werken (Ruddervoorde-Ieper)

Maar niet meer met de mountainbike nu...
Heb de oude Flandria van mn vader volledig "gerestaureerd".
Kader gezandstraald en herspoten in het originele kleur, nieuwe stickers, ketting remmen, kabel etc...

voor (jaren geleden heb ik die eens herspoten met een spuitbusje...)
Image

tijdens:
Image

Image

Image

en klaar...
Image
lj
Mountainbiker

Post by lj »

't was duidelijk mijnen dag niet vandaag. :evil:
Pak vanmorgen fiets uit de garage om te zien dat ik platte band had vanchter. :roll: Reserve-band gepakt die ook kapot blijkt te zijn. Reserve vd reserve gepakt, gestoken en hop naar het werk. Gelukkig aan gedacht om reserve vd reserve-reserve als reserve mee te pakken.
Kom vanavond in de garage op het werk, volledig in tenue, blijkt dat ik weer plat sta.
Grrr... bandje afgehaald en centimeter per centimeter beginnen bekijken.
Ahaa-erlebnis als ik een heel nietig stukje metaal voel zitten. Uitgeprutst en de bovenvernoemde reserve gepakt. Begin die erin te steken en blijkt een 27 inch te zijn die ik in een 26 inch wiel aan het proberen steken was. Miljaarde!!!!
Gans mijnen bazaar in de koffer gesmeten en maar den otto gepakt want was het beu en had geen extra reserve vd reserve meer mee maar dan wel met mijnen volledigen tenue aan. Moet zeggen dat ik genen kou heb gehad. :lol:
Daarnet dan de reserve vd ..... enfin nog maar is nen anderen band gestoken en nu maar hopen dat ik morgenavond weer met het fietske kan.
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

altijd checken waarom je plat staat :wink:
liever 5min te laat op het werk dan een extra platte band onderweg, want dan duurt het nog langer. hier is de batterij aan het opladen voor morgenavond. ik voorzie namelijk nog een extra ritje van 2uur nadat ik mijn woon-werk gerief thuis heb afgezet. misschien tot morgen.
mountain-biker
Mountainbiker

Post by mountain-biker »

lj wrote:'t was duidelijk mijnen dag niet vandaag. :evil:
Pak vanmorgen fiets uit de garage om te zien dat ik platte band had vanchter. :roll: Reserve-band gepakt die ook kapot blijkt te zijn. Reserve vd reserve gepakt, gestoken en hop naar het werk. Gelukkig aan gedacht om reserve vd reserve-reserve als reserve mee te pakken.
Kom vanavond in de garage op het werk, volledig in tenue, blijkt dat ik weer plat sta.
Ahaa-erlebnis als ik een heel nietig stukje metaal voel zitten. Uitgeprutst en de bovenvernoemde reserve gepakt. Begin die erin te steken en blijkt een 27 inch te zijn die ik in een 26 inch wiel aan het proberen steken was. Miljaarde!!!!
Gans mijnen bazaar in de koffer gesmeten en maar den otto gepakt want was het beu en had geen extra reserve vd reserve meer mee maar dan wel met mijnen volledigen tenue aan. Moet zeggen dat ik genen kou heb gehad. :lol:
Daarnet dan de reserve vd ..... enfin nog maar is nen anderen band gestoken en nu maar hopen dat ik morgenavond weer met het fietske kan.
Miljaar man !
Sterkte , ik leef met U mee #-o

Grtz :wink:
kennytuning
Mountainbiker

Post by kennytuning »

Ik ga dagelijks met de MTB naar school :)
vandaag wel wat voor gehad, dat wielertoerist uit m'n klas moest weer eens sneller zijn *zucht* en haalde me dus langs rechts in en bleef haken in m'n stuur alle 2 de grond op ... :evil:
Wielerterroristen! #-o
Ixxel
Mountainbiker

Post by Ixxel »

Ik zou vanaf volgende week met de fiets naar het werk willen gaan. Weet er iemand een veilige fietsroute van Opwijk naar Brussel? Ik moet in de omgeving van het Schuman plein geraken.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

En volgende week komt de lente in zicht, misschien 's avond in de korte broek naar huis :lol:
Altijd zalig die eerste keer met blote benen

Precies 1000km op de teller toen ik aankwam deze morgen
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

lj wrote:'t was duidelijk mijnen dag niet vandaag. :evil:
Heb onlangs ook zo eens een dag gehad.
's morgens gevallen op een ijsplek, het jaagpad lag spekglad, de schrik zat er in dan maar andere route gekozen. Op de mooie Belgische fietspaden mijn achterwiel paraplu gereden, spaakbreuk. Remkabel moeten lossen om verder te kunnen, 's avond toen ik wilde vertrekken met mijn krom wiel platte band, pfff...dan onderweg nog een regenbui op mijne kop.....er zijn plezantere dagen

Slechtste dag was toch toen vorig jaar mijn fiets gestolen is in de fietsenstalling op mijn werk :evil:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Ixxel wrote:Ik zou vanaf volgende week met de fiets naar het werk willen gaan. Weet er iemand een veilige fietsroute van Opwijk naar Brussel? Ik moet in de omgeving van het Schuman plein geraken.
Er is geen veige route naar schuman. :wink:
te zien hoe je wil rijden.?
met de mtb door het bos of via de weg?
je kan met mij al een heel stuk op weg.
tot aan de KVS
Snackman
Mountainbiker

Post by Snackman »

Triple-T wrote:En volgende week komt de lente in zicht, misschien 's avond in de korte broek naar huis :lol:
Altijd zalig die eerste keer met blote benen

Precies 1000km op de teller toen ik aankwam deze morgen
rij al een dikke maand terug in short... 0°C of hoger, en gaan met de geit! :lol: Dan beseft ge telkens weer wa een gedoe het toch is van te fietsen met lange, waterdichte broek...
Post Reply