Hi all,
Ik ben de trotse bezitter van een Scott scale 30. Heb het frame los gekocht van een goede bekende hier op het forum, Hans Wynants.
Verder opgebouwd, full XTR en met een mooi wielsetje, en rij met Schwalbe Noby nics of racing ralphs. Er zit een fox float 32 in prima staat op.
IK rij heel graag met deze fiets maar er moet toch iets mis zijn.
Het is ONMOGELIJK om snelle bochten te nemen in een afdaling. Er is dan gewoon geen grip meer op het voorwiel. trage technische stukken, geen probleem. Vanaf het wat sneller naar beneden gaat krijg ik hem niet meer door de bocht. En laat nu net de downhill mijn specialiteit zijn.
Weet er iemand waar dat aan kan liggen?
Heb ik een verkeerde samenstelling op mijn fiets?
Mijn stuur is een carbon low riser race lite van 60,5cm?
Stuurpen is 12cm lang
Vork is een Fox RL F80
ben zelf 1.85m en 85kg
Heeft iemand anders hier ook weet van? Er zijn toch nog veel scale rijders...
Ik liet ook anderen met mijn fiets rijden en zij hadden hetzelfde gevoel.
Thanks voor alle mogelijke tips.
Scott scale 30 stuurt niet op snelle afdalingen
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- gunther.kint
- Mountainbiker
Post by gunther.kint »
Heb ik ook met mijn cube hpc. Vroeger nam ik snelle lange bochten vlotjes (oude Merida) maar nu moet ik toch wat vertragen wil ik op lossere ondergrond een bocht nemen 
Zal wel aan mijn techniek liggen maar wel raar dat ik dat vroeger beter kon...
Iemand zei me eens dat het door het lagere gewicht komt maar dat geloof ik toch niet
Wat ik vermoed is een te stijle balhoofdhoek, kan dit?
(is me opgevallen dat downhillfietsen een erg naar voor springend voorwiel hebben)
(Tis ook maar een gok hé, zover ben ik technisch nog niet gevorderd
)
Zal wel aan mijn techniek liggen maar wel raar dat ik dat vroeger beter kon...
Iemand zei me eens dat het door het lagere gewicht komt maar dat geloof ik toch niet
Wat ik vermoed is een te stijle balhoofdhoek, kan dit?
(is me opgevallen dat downhillfietsen een erg naar voor springend voorwiel hebben)
(Tis ook maar een gok hé, zover ben ik technisch nog niet gevorderd
- bettes
- Mountainbiker
- Band te hard
- verkeerde band
- rebound van de vork te snel
- 12cm lange stuurpen (dat is toch een kleine boom...)
- gebrek aan techniek
de rij is bijna eindeloos... Als downhill je specialiteit is zou ik denken dat je stuurpen 50mm korter zou zijn op zijn minste
De oplossing is makkelijker dan het hier vragen... Neem een bocht die je kent en proberen, proberen, proberen. Andere bandendruk, andere druk in de vork, draai eens aan de knopkes, andere stuurpen tot je hem goed vind rijden.
Je kan natuurlijk ook de lintmeter en waterpas pakken en je fiets met je vorige vergelijken.
Een scott scale zal nooit een downhillbike worden, daar kan je vanop aan!
- verkeerde band
- rebound van de vork te snel
- 12cm lange stuurpen (dat is toch een kleine boom...)
- gebrek aan techniek
de rij is bijna eindeloos... Als downhill je specialiteit is zou ik denken dat je stuurpen 50mm korter zou zijn op zijn minste
De oplossing is makkelijker dan het hier vragen... Neem een bocht die je kent en proberen, proberen, proberen. Andere bandendruk, andere druk in de vork, draai eens aan de knopkes, andere stuurpen tot je hem goed vind rijden.
Je kan natuurlijk ook de lintmeter en waterpas pakken en je fiets met je vorige vergelijken.
Een scott scale zal nooit een downhillbike worden, daar kan je vanop aan!