garmin edge 800 vragen

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Icebreaker
Mountainbiker

Post by Icebreaker »

barrewiete wrote:Oef ik ben blij dat er toch nog zijn die denken zoals mij...

Mensen we leven nu éénmaal in zo'n maatschappij:
- Neen ik koop geen officiële cd's meer maar ik brand ze via mp3
- Neen ik koop geen updates voor mijn gps in de auto maar ieder jaar zoek ik die via torrents
- Neen ik ga niet meer naar de videotheek maar ik neem gewoon films op links en rechts

En weet je, het werkt perfect, dus waarom zou ik mij druk maken als de middelen er zijn, ik heb ze niet uitgevonden hoor...

Maar enfin, vergeet gewoon die laatste vraag, en misschien kan dit topic verder gaan voor wat ze bedoeld was???
Als het op deze manier al niet tevergeefs is geweest.
Je bent dan waarschijnlijk ook voor slavenarbeid? Waarom zou ik mensen betalen als ik ze iets kan laten doen als ik er met de zweep naast sta? Werkt perfect! Dat we in zo een maatschappij leven is een erg zwak excuus. Slavenarbeid was ook heel lang de maatschappij, maar ik denk dat je het niet erg vind dat dat nu niet meer zo is.

Ik begrijp niet hoe mensen kunnen leven met zaken die ze gestolen hebben, met zaken waar ze eigenlijk geen recht op hebben. Maar ieder zijn leven natuurlijk.
pieterdesnelste
Mountainbiker

Post by pieterdesnelste »

Heb vraagje.
Als ik mijn gps op start heb gezet en een uurtje later stop ik bij een bevoorrading blijft mijn tijd doorlopen ondanks mijn km/u stopt. is dit normaal of kan ik dit anders instellen?

thanx
Icebreaker
Mountainbiker

Post by Icebreaker »

pieterdesnelste wrote:Heb vraagje.
Als ik mijn gps op start heb gezet en een uurtje later stop ik bij een bevoorrading blijft mijn tijd doorlopen ondanks mijn km/u stopt. is dit normaal of kan ik dit anders instellen?

thanx
Dat is heel normaal, als ge stopt, dan moet ge op stop drukken hé :-D En eens je weer start, druk je weer start. Of je het anders kan instellen, geen idee. Mijn km/h staat overigens nooit echt stil. Hij houd daar wel rekening mee in het moving average, dus als je lang hebt stilgestaan, is je moving average groter dan je average.
barrewiete
Mountainbiker

Post by barrewiete »

ik stel de mijne in op auto pauze van zodra de snelheid zakt onder de 3km/h
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

Heb altijd met de 60Cx gewerkt en zou nu willen overschakelen op de Edge 800. Heb hier nog microsd-kes liggen van 4 en 8 Gb.
Iemand enig idee wat de maximum capaciteit is van de kaartjes waarmee een Edge 800 overweg kan. Alhoewel ik vroeger op mijn 60Cx ook altijd meer dan voldoende had met 4 Gb.

Btw, buiten de extra functies van hartslagmeting enz., werken de 60Cx en Edge 800 eigenlijk volgens hetzelfde principe ?

Ik ga in ieder geval deze thread nog eens een paar keer lezen. ;-)
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

4 en 8 is zeker geen probleem. Ik denk zelfs dat 16GB ook gaat.

Edit:

see Garmin FAQs:
https://buy.garmin.com/support/searchSu ... 0000000000}
Q: What is the maximum size microSD card that can be used with my Edge 800?
A: The Edge 800 can accept up to a 32 GB (gigabyte) microSD card. However, depending on the amount of information on the card, it can adversly impact the speed of the device.
Justin
Mountainbiker

Post by Justin »

ThaDoc wrote:4 en 8 is zeker geen probleem. Ik denk zelfs dat 16GB ook gaat.

Edit:

see Garmin FAQs:
https://buy.garmin.com/support/searchSu ... 0000000000}
Q: What is the maximum size microSD card that can be used with my Edge 800?
A: The Edge 800 can accept up to a 32 GB (gigabyte) microSD card. However, depending on the amount of information on the card, it can adversly impact the speed of the device.
Tnx. Had ik nog niet bij stilgestaan om eens op de internationale site van Garmin te gaan kijken. Waarom gemakkelijk als het moeilijk ook kan he. :-)
Snel en logisch antwoord eigenlijk. Het toestel moet de "hoeveelheid" gegevens idd nog verwerkt krijgen.

Tnx.
Justin
Mountainbiker

Post by Justin »

Heb dus ondertussen mijn Edge 800. :-D

Alvorens hier vragen te stellen over de werking enz., ga ik eerst wat reviews lezen, handleiding doorbladeren enz. En mocht het dan niet lukken, dan kom ik hier wel terug. :wink: Heb hier zowieso al veel tips gevonden.

Gewoon enkele praktische vraagjes :
Voor de bescherming van de "body" van het toestel bestaan er cilicoon hoesjes. Maar wat is jullie ervaring met de display zelf ? Is die krasbestendig of gebruiken jullie een screenprotector ? Toestanden zoals vb. Otterbox (in de veronderstelling dat die ook voor een Edge bestaan) lijken mij het toestel nogal te "ontsieren".

Een tweede vraagje : is het normaal dat je op de on/off toets beduidend harder moet drukken in vergelijking met de andere toetsen (misschien ook logisch om het toestel niet per ongeluk uit te schakelen...). Ik vraag me af wat dit gaat geven in combinatie met een cilicoon hoesje.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Justin wrote: Gewoon enkele praktische vraagjes :
Voor de bescherming van de "body" van het toestel bestaan er cilicoon hoesjes. Maar wat is jullie ervaring met de display zelf ? Is die krasbestendig of gebruiken jullie een screenprotector ? Toestanden zoals vb. Otterbox (in de veronderstelling dat die ook voor een Edge bestaan) lijken mij het toestel nogal te "ontsieren".
Mijn body (van de Edge 800) is niet beschermd, enkel een screenprotector erop. Ivm screenprotector: ik had er nog liggen van de iPhone, en heb die gewoon op de Edge gekleefd en dan voorzichtig met een fijn cuttermes langs de rand het overtollige weg gesneden.
Justin wrote: Een tweede vraagje : is het normaal dat je op de on/off toets beduidend harder moet drukken in vergelijking met de andere toetsen (misschien ook logisch om het toestel niet per ongeluk uit te schakelen...). Ik vraag me af wat dit gaat geven in combinatie met een cilicoon hoesje.
De on/off knop is inderdaad wat lastiger om in te drukken, om te voorkomen als je de Edge vast neemt, dat je hem onmiddellijk uitschakelt.
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Justin wrote:Voor de bescherming van de "body" van het toestel bestaan er cilicoon hoesjes. Maar wat is jullie ervaring met de display zelf ? Is die krasbestendig of gebruiken jullie een screenprotector ? Toestanden zoals vb. Otterbox (in de veronderstelling dat die ook voor een Edge bestaan) lijken mij het toestel nogal te "ontsieren".
Ik heb enkel het hoesje. Dit is zeker een aanrader. Doet niets aan de werking van de aan/uit knop. Screenprotector heb ik niet maar ik wissel onder het rijden bijna nooit van scherm dus ook weinig kans op krassen. Als ik terug ben van een rit steek ik hem effe onder kraan om het zand er af te spoelen.
Post Reply