Remblokken van Discobrakes.com?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
---jakke---
Mountainbiker

discobrakes

Post by ---jakke--- »

Feit is tegen modder kan geen enkel remblokje, ook ni die van formula (de sintered). Die van disco brakes zijn 4maal zo goedkoop dus voor mij is de keuze snel gemaakt, wel goe inremmen (stuk of 10 keer een brug doen).
Na elke modder tocht de blokjes even uithalen en zuiver maken.
Als je je remadapter goe centreert wrijven ze niet tegen je schijven, wel zo goed als het kan eerst je zuigertjes zo diep mogelijk terug duwen ( met een banden lepeltje of zo maar zeker niet met iets van metaal of zo om beschadiging te voorkomen!)
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

De blokjes van discobrakes zijn gewoon te dik en lopen sowieso aan in het begin. En na enkele honderden kilometers al helemaal op is wel erg snel hé. De originele mogen dan wel wat duurder zijn maar daar rij je veel langer mee en kan je gelijk sleepvrij rijden.
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Die voor de Formula R1 hebben alvast dezelfde dikte, ik heb er hier 4 paar liggen , Semi-Metallic :wink:
---jakke---
Mountainbiker

formula

Post by ---jakke--- »

Reflex wrote:De blokjes van discobrakes zijn gewoon te dik en lopen sowieso aan in het begin. En na enkele honderden kilometers al helemaal op is wel erg snel hé. De originele mogen dan wel wat duurder zijn maar daar rij je veel langer mee en kan je gelijk sleepvrij rijden.
Heb de originele ok al na twee ritjes tot op het ijzer gereden hoor, heb ondervonden dat een slijklap achteraan ook ni goe is voor de blokjes. Dan valt al het slijk op je remmen.
Deefke
Mountainbiker

Post by Deefke »

Worden de remblokken van discobrakes opgestuurd met de post of worden die met een koerier verstuurd zodat er iemand aanwezig moet zijn om af te tekenen?
velleken
Mountainbiker

Post by velleken »

Per post!
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

en wat zijn de ervaringen eigenlijk met die kevlar blokken ?
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Mijn test is in ieder geval voorbij en totaal mislukt. Zoals eerder al aangedragen zijn de remblokjes veel te dik en daardoor niet sleepvrij te monteren de eerste keer. Vervolgens slijten ze enorm snel weg. 4 setjes versleten in zeer korte tijd. Ik doe nu dezelfde tijd met een setje van BBB voor en van Koolstop achter en deze zijn nog steeds niet versleten.

Eens en nooit meer voor mij. Remmen zijn iets te belangrijk om op te beknibbelen. Ineens zonder remmen staan omdat ze als een gek slijten is niet fijn.
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Re: discobrakes

Post by Phille81 »

---jakke--- wrote:Na elke modder tocht de blokjes even uithalen en zuiver maken.
Gebruiken jullie hiervoor iets speciaal van product ?
Of wat kan/mag hiervoor gebruikt worden ?
Of is het enkel zien dat zand /modder er vanaf is ?

Ik heb vorige week ook voor de eerste keer 4 sets van disco-brakes besteld (semi-metallic).
Gisteren (TT Winksele) eerste keer gebruikt en toch geen last gehad van te weinig remkracht.
Afstellen zonder slepen lukte mij heel nipt...
Zal eens in 't oog houden hoe snel ze slijten.
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

Prima product en handelaar.
Zelfde rem en slijtkarakteristieken. (In modder gaan alle blokjes er snel door dus cheaper is better)
Post Reply