Nieuwe mountainbike groep of club in Gent
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- kleine mees
- Mountainbiker
Post by kleine mees »
damn, volgende week zaterdag al toegezegd voor in Gistel te rijden
Laat wel iets weten hoe het gegaan is en wanneer het nog eens doorgaat...
Ja is het de bedoeling om samen te fietsen of echt " te koersen", denk eerder het eerste zeker...
Ja is het de bedoeling om samen te fietsen of echt " te koersen", denk eerder het eerste zeker...
De ritten buiten de toertochten zijn om gewoon een toertje SAMEN te rijden.kleine mees wrote:damn, volgende week zaterdag al toegezegd voor in Gistel te rijden
![]()
Wat met de toertochten? Dat is een vraag die open staat.
Eerst zien hoeveel man we samen krijgen.
- kleine mees
- Mountainbiker
Post by kleine mees »
Ja daar ben ik wel mee akkoord samen fietsen of samen trainen is leuk maar het blijft een training.Dan pas je je aan het tempo aan, elementaire beleefdheid. Samen is samen...
Maar als ik bijvoorbeeld een marathon rij weet ik uit ervaring dat het moeilijk is om "samen" te fietsen omdat iedereen een bepaald ritme heeft want het is verdomd zwaar om overal rapper te rijden maar ook zwaar om overal trager te rijden.
Nu op toertochten zou het super zijn dat op de offroad stukken iedereen zijn tempo rijdt en daarna op de baan samen ofzo maar dat is ook afhankelijk van hoe rap je normaal fietst. Indien je genoeg volk hebt kan je natuurlijk werken met een iets sneller en een tragere groep , ook afhankelijk van het aantal km. Ook een beetje de vraag wil je een club om samen te fietsen en plezier te maken of wil je een club hebben die meer de prestatie gericht is, ik denk dat dat ook duidelijk moet gemaakt worden zodat niemand ontgoocheld is...
Zijn er trouwens nog mannen (of vrouwen) die van plan zijn om niet alleen toertochten te doen maar ook marathons in binnen en buitenland? Kwestie van gelijkgestemden te hebben...
(en niet alleen te moeten gaan:)) en iemand te hebben om langere km mee samen te fietsen...
Maar als ik bijvoorbeeld een marathon rij weet ik uit ervaring dat het moeilijk is om "samen" te fietsen omdat iedereen een bepaald ritme heeft want het is verdomd zwaar om overal rapper te rijden maar ook zwaar om overal trager te rijden.
Nu op toertochten zou het super zijn dat op de offroad stukken iedereen zijn tempo rijdt en daarna op de baan samen ofzo maar dat is ook afhankelijk van hoe rap je normaal fietst. Indien je genoeg volk hebt kan je natuurlijk werken met een iets sneller en een tragere groep , ook afhankelijk van het aantal km. Ook een beetje de vraag wil je een club om samen te fietsen en plezier te maken of wil je een club hebben die meer de prestatie gericht is, ik denk dat dat ook duidelijk moet gemaakt worden zodat niemand ontgoocheld is...
Zijn er trouwens nog mannen (of vrouwen) die van plan zijn om niet alleen toertochten te doen maar ook marathons in binnen en buitenland? Kwestie van gelijkgestemden te hebben...
- SwissOnline
- Mountainbiker
Eerste verkenningsrit 10/3/2012
Post by SwissOnline »
Dit is nog maar net begonnen met 3 op dit Forum, Chrissie & hetsteven staan dit weekend op de latten in de Alpen en dus sta ik er alleen voor. maar geen nood ik heb al iets uitgewerkt. desnoods rij ik alleen, daarna zouden we normaal met meer moeten zijn, geef dit een kans.
Morgen meer info online
Morgen meer info online
Re: Eerste verkenningsrit 10/3/2012
Ik heb even geteld, er staan hier 8 personen die de MTB van stal willen halen, en dat op nog geen week, voor de zomer zijn we met ongeveer 100 man, niet ?SwissOnline wrote:Dit is nog maar net begonnen met 3 op dit Forum, Chrissie & hetsteven staan dit weekend op de latten in de Alpen en dus sta ik er alleen voor. maar geen nood ik heb al iets uitgewerkt. desnoods rij ik alleen, daarna zouden we normaal met meer moeten zijn, geef dit een kans.
Morgen meer info online