pedaal

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Flip FSR wrote:Ze verschillen toch wel hoor, leg ze maar eens naast elkaar.
Maar ik vind de 959 zowieso veel te duur... 8-[
D'r zou een verschil zijn qua lagering en gewicht (7gr, constructeursopgave 8-[), en ze lijken toch wel heeeeeel hard op mekaar :wink:

540
Image

959
Image
Swappy
Mountainbiker

Post by Swappy »

Ze lijken inderdaad sterk op elkaar. Maar kwa lagering verschillen de 540 en de 959 sterk, bij duurdere klikpedalen worden de lagers sterker en beter zodat als je meer kracht zet deze niet zo snel stuk gaan of er niet zo snel speling op komt aan de asjes.
Die speling is echter niet zo een probleem, regelmatig klikpedalen op doen, dan met de moeren op het uiteinde bijregelen, goed veel vet aandoen en terug in elkaar zetten. Als je dit regelmatig doet moet je echt al een beest zijn om klikpedalen naar de kloten te rijden.
De 540 is dus een zeer goede keuze prijs/kwaliteit.
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Klein detail, mijn huidige 540's wegen exact (tot op de gram) evenveel als mijn versleten 959's
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:D Ne goeie starterspedaal maar de mijn beginnen te verslijten na een jaar .
Ik denk dak ze ga vervangen door Egg Beaters als die passen of hebt ge daar andere schoenen/plaatjes voor nodig ???????
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Voor eggbeaters heb je idd andere plaatjes nodig, maar die zitten bij de pedalen.

Tip: even zoekfunctie gebruiken om + en - van deze pedalen te kennen...
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Of meteen de review van JFK lezen :wink:
Post Reply