Za 03/03/2012 Eke / Nazareth :: 2de Mountainbike VTT Eke Ba

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

zoals zovelen : 65 km (ik had er 69). Perfecte bepijling (1 keer misreden maar ik vlamde te hard bergaf :wink:), bevoorrading die meer dan genoeg bood, vooral de rozijntjes waren lekker :-)

Parcours was nieuw voor mij maar de offroad stukken waren niet altijd even gemakkelijk met botsen en knotsen. De stukken weg waren pittig op sommige momenten wreed leuk om eens door te trekken. Mooie uitzichten inclusief.

De voorspelde modderstroken waren inderdaad wel hevig, beetje langs de zijkant en je geraakter er wel door.

Het aangehaalde minpunt was inderdaad de late 2e bevoorrading, ok, je zat met een grote lus maar den bak naft was toch bijna leeg bij mij.

Bike thuis afgespoten maar mezelf in mijne maat genoten van een douchke en dan nen Augustijn. Een zéér plezante voormiddag gehad.

Organisatie : werk de minpuntjes weg en jullie hebben een voltreffer in huis =D>
NuRf
Mountainbiker
Location: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)

Post by NuRf »

Deze namiddag gestart samen met nog 4steenbakkers.
Zeer goede organisatie, mooi parcours,...
Enige minpuntje in mijn ogen is/was de te late bevoorrading op de 65km.
Kbegon al bijna sterretjes te zien eigenlijk.

De afstand klopte inderdaad niet helemaal, maar als je dan toch bezig bent kan je maar beter bezig blijven hé :lol:

Stats van MTB Nazareth
http://connect.garmin.com/activity/154478089

Op naar morgen, Anzegem!
The Orb
Mountainbiker

Post by The Orb »

Deze namiddag rond 13h30 gestart voor 65km. Op gans de rit hoop en al een 10-tal bikers tegengekomen. Ondanks ons late startuur op de bevoorrradigen (ok, tweede was laat, so what?) niets te kort gekomen.
Afstand was idd iets langer dan de vooziene 65 waardoor dus 105 bij aankomst thuis.
Goeie voorbereiding voor het komend seizoen zeker?
Ik heb me alvas geamuseerd!
Magi
Mountainbiker
Location: Ne zwarten, vond ik mooi...daarom, maar toch een specialized!

Post by Magi »

ook gestart om 13.30u,
wij vonden het een heel geslaagde tocht,
knap parcours, vriendelijk inschrijven(=goed begin),
lekkere en vrolijke bevorradingen,bedankt hé,
hadden eerste maal buikje dik gegeten, kwamen gepast toe voor tweede buffetje,voldoende road/off-road gehalte, ene keer voet aan grond gezet, schoenen heel vuil en beetje ruiken :roll: , en waren content met kilometerke meer 8)
hopelijk tot volgend jaar!

louis
Dusan
Mountainbiker

Post by Dusan »

voor 65km gestart en een paar km meer gereden, maar geen probleem voor mij :wink: begrijp de kritiek niet op de bevoorrading, vanalles ruim voldoende beschikbaar, ook bij de 2e doortocht!
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

den mountenbiker wrote:
duiveltje75 wrote:
MTBSDVD83 wrote:Hier ook de 65km gereden en content thuisgekomen met 105 km op de teller. Ook zeer goeie organisatie =D>

De mensen die twijfelen voor morgen, hier wat beelden.

http://www.youtube.com/watch?v=p1GcNVofLEU
probeer het filmpje te openen en krijg het volgende:

Deze video bevat inhoud van The Orchard Music en Acromax GmbH. Een of beide partners hebben deze wegens auteursrechtschending geblokkeerd.
+1 :-?
Link zou nu moeten werken [-o<

http://www.youtube.com/watch?v=E2hxPzSuIvs
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

@MTBSDVD83 :
Link werkt ! altijd leuk om nog eens weer te zien. :wink:

Heb me ook goed geamuseerd op het uitgetekend parcour met zelfs een paar off-roadstroken die ik voor de eerste keer aandeed. Ik vraag me af bij hevige regenval hoe die, nu al zwaardere modderstroken er zouden bijliggen... #-o maar aan het weer kan een organisatie niks aan doen en het blijft mountainbiken hé :wink:
Bevoorradingen waren meer dan voldoende maar was wel blij dat ik zonder hongerklop de tweede bevoorrading kon bereiken. De afstand tussen de eerste tot de tweede was wel redelijk groot ( dat is mijn enig persoonlijk minpuntje) maar daarom is het ook best dat jezelf altijd iets extra's in je achterzak zitten hebt. :wink:

Bedankt ook aan de seingevers, altijd een positieve opsteker voor een t.t. om met een veilig gevoel te kunnen oversteken.
Aan de parcourbouwer(s) een pluim om me wat ongekende stroken voor de wielen te schuiven. =D>
Is ZEKER voor herhaling vatbaar.
Ps : die extra kms zijn goed voor de conditieopbouw. :wink:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

black levi wrote:daarom is het ook best dat jezelf altijd iets extra's in je achterzak zitten hebt. :wink:
Ik had nog iets in mijn achterzak, maar zat na 25km zonder drank en dus niks om dit door te spoelen, en wou toch maagkrampen vermijden. Had toch ergens rond Bottelare een 2de bevoorrading verwacht (was rond de 20km), maar die bleef maar uit en kwam véél te laat.

Die extra km's waren welkom, want mijn bidon was nog half vol :lol:
Studio
Mountainbiker

Post by Studio »

Schitterende tocht. Proficiat aan de organisatie. Verhouding off-road/baan lag vrij hoog gezien de streek! Prachtig stuk net voor de Schelde in Eke!

Ben van de streek en heb heel veel nieuwe paadjes leren kennen! Parcours lag er wel heel vettig bij.

Ik kom volgend jaar zeker terug! Hopelijk dan de 65km!
duiveltje75
Mountainbiker

Post by duiveltje75 »

net thuis van mijn eerste TT ooit , prachtig parcours (30km daar de conditie nog veel te wensen overlaat)

enkel in het laatste stuk, net voor de brug in eke , bijna ondersteboven gereden door een paar onverlaten op hun enduro's.
zijn er nog mensen deze kwibussen tegengekomen?

al bij al mijn complimenten aan de organisatie en een dikke mercie aan diegene die op de singletracks soms achter mij reden en toch het geduld hadden hun tempo aan te passen zonder ook maar enige vorm van ongenoegen.
Post Reply