Za 03/03/2012 Eke / Nazareth :: 2de Mountainbike VTT Eke Ba

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

Herder Scubaluc wrote:
rombaft wrote:Ook 65km gereden,

mooie tocht, veel off road, zeer goede uitpijling en nog eens mooi weer erbovenop.

toch wat valse noten

- toch relatief magere bevoorrading
- 2de bevoorrading voor de 65 lag veel te laat
- en waar ik het vierkant 't schijt van krijg, afstanden die niet kloppen, waarom is 65 km afstand 69 km fietsen ?
Als je er 65 doet, maakt die 4km extra het verschil toch niet?
toch wel, de sprong tussen tweede afstand 45 en 65 is reeds groot, naar't einde toe zit je er dan toch redelijk door maar toch heb ik altijd zoiet van de laatste 5km zwaar door te trekken, als je dan normaal aan de finish moet staan een bord passeert "nog 5km" , ... en wat is er nu moeilijk aan een correcte afstand weer te geven???

nietemin, zeer mooie toch he, maar er waren dus wat valse noten en het is zeker niet verkeerd deze ook aan te stippen zodoende de organisatie er eventueel rekening kan mee houden in volgende sessies, op die manier kan een toch alleen maar groeien.
Sloebertje
Mountainbiker

Post by Sloebertje »

De 45 km gereden en ik moet zeggen een top organisatie!!! =D>
Voor 3,5 euro een toertocht met op de gevaarlijke plaatsen oversteekhulp, goede bevoorrading ( velen verwachten hier buffeten ) #-o , schitterende bepijling en douche's.
De afspuit was ook oké enkel de nadars mochten wel iets naar de weg toe, maar ja de lekkere pint bier nadien was ook mooi meegenomen!!! :drunk:
Het was de verre verplaatsing zeker waard.
O ja voor diegene die het parcours maar niets vonden moet ik het volgende zeggen: - de organisatie moet het stellen met wat voor mogelijk is!!!
costelloo
Mountainbiker

Post by costelloo »

Knap tt'tje. Heel wat vettige stroken. Top bevoorrading! (Heb het toch al met hééééél wat minder moeten stellen in het verleden)
3.5 eur voor een mooie tt, een bevoorrading en een drankje achteraf... =D>

Tot volgend jaar!
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Tja moe beamen wat hier al eerder geschreven is :( ... ook gestart voor de 65 en waren helemaal geen 65km....slechts een 10-tal... 3 lekke banden bleken er teveel te zijn . Bedankt aan de pechdienst om me te komen oppikken en tevens bedankt aan de bikers bij de finish die me te hulp stonden met pompje en reservebandjes =D> =D>
2 lekke banden ineens omdat er prikkeldraad lag bij de eerste lange onverharde strook net voor we aan de Schelde kwamen en ook reserveband bleek een scheurtje te hebben net naast ventiel :oops: ..
Aja ook dit nog.. gelukkig reed ik met anti-lek vloeistof in binnenbandjes want het was echt een eeuwigheid geleden dat ik platte band had :wink:
Ben dan maar terug naar huis gereden en enkele reservebandjes gaan halen bij vélomaker en weg verder gezet ...op de weg.
Morgen dus alvast redelijk fris in Anzegem ( alhoewel moet nog iets gaan eten vanavond :drunk: :drunk: )
old walker
Mountainbiker

Post by old walker »

[quote="betonboerke"]De 65km = 71 km, maar dat geeft niet !! Want het is een hele mooie tocht, proficiat =D> =D> =D> en zeker tot volgend jaar. Hopelijk met een betere conditie, want we (+Pimke )waren "piepedood" !! Alles opgebruikt , geen gram meer over !! =D>[/Als ik er niet bij ben :cry: :cry: #-o [-o< quote]
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

duiveltje75 wrote:morgenvoormiddag ga ik met de jongste hier van 13 de 30km doen.
hoe ligt dit parcours erbij?
ligt er heel goed bij, ik denk mss 2 of 3 kleinere stroken tegengekomen die niet te doen waren voor ne jonge gast.

Heb vandaag zelf de 30 (33,4 volgens gps) afgehaspeld met het zoontje van 6j.
We hebben ons goed geamuseerd het was een mooi ritje en behalve een paar technische hoogstandjes waar hij nog lang niet klaar voor is was de rit best te doen ervoor.

Naar het einde toe begon hij het wel wat lastig te krijgen, maar hij was ook wat te geweldig van start gegaan in het begin (na de eerste 10km zag ik nog een avg van 17/u op mijn schermpje staan #-o )
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Allé,goe gereden van den kleinen dus! =D>
Wij hebben er nog wat avs bijgedaan,echter niet in't begin,waar we nog herder fred. op sleeptouw namen!
Ben eigenlijk heel tevreden over alles,parcours in't vroeg voorjaar meer dan voldoende!
Konditie viel ook mee ondanks allerhande problemen de laatste maanden en slechts 1 tt deze winter!
TT was goed te doen,zelfs met een semi-slick band ondanks enkele pittige stroken!
Aan "den bol" zowaar de eerste tekenen van verzanding,maar stuiven deed het vooralsnog niet! :roll:
En nog een extra biertje erbovenop aan den aprés,en dit alles voor slechts 3.5 euri! =D>
plummecrosser
Mountainbiker

Post by plummecrosser »

de moeite waard om eeen verplaatsing van bijna een uur voor te maken, nog maar weinig gereden in deze streek dus bijna alles waren ongekende stukken, had wel wat een ander parkoer verwacht maar het heen we voor de wielen kregen was dik in orde en smaakt naar nog, dus volgend jaar misschien terug van de partij, met 71 km op de teller aangekomen, slechts een maal misreden, maar dat was onze schuld, de bepijling was van uitstekende kwaliteit, de bevoorrading ook maar 37km tussen de eerste en de tweede is toch teveel, gelukkig mijn drinkbus laten buivullen bij de eerste pasage, wat opviel niemand gezien op de lus van de 65km, bij de inschrijving waren er wel 400 ingeschreven voor de 65 maar deze zijn aan de sporen te zien er niet allemaal gepasseerd, de afspuitstand was er inderdaad wel een zwembad maar daar werd er wel ingegrepen door een van de medewerkers en die plaatse ze een halve meter vooruit en het probleem van opgelost, zeer goede organisatie en nog een extra bedankje voor de seingevers langs de baan, je moet het maar zien zitten om een vrije dag op te offeren voor dit werk, bedankt seingevers, hopelijk krijgen jullie na dat prachtig werk ook zo'n lekker biertje extra.
duiveltje75
Mountainbiker

Post by duiveltje75 »

klein vraagje, is er een bewaakte fietsenstalling voorzien?
ik ga morgen rijden maar mijn slotje heeft het zonet begeven, vandaar deze vraag.
Ozz
Mountainbiker

Post by Ozz »

plummecrosser wrote:...en nog een extra bedankje voor de seingevers langs de baan, je moet het maar zien zitten om een vrije dag op te offeren voor dit werk, bedankt seingevers, hopelijk krijgen jullie na dat prachtig werk ook zo'n lekker biertje extra.
zal wel zijn, mag ook gezegd worden!
Post Reply