prioriteit LSD of chrono's, marathons...

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
Goohooni
Mountainbiker

prioriteit LSD of chrono's, marathons...

Post by Goohooni »

Volgende weken beginnen de eerste chrono's en marathons (spa, sart-tilman, primavera, olne-spa-olne,...)

Graag wil ik deze wedstrijden wel mee doen, MAAR moet ik dan de LSD trainingen overslaan?

Ik bedoel:

LSD kan ik momenteel enkel in het weekend (te vroeg donker in de week)

Als je LSD zaterdag doet (4h biken), ben je niet volledig uitgerust om zondag wedstrijd te rijden..

Hoe lossen jullie dit op? Snoeien in de wedstrijdkalender? Of toch LSD op zaterdag?

Grtn Mathias
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Goeie verlichting kopen!
Zie eens op Dealextreme.com
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

hangt er vanaf hoe belangrijk die wedstrijden zijn he. Als je er echt wil presteren rust je inderdaad beter. Maar als je er echt wil presteren moet je er ondertussen ook al genoeg lsd trainingen op hebben zitten...
Dan kan je de marathons als lange duurtraining rijden ook.
lange Peter
Mountainbiker

Post by lange Peter »

Ik denk dat je deze vraag beter enkele weken/maanden geleden had gesteld.
De meeste marathonrijders hebben nu deze tijd van het jaar al een goeie basis.

Tijdens de week s`avonds met verlichting en misschien enkele marathon`s overslaan en dan zaterdag en zondag lsd.
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Prioriteiten stellen! Chrono's waar je echt een goede tijd wil neerzetten, moet je uitgerust aanvatten. Bij minder belangrijke chrono's/wedstrijden, kun je gerust een rustige duurtraining inlassen de dag ervoor. Ik heb er zo ook 2 beachraces opzitten, waar ik de dagen ervoor redelijk doorgetraind heb. De resultaten waren er dan ook naar #-o
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

ik ben totaal nieuw in het wieler/mtb gebeuren.

heb het wel getracht gestructureerd op te pakken en de raad gevolgd van vele: lange trage trainingen..

hiermee ben ik gestart sinds 1 januari (vanaf half november en december gestart met lopen)..

hoe weet ik nu dat er voldoende basis is gelegd? gewoon is ne marathon rijden? en zien hoe vermoeid je raakt?

Ga ik met een 'beperkte basis' uitgebrand zijn tegen juni/juli ?
jeanquetil
Mountainbiker

Post by jeanquetil »

Ik zou de eerste marathon "testen", en dus op zaterdag enkel wat relaxed biken (1u max 1u30). Want nu kan je er toch niets meer aan doen.

Als dan blijkt dat je basis niet breed genoeg is (simpel gesteld dat je de kilometers nog niet aan kan) zou ik op zaterdag een rustige duurtraining plannen en op zondag toch de marathon rijden (zonder hoge verwachtingen, meer als training).

Groets,
Jan

www.bike-training.be
Post Reply