volgens mij welNuRf wrote:Met andere woorden, als het in de loop van de week niet te veel regent dan is de 'dustbike' de beste oplossing?rombaft wrote:heb laatst zondag kanten van gavere/nazareth, bottelaere etc... gereden ,ondergrond ligt er goed bij, geen modder, wel lastig rijden (zo net niet hard dus je verzakt wat , veel weerstand) . is ook meer zandgrond in die streek.NuRf wrote:Dingo, ik geef het je graag mee, het is ginder een prachtige streek om te biken...
Heeft iemand een idee hoe de ondergrond daar momenteel erbij ligt?
Vorige week in Dikkebus vertrokken met mijn "mudbike" en had beter mijne "dustbike" van stal gehaald.
Niet dat het kurkdroog lag toen, maar héél vuil lag het er niet bij...
Langs de schelde en meer naar vlaamse ardennen ligt het iets slechter, meer kleigrond, bevat nog meer water en dus modder maar al bij al nog te pruimen, geen zotte toestanden.
Za 03/03/2012 Eke / Nazareth :: 2de Mountainbike VTT Eke Ba
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
-
hotair9810
- Mountainbiker
Post by hotair9810 »
Het parcours ligt er goed bij .Vorige zaterdag hebben we het parcours nog eens gereden en deels uitgepijld .
Uitpijling is nog niet compleet . Dat doen we vanaf vrijdagmorgen . Alles ligt goed berijdbaar . Enkele plaatsen zullen misschien wat moeilijker liggen . Wij zijn op 3 plaatsen echt moeten afstappen . Zou toch nog een beetje rekening houden met de mud bike voorlopig !
Uitpijling is nog niet compleet . Dat doen we vanaf vrijdagmorgen . Alles ligt goed berijdbaar . Enkele plaatsen zullen misschien wat moeilijker liggen . Wij zijn op 3 plaatsen echt moeten afstappen . Zou toch nog een beetje rekening houden met de mud bike voorlopig !
-
hotair9810
- Mountainbiker
Post by hotair9810 »
Enne .......het zal prachtig mountainbikeweertje zijn dit weekend .
Iedereen hartelijk welkom vanaf 8 u
Iedereen hartelijk welkom vanaf 8 u
- NuRf
- Mountainbiker
- Location: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)
Komt er nog een update van het parcours later op de week?hotair9810 wrote:Het parcours ligt er goed bij .Vorige zaterdag hebben we het parcours nog eens gereden en deels uitgepijld .
Donderdag of vrijdag ofzo???
- mountainbiker66
- Mountainbiker
Post by mountainbiker66 »
Als je het rustig aan doet is dat zeker mogelijk. Gewoon je eigen tempo rijden, want als je iemand probeert te volgen die rapper is dan u, is het mogelijk dat ge uwen motor opblaast.duiveltje75 wrote:ik zou er dan dit weekend mijn eerste vtt van maken, ik ben nog maar pas begonnen en de conditie is nog alles behalve wat het moet zijn. is dit aan te raden? ik zou dan wel voor de 30km kiezen.
Gewoon er van genieten.
-
hotair9810
- Mountainbiker
- cube-rider
- Mountainbiker
wel , wit-gele pijltjes met zwarte letters erop , ik denk iets van de provincie of zoduiveltje75 wrote:hoe zien die pijltjes eruit? ben er gisteren ook langs gereden maar niet echt op geletcruella wrote:kan het zijn dat deze al uitgepijld is ? zie hier in Bottelare pijltjes hangen , zou wel handig zijn om van thuis te vertrekken ?
en inderdaad , delen langs dikkelvenne gavere wordt je goed in de grond gezogen , streek van Munte/baaigem dan ook weer een aantal lastige stukken vooral bij natter weer