stoppen met roken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Dingo
Mountainbiker
Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Post by Dingo »

Jack77 wrote:Ik denk ook niet dat iemand je zal kunnen "overtuigen" om te stopppen.

Ik geloof trouwens persoonlijk niet in mensen die zeggen van "dan ga ik stoppen" of "nog een laatste sigaret" of "ik ben aan het minderen".

Ik denk dat het vooral mensen zijn die van het ene moment op het andere stoppen, die voldoende motivatie/wilskracht hebben om er definitief mee te kappen. De rest zal hoogstwaarschijnlijk vroeg of laat herbeginnen (al dan niet voor de zoveelste keer).
Jij hebt het helemaal begrepen :lol:
Velen verwarren stoppen met pauzeren.
Aan de rokers : zolang je tussen 2 sigaretten in niets rookt valt het allemaal wel mee... :roll:
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

#-o Als je wil stoppen met roken is er maar één ding dat je kan helpen en das KARAKTER!
Als je dat niet hebt lukt het je nooit.
Al eens gedacht wat je zou kunnen doen met al die smokemoney?????,
Schoon fietske zelle #-o
Btw alles stinkt : kleren, auto, huis en ge stinkt uuuuren in de wind uit uw bakkes .
Graak dan maar aan een goe lief :lol:
bekka
Mountainbiker

Post by bekka »

Stoppen met de gedachte dat sigaretten te duur zijn zal volgens mij niet lukken,er moet meer zijn oa sportprestaties die erop vooruitgaan,gezondheid enz...
Sedert ik gestopt ben(2-tal weken) voel ik mij al een heel ander persoon alhoewel mijn prestaties er nog niet op vooruit zijn gegaan zoals ik al zei enkele reacties terug in deze topic.
Toch voel ik mij zo 'clean' dat ik gelukkig ben deze stap genomen te hebben,daarbij komt dat ik een pak geld uitspaar die ik kan besteden aan mijn geliefde sport(en).
Het enige waarvoor ik een beetje schrik heb is mijn gewicht,sedert ik gestopt ben eet ik echt het DUBBELE van wat ik normaal at en ik ben al geen voorbeeld wat gewicht betreft(1m76-88 kg) :oops: :oops: maar ik ga liever op naar de 100 kg dan die stinkstokken verder op te roken.
Dat zegt trouwens genoeg over hoeveel roken de eetlust kan verstoren,is het niet???
Ik zie het trouwens op mijn manier,eenmaal die rotverslaving achter de rug van het roken train ik de bijgekomen kilootjes er wel af.
Voila

Groet
triple
Mountainbiker
Location: Trek 8500, Sid Worldcup, Full Xtr, ZTR Crest, Hope Race brakes

Post by triple »

:D Gisteren gestopt, en voorgoed hoop ik!
@gl1500 als de prestaties verbeteren zal ik het eens laten weten hier.
oei oei mijn maten gaan ni blij zijn dan, ze kunnen nu al ni volgen \:D/
Tiles02
Mountainbiker

Post by Tiles02 »

Den dezen is dus ook al een jaartje of 3-4 gestopt met roken en ik moet zeggen.... Ik ben één van de grootste tegenstanders geworden...Ik kan de geur (stank) nie meer verdragen van sigaretten en moet zo noodgedwongen laten van "uitgaan". 2 uurkes op cafee zitten en ik heb het zitten, tranende ogen en de smaak van sigaretten in mijnen mond BWAH kots kots, dus VOLHOUDEN..... Ge zult er veel meer kunnen ruiken, een veel betere conditie krijgen en ge kunt uw geld die ge anders oprookt in iets steken waar da ge nog veel plezier mee kan hebben.....
Een reisje bijvoorbeeld of bikeonderdelen.....

Veel SUCCES

Greetz Tiles02

en nog eens ne dikken proficiat =D> =D> =D> =D>
wakeboard
Mountainbiker

Post by wakeboard »

ben ook al 4 jaar gestopt van de ene op de andere moment zonder plakkers of kauwgom ( als je het zelf wil heb je deze prul niet nodig), kan nu zelfs de geur en de rook nog slecht verdragen. 1 nadeel ben wen een 12 tal kilokes aangekomen, maar daar heb ik mijn velo voor gekocht.
Voor de rest aan alle stoppers doorbijten, volhouden en veel sterkte en aan al de gestopte proficiat. =D>
Kristof.
Mountainbiker

Post by Kristof. »

Heb de marathon in Diest jongstleden(1ste 100+) redelijk vlot uitgereden.
Nadien terug beginnen roken en op de volgende tt's kon ik met moeite met hartslag in bedwang houden op de 40km. Had veel meer last met de 40 km te rijden dan de 110 km in Diest.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

schitterende topic

misschien kunnen de stoppers regelmatig eens posten of ze nog gestopt zijn
Dan kunnen we hen aanmoedigen om verder van die ongezonde gewoonte te blijven
lang leve de asbakvrije-smoelen

=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Streets
wakeboard
Mountainbiker

Post by wakeboard »

denk dat ik na 4 jaar nooit meer ga beginnen. Nu het vrouwke nog zover krijgen dat ze ook stopt.

Ps zijn er hier "stoppers" die niet te veel gewicht zijn bij gekomen? Zoja, hoe gedaan?
jungbrunnenwald
Mountainbiker

Post by jungbrunnenwald »

Ben nu 2 jaar gestopt , en hopelijk herbegin ik niet meer . Voorlopig gaat alles goed.
:colors:
Post Reply