Za 03/03/2012 Eke / Nazareth :: 2de Mountainbike VTT Eke Ba

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cruella
Mountainbiker

Post by cruella »

kan het zijn dat deze al uitgepijld is ? zie hier in Bottelare pijltjes hangen , zou wel handig zijn om van thuis te vertrekken ?
NuRf
Mountainbiker
Location: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)

Post by NuRf »

Dingo, ik geef het je graag mee, het is ginder een prachtige streek om te biken...
Heeft iemand een idee hoe de ondergrond daar momenteel erbij ligt?

Vorige week in Dikkebus vertrokken met mijn "mudbike" en had beter mijne "dustbike" van stal gehaald.
Niet dat het kurkdroog lag toen, maar héél vuil lag het er niet bij...
duiveltje75
Mountainbiker

Post by duiveltje75 »

cruella wrote:kan het zijn dat deze al uitgepijld is ? zie hier in Bottelare pijltjes hangen , zou wel handig zijn om van thuis te vertrekken ?
hoe zien die pijltjes eruit? ben er gisteren ook langs gereden maar niet echt op gelet
Sweeber
Mountainbiker

Post by Sweeber »

normaal gezien ook aanwezig voor de eerste keer, ook eerste rit van het jaar, zal dus waarschijnlijk de 45km doen opt gemak
van verscheidene clubleden gehoord dat het een aanrader is, tot zaterdag :bounce: :bounce:
duiveltje75
Mountainbiker

Post by duiveltje75 »

ik zou er dan dit weekend mijn eerste vtt van maken, ik ben nog maar pas begonnen en de conditie is nog alles behalve wat het moet zijn. is dit aan te raden? ik zou dan wel voor de 30km kiezen.
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Ook een onbekende streek voor mij, zal er zijn voor de volle 65 km. :wink:
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

NuRf wrote:Dingo, ik geef het je graag mee, het is ginder een prachtige streek om te biken...

Vorige week in Dikkebus vertrokken met mijn "mudbike" en had beter mijne "dustbike" van stal gehaald.
Heel gemakkelijk als je niet ver van de provinciegrens woont,je kan dan eigenlijk van 2 walletjes proeven.Ne keer west-vlaanderen,ne keer oost-vlaanderen...al enkele prachtige tt's gereden in het oosten ook,zulle!! :bounce: :bounce: Hopelijk ook hier een uitdagend parcour [-o< alé...al 2 steenbakkers aan de start!Starten om 13u?Op 't gemakske voor de 65km? greetings...
dingo 8)
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

NuRf wrote:Dingo, ik geef het je graag mee, het is ginder een prachtige streek om te biken...

heb laatst zondag kanten van gavere/nazareth, bottelaere etc... gereden ,ondergrond ligt er goed bij, geen modder, wel lastig rijden (zo net niet hard dus je verzakt wat , veel weerstand) . is ook meer zandgrond in die streek.

Langs de schelde en meer naar vlaamse ardennen ligt het iets slechter, meer kleigrond, bevat nog meer water en dus modder maar al bij al nog te pruimen, geen zotte toestanden.
NuRf
Mountainbiker
Location: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)

Post by NuRf »

dark dingo wrote:

Heel gemakkelijk als je niet ver van de provinciegrens woont,je kan dan eigenlijk van 2 walletjes proeven.Ne keer west-vlaanderen,ne keer oost-vlaanderen...al enkele prachtige tt's gereden in het oosten ook,zulle!! :bounce: :bounce: Hopelijk ook hier een uitdagend parcour [-o< alé...al 2 steenbakkers aan de start!Starten om 13u?Op 't gemakske voor de 65km? greetings...
dingo 8)
Yupsies,
13u of net na 13u moet normaal wel lukken hoor.
Maar niet zo zot meer starten gelijk in oudenburg hé :lol:
NuRf
Mountainbiker

Post by NuRf »

rombaft wrote:

heb laatst zondag kanten van gavere/nazareth, bottelaere etc... gereden ,ondergrond ligt er goed bij, geen modder, wel lastig rijden (zo net niet hard dus je verzakt wat , veel weerstand) . is ook meer zandgrond in die streek.

Langs de schelde en meer naar vlaamse ardennen ligt het iets slechter, meer kleigrond, bevat nog meer water en dus modder maar al bij al nog te pruimen, geen zotte toestanden.
Met andere woorden, als het in de loop van de week niet te veel regent dan is de 'dustbike' de beste oplossing?
Post Reply