Thompson??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Cokeske
Mountainbiker

Post by Cokeske »

1.90 meter en zo'n 80 kg
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

1.90m en 23" kader?? (zeker van die 23?)

Sorry, maar tenzij je supertopmodellange benen hebt, is je kader echt aan de heel grote kant...
mecha
Mountainbiker

welke bike geniet de voorkeur?

Post by mecha »

ik heb vroeger scott bikes gehad de eerste was nog een scott montana
de andere was een comp racing met lx
nu heb ik een paar jaar niet meer gereden
ik ben pas reug begonnen met bikenen kochte een nieuwe fiets een thompson mach5 volledig lx
ik ben wel tevreden tot nu toe van men canon want men zithouding is beter op deze bike alleen heb ik de indruk dat de kader van de thompson meer leeft onder mij de scott stuurde dus iets beter was stabieler maar ik maak daar geen probleem van
ik ben ook iemand met veel nek pijnen door een dubbele herniain de nek maar as ik kan biken heb ik geen last dus zo slecht zal men thompsoneke ni zijn he
Cokeske
Mountainbiker

Post by Cokeske »

Dzjowie wrote:1.90m en 23" kader?? (zeker van die 23?)

Sorry, maar tenzij je supertopmodellange benen hebt, is je kader echt aan de heel grote kant...
jaja, ik ben zeker van die 23" kader

en ik moet zeggen dat ik nu wel vrij lange benen heb hoor, ma de fietsenboer zei dat ik best nen 23 nam (zonder me te meten)
hij zei dat hijzelf met een 19" kader van thompson rijdt, en dat die in feite te klein is voor hem (hij is 1.80 meter denkek)
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Cokeske wrote:
Dzjowie wrote:1.90m en 23" kader?? (zeker van die 23?)

jaja, ik ben zeker van die 23" kader

en ik moet zeggen dat ik nu wel vrij lange benen heb hoor, ma de fietsenboer zei dat ik best nen 23 nam (zonder me te meten)
hij zei dat hijzelf met een 19" kader van thompson rijdt, en dat die in feite te klein is voor hem (hij is 1.80 meter denkek)
zeer zeer vreemde fietsboer heb je.

als je maar goed zit zeker.
maar misschien moet je maar eens testen met een kleinere maat en dan voel je direct het verschil (vooral wendbaarheid!)

:bounce:
Cokeske
Mountainbiker

Post by Cokeske »

LuckyIron wrote:zeer zeer vreemde fietsboer heb je.

als je maar goed zit zeker.
maar misschien moet je maar eens testen met een kleinere maat en dan voel je direct het verschil (vooral wendbaarheid!)

:bounce:
nochtans een vrij bekende fietsboer hoor :lol:

en als ik gewoon over mijn kader sta, heb ik nog zo'n 3 cm over, moest dit niet zo :oops:
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Bij nen koersfiets neem je 3 cm, bij een mtb is het 10 cm, maar met de moderne slooping kaders kan je daar geen rekening mee houden.

Je rendement met een groter frame is groter, maar op de technische stukken zal het wat wringen worden.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Heb zelf een mtb samengesteld met mach 5 frame en afgedankte onderdelen van m'n fuel.De eerste indrukken waren positief maar na verloop van tijd kreeg ik toch de indruk , te ver voorover te zitten op m'n bike.Na een meting bleek (volgens mij ) de geometrie niet te kloppen met de opgegeven waarden.Na metingen bleek een race team frame over een andere geometrie te beschikken en kon perfect op mijn fietsmeting afgesteld worden.Na wat discussie met de verdeler heb ik kunnen bereiken dat ik mits de opleg naar een race team m'n mach 5 frame gewoon terug mocht binnengeven , van service gesproken! En wat het biken betreft , buiten het comfort van m'n fuel (enkel nuttig voor lange afstanden en stevige Ardennenritten )weinig verschil te bespeuren. Een tip voor zelfbouwers race team frame € 280 en Ultra light Alu waar vindt ge dat nog.
Guest

nieuwe mtb gekocht

Post by Guest »

hallo,ik ben nieuw hier,sinds kort gaat mijn interesse naar mountainbiken

en aangezien mijn schoonbroer zijn broer een fietswinkel heeft heb ik me daar een mtb aangekocht;

namelijk een thompson challenge-c
http://www.thompson.be/nederlands/fiets ... enge-c.asp

nu denk ik wel dat dit een deftig stuk is die ik me gekocht heb,maar helemaal zeker ben ik niet,ik namelijk niks van fietsen,

iemand meer info over het merk/type
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Die voethaken (op de foto) zijn een afrader IMHO. Je maakt beter een keuze tussen gewone pedalen of klikpedalen.

Verder vind je heel wat info over Thompson als je even de zoekfunctie gebruikt. Maar je kan gerust zijn; Thompson is OK.

Welke afmontage heb je gekozen?
Post Reply