Zo 26/02/2012 Koksijde

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Den Steffie
Mountainbiker

Post by Den Steffie »

Tof ritje deze tocht , kheb ervan genoten,twas toch lastig van nieuwpoort tot oostduinkerke opt strand wind op kop, maar militair domein van koksijde heeft da goe gemaakt. voor herhaling vatbaar. ,Proficiat aan de organisatie =D> =D> =D>
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

vanmorgen (nadat onze jagermeister had af gsms't)om 8u30 met t'fietske vertrokken uit klerken om na heel wat omzwervingen om 10u in koksijde aan te komen en mij subitopresto in te schrijven .
T'is en blijft toch nog altijd een heel schoon tochtje daar aan t'zeetje.
De eerste km's mschn een beetje veel baan maar de volgende 40 doen u dat subiet vergeten.
Van singletrack naar strand naar bos en duinen en als kers op de taart het militair domein.
K'had mij voorgenomen om hem dit jaar te bissen of te trissen maar na de eerste passage (en zelf ervoor al) waren de beentjes al serieus leeggelopen.(bissen of trissen zal zijn als ik met den auto naar hier kom :oops: )
Veel keuze was er niet op de bev. maar ne aquarius en een suikerwafel is genoeg voor mij.
Als men pas om 10u vertrekt heeft men in't geheel geen last meer van opstoppingen of files behalve als men op een single track ne madamke tegenkomt (te voet) die de hele weg blokeerd en die zodanig in haar telefoongesprek #-o zit dat ze nie meer weet dat er ook nog andere mensen achter haar komen :lol: .
Gelukkig had ik maar een binnenband gewonnen want k'weet anders nie waar ik die fles bier of die fietspomp ging moeten steken in t'naar huis rijden.
Na een bernardus of twee was t'vrouwke ondertussen aangekomen met de koersfiets en zijn we rond14u30 richting klerken city getrokken alwaar wij met ne kleine 120km op de teller (alléé ik toch) bekaf om 16u den oprit opkropen.
Bedankt aan de organisatoren van deze prachtige rit
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> en bij leven en welzijn tot volgend jaar zeker
En nu vlug in mijn zetelke
Duboisbiking
Mountainbiker

Post by Duboisbiking »

Vandaag weer super rit van koksijde gereden. Omdat ik weinig tijd had de 36km gereden. Mooie tocht met droog zand wat het nog moeilijker maakte. Als eerste het militaire basis aangevat en als eerste mijn prijs mogen halen. Mijn 5euro bracht op want khad nen mixer mee. Goe geslaagd dus, ik content en het vrouwke ook. Tot volgend jaar. Enig minpunt de splitsing wat onduidelijk. En diegene die de pijlen afgedaan hebben in de panne;

http://www.facebook.com/mountainbikesport
Voetje
Mountainbiker

Post by Voetje »

ik heb in koksijde voor de eerste maal gestart.
was en zeer mooie rit.
ik heb voor de eerste maal door het zand gereden.
dat is echt niet gemakkelijk hoor.
en het vliegveld niet meer heel gedaan.
ik was al kapot.
kom zeker nog terug.
hoeveel deelnemers waren er aub.
de stig
Mountainbiker

Post by de stig »

Koksijde,bedankt... voor mij 1 van de mooiste
Bevoorrading meer dan ok,ik kom niet om te eten hé :drunk:
Gratis fietsbewaking =D> ,goeie uitpijling :-D
chapeau(tot de volgende)
de stig
Mountainbiker

Post by de stig »

Koksijde,bedankt... voor mij 1 van de mooiste
Bevoorrading meer dan ok,ik kom niet om te eten hé :drunk:
Gratis fietsbewaking =D> ,goeie uitpijling :-D
chapeau(tot de volgende)
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Denk dat ik in naam van alle 7 aanwezige grysperre's mag spreken dit was gewoon :bounce: :bounce: =D> =D> :drunk: :drunk: :bounce: =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

En voor den georges , ge verdient een medaille vint :wink:
Willy Sport
Mountainbiker

Post by Willy Sport »

Voetje wrote:ik heb in koksijde voor de eerste maal gestart.
was en zeer mooie rit.
ik heb voor de eerste maal door het zand gereden.
dat is echt niet gemakkelijk hoor.
en het vliegveld niet meer heel gedaan.
ik was al kapot.
kom zeker nog terug.
hoeveel deelnemers waren er aub.
we zijn supergelukkig met 1453 deelnemers, een record ! :-D
pjer
Mountainbiker

Post by pjer »

Soms voel ik aan de meest genante delen van mijn corpus dat vroeg vertrekken loont. Om 7u30 stond ik aan de inschrijvingstafel om de vermoedelijke opstoppingen voor te zijn. Niet dat ik zo een koerskonijn ben. Verre van zelfs. Integendeel, eigenlijk. :oops:
Het haalde allemaal niets uit. We zouden nog drie kwartier moeten wachten vooraleer alle vandalisme hersteld was. Ondertussen werd de inschrijvingsrij lang.
Willy Sport, lid van de organisatie begon zijn levensverhaal te vertellen en offerde ons een kopje koffie op. Fijntjes voegde hij eraan toe om een lovend stukje commentaar te schrijven. De sloeber !

Spiermassa stond halverwege de menigte met een flap van 500€ te zwaaien en bewoog daarbij zijn tong op en neer tegen de binnenkant van zijn rechterwang. Op die manier poogde hij het knap ding aan de inschrijvingstafel te imponeren.
Het haalde allemaal niets uit. Wachten moest hij.

Plots rook het er verdacht naar gebakken diepvrieskroketten in overtijds frietvet. Waarschijnlijk het resultaat van een roemloos verloren weddenschap omtrent een loopwedstrijdje. Begrijp je ????

Het parcours dan.
Nen helen dikken, vetten chapeau.
Een topper.
Hier zien ze mij nog terug. =D>

@filiep 72 : sorry, uw bericht nu pas gelezen. Ooit.... ooit. Alhoewel ik denk dat het voor u een grote tegenvaller zou worden. Mijn kunde =0.0
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Doordat ik er vorig jaar ook erbij was wist ik het.
Terug naar Koksijde was de boodschap.
Terug enorm genoten.

Al je een tocht een tweede keer rijdt krijg je meestal een beter beeld hoe een tocht is.
Naast de twee reeds veelvuldig aangehaalde blikvangers bevat de rest van de tocht eigenlijk ook veel moois en variatie.
Veel mooie singletraks, strandpassage en zelfs enkele leuke klimmetjes.
De afdalingen in los zand zullen misschien nooit helemaal mijn ding zijn maar veel anderen werken dit zonder problemen af dus ook deze hebben hun waarde.

@ organisatie
merci
Deze tocht is een formule die werkt.
Kan niets toevoegen of opmerken waardoor jullie tocht zou beter worden.
Jullie hoeven zelfs niet eens aan jullie parcours te wijzigen om interessant te blijven.
Post Reply