Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Animal
Mountainbiker

Post by Animal »

weet er iemand misschien of er ook tubeless beachbanden zijn te verkrijgen??
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Ik heb daar ook al naar gezocht ust als beachband maar ik heb niet echt den indruk dat er ust in 2.35 bestaat !!
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

Heeft er al iemand de nieuwe Michelins XCR Mud of XCR A.T geprobeerd??

Ik ben na een jaarke hier alles over banden te lezen nog steeds twijfelend tussen XLS, Jimmy's, IRC Mythos, ... als winterband maar ik vind evenveel (of meer) meningen als feiten (elke ondergrond is natuurlijk verschillend), dus zal't toch zelf proberen worden... Een echte modderband zal niet hoeven want ik ben GEEN modderkieken!!! [-X
Heel vorige winter met Michelin comp s light gereden en geen probs gehad, maar vorige zondag in Tessenderlo kwamen die duidelijk te kort qua grip. Misschien eens gokken op die nieuwe Michelins? Ik vind een lage rolweerstand toch wel belangrijk!
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

K'heb net Michelin XLS gestoken, ter vervanging van Racing Ralph
Als eerste test heb ik de moddertoer Merchtem gereden ( en ervan genoten); mijn XLS hebben mij zeker niet in de steek gelaten. Daar waar RR stopt gaat XLS veel veel verder. =D>
Enig nadeel : de rolweerstand van de XLS is toch voelbaar groter. Gezien ik een 'modderkieken' ben krijgt de XLS de voorkeur.
:bounce:
r 8)
MoC
Mountainbiker

Winterbanden

Post by MoC »

Ik ben op zoek naar goede winterbanden maar ze mogen niet teveel kosten, < 20/stuk
Wie kan mij een goeie band aanraden, en waar haal ik die?
Ik rij momenteel met Ritchey z-max 1.9, maar vind die nogal aan de dunne kant!
Merci
Joris
Mountainbiker

Post by Joris »

Voor minder dan 20euro vrees ik dat je in je keuze beperkt bent tot banden met een banddraad. Dit type banden geeft meestal minder grip dan de soepelere duurdere (plooibare) banden. Als je een beetje zoekt op het forum, zal je meestal volgende banden als toppers voor de winter of all-round uit de bus zien komen:
- Michelin XLS
- Schwalbe Jimmy
- Continental Explorer
- Mythos XC
...

Je moet maar eens de zoekfunctie gebruiken en alle commentaren lezen. De meeste evaluties/commentaren slaan wel op de soepele moddelen. En het is niet omdat een band hetzelfde profiel heeft dat hij zich hetzelfde gedraagt op de weg.

Van de explorer, mythos XC en de Jimmy weet ik dat er van die goedkopere banden met draad bestaan. Bij Van Eyck hebben ze tamelijk wat keus van die goedkopere banden. Maar ook je plaatselijke fietsenboer kan je zeker en vast helpen met het vinden van een van deze banden. Op het internet vind je meestal enkel de soepele banden.
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Re: Winterbanden

Post by Justin »

MoC wrote:Ik ben op zoek naar goede winterbanden maar ze mogen niet teveel kosten, < 20/stuk
Wie kan mij een goeie band aanraden, en waar haal ik die?
Ik rij momenteel met Ritchey z-max 1.9, maar vind die nogal aan de dunne kant!
Merci
Awel, ik zat met dezelfde vraag - gezien mijn Schwalbe Racing Ralph niet echt optimaal waren in modder - en heb uiteindelijk de IRC Mythos XC II genomen.

Mijn persoonlijke ervaring :

- meer grip dan RR
- modder blijft bijna niet tussen de noppen plakken
- doordat de band smaller is (1,95) snijdt hij als het ware door de modder

Ik heb de band uit verschillende banden gekozen zonder op voorhand de prijs ervan te weten. Uiteindelijk viel de prijs ook zeer goed mee : 16 Euro/band.

En het oog wil ook wat hé :wink: . Smaken verschillen natuurlijk, maar die grijze zijkant vind ik wel prachtig.
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

uw ritchey zijn nochthans ideaal voor in de winterse modderse toestanden, een dunne band is nu eenmaal hanteerbaarder in de modder !
Justin
Mountainbiker
Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004

Post by Justin »

djambo wrote:uw ritchey zijn nochthans ideaal voor in de winterse modderse toestanden, een dunne band is nu eenmaal hanteerbaarder in de modder !
Ritchey ? [-X
Denk dat je verkeerd gelezen hebt, ik had Schwalbe Racing Ralph. :wink:
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

Justin wrote:
djambo wrote:uw ritchey zijn nochthans ideaal voor in de winterse modderse toestanden, een dunne band is nu eenmaal hanteerbaarder in de modder !
Ritchey ? [-X
Denk dat je verkeerd gelezen hebt, ik had Schwalbe Racing Ralph. :wink:
de poster heeft ritchey's
Post Reply