Zo 26/02/2012 Nieuwenhove / Waregem :: 6de Flanders Field Ve

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Emanuello
Mountainbiker

Post by Emanuello »

ditram wrote:VTT
We starten via enkele prive eigendommen ( enkel door ons gebruikt ) richting de spitaalbossen ( kant van de Karmel ) ECHT PRACHTIG STUK NATUUR ( tijdens de verkenning twisten enkele reeen ons pad :bounce: ) . Hierna gaan we via Petegem richting Schelde ( Elsegem ) . Om dan via tal van slagen en kerkwegels richting Varent te fietsen ( hier is de 2de bevoorrading ) Van hieruit vertrekken we richting Bouvelos . Om dan terug te keren richting de spitaalbossen ( kant Anzegem ) en zo via nog enkele privestukken terug te keren.
Zoals de bossen er nu bijliggen is het echt fun om in deze streek te fietsen.
Kheb deze ook al enkele malen gezien op TT. Int sperrebos kun je ze zeker zien maar je moet vroeg starten , zodat deze ng nie weggejaagd zijn door de vele passanten.... heerlijk om te zien!!!
damn, kheb der zin in :D
manceb0
Mountainbiker

Post by manceb0 »

Coster9 wrote:
ditram wrote:OPENINGSRALLY OP DE WEG
Deze gaat via St Eloois Vijve richting Dentergem , Tielt ( de Poelberg als enige kuitenbijter) , Kanegem , Ruislede , Poeke , Lotenhulle , Vinkt , Wontergem , Markegem , Oeselgem , Zulte richting OC .
Een licht golvend parkoer over landelijke wegen.
Zeker een aanrader.
Is er ergens controle op de 75km waar dat je ook kan inschrijven? Want Tielt is voor mij een stuk dichter met de wagen.
Neen, geen controle op de 75km, maar je kan inpikken op het parcours. Het probleem is om het te vinden. Poelberg als referentie?
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

is de 40km vtt de moeite ? wegens tijdgebrek niet mogelijk de 60 te doen...
manceb0
Mountainbiker

Post by manceb0 »

rombaft wrote:is de 40km vtt de moeite ? wegens tijdgebrek niet mogelijk de 60 te doen...
Tuurlijk is de 40km de moeite. Wat denk je nu zelf? Dat we een VTT uitsteken die de moeite niet waard is. De Nieuwenhovespurters hebben een goede reputatie en die willen we hoog houden. :wink:
Coster9
Mountainbiker

Post by Coster9 »

manceb0 wrote:
Coster9 wrote:
ditram wrote:OPENINGSRALLY OP DE WEG
Deze gaat via St Eloois Vijve richting Dentergem , Tielt ( de Poelberg als enige kuitenbijter) , Kanegem , Ruislede , Poeke , Lotenhulle , Vinkt , Wontergem , Markegem , Oeselgem , Zulte richting OC .
Een licht golvend parkoer over landelijke wegen.
Zeker een aanrader.
Is er ergens controle op de 75km waar dat je ook kan inschrijven? Want Tielt is voor mij een stuk dichter met de wagen.
Neen, geen controle op de 75km, maar je kan inpikken op het parcours. Het probleem is om het te vinden. Poelberg als referentie?
Ik zal dan wel met de auto naar Waregem komen. Ik laat niet graag mijn auto achter in een binnenbaan. :wink:
equaltuner
Mountainbiker

Post by equaltuner »

aanwezig :p zie het helemaal zitten,leuk zo tochtje starten in eigen gemeente :p
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

morgenvroeg paraat tegen 8u bij mij vertrekken om tegen 8u05 in nieuwenhove te staan! wie wil mag aansluiten rond 8u10 (ik heb blauwe tenue van orbea en witte fiets)

see you there! :bounce:
Emanuello
Mountainbiker

Post by Emanuello »

Veel sjanse en fietspret aan de deelnemers.... Ik mag ziek thuisblijven :s
stijnworks
Mountainbiker

Post by stijnworks »

Wat was me dat een zalige toertocht !! :drunk:

Mag gerust in m'n top 5 staan !
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Ook net terug, vond het ook de moeite.
Veel privéstroken, de 'sperrebossen' vond ik het leukst :bounce:
De ondergrond was toch iets 'vettiger' dan gedacht, dit samen met het niet te onderschatten parcours (toch redelijk golvend) en het aantal km (had er 62, van thuisuit en in Elsegem hier en daar hoekske afgesneden) maakten dat dit toch wel een pittig tochtje is.
Vind het ook één van de betere tochten.
Bovendien een extra punt voor den plaatselijken beenhouwer, super lekker 'gekapt' :wink:
Tot volgend jaar.
Post Reply