Za 25/02/2012 Dikkebus / Ieper :: Bergentocht Slothappening
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
gestart rond 8u30 , ik vond het een tt die niet zo druk bezocht werd en ik heb er het raden naar waarom
Goed bepijld , lekkere stukken offroad , schitterend bikeweer...
Vooral de zone na de beklimming van de Kemmel vond ik stevige kost, niet zo zeer omwille van de hoogtemeters maar vooral door de tegenwind en de ondergrond die nogal veel leek op Loctite.
En dan Zone 3 en zone 2 ....man dat was duwen ...denk dat ik op dat moment al beetje door de beste krachten zat ( als die er al ooit zijn geweest
)
Achteraf nog braadworstje genuttigd en bekomen voor tv.
Goed gedaan
Goed bepijld , lekkere stukken offroad , schitterend bikeweer...
Vooral de zone na de beklimming van de Kemmel vond ik stevige kost, niet zo zeer omwille van de hoogtemeters maar vooral door de tegenwind en de ondergrond die nogal veel leek op Loctite.
En dan Zone 3 en zone 2 ....man dat was duwen ...denk dat ik op dat moment al beetje door de beste krachten zat ( als die er al ooit zijn geweest
Achteraf nog braadworstje genuttigd en bekomen voor tv.
Goed gedaan
Genoten van een heerlijk tochtje te Dikkebus!!! Gestart voor de 47 km enh we hebben ons geen seconde verveeld, het was echt plezant rijden op perfecte baantjes en offroad stukken. Scherpen, 2x roden, 2x zwarten, meer moest ik niet meer hebben, de Kemmel giong er voor mijn part teveel aan zijn. Wat de lage(re) opkomst betreft zou dit veel kunnen te maken hebben met de zééééér magere zomertocht van vorig jaar. Toen was het praktisch een wegrit zonder de vele mooie beklimmingen van de streek. Ik heb eigenlijk ook serieus getwijfeld maar wilde deze organisatie het voordeel van de twijfel geven en ik ben blij dat ik hier te Dikkebus gereden heb, want ik vond het meer dan de moeite waard. Na de negatieve noot van vorig jaar, geef ik nu voor de organisatie een dikke pluim!!! 10/10 en nen bank vooruit.

Inderdaad een mooi en originele tocht voor in het heuvelland en toch redelijk het max. uit de streek gehaald
Enkel wat verwarring dat zone 32 overging naar zone 11 opeens en later op de grote toer nog eens van 27 of zoiets naar 16...voor de rest was het af!! Zone 4,3 en 2 was het zwaar stoempen, je voelde daar de beentjes leeg lopen...
Dank aan de organisatie en tot volgend jaar!
Dank aan de organisatie en tot volgend jaar!
-
plummecrosser
- Mountainbiker
Post by plummecrosser »
met drie aan de inschrijving verschenen zeer mooie tocht en alles was er dik in orde, alleen even getwijfeld als we plots een bordje zagen na een 8 tal km met zone 11 erop, gebeld naar de pechdienst (deze bleek niet al te vriendelijk) dan iemand anders aan de telefoon die mee deelde dat dat normaal was en nog ging gebeuren,aan de bevoorrading even overlegd over de afstand, gekozen voor de 66 km om de beklimming van de kemmelberg te kunnen doen,onze medebiker van 13 jaar deed deze beklimming voor het eerst en met succes, maar na een tijdje bleek wel dat deze tocht toch wel iets te zwaar was voor hem maar met af en toe wat te duwen en wat aan te moedigen heeft hij deze tocht toch met succes beeindigd , bedankt aan de mensen van dikkebus voor deze zeer mooie en gevarieerde tocht, goede bevoorrading en perfeckte bepijling tot jullie zomertocht