Ronde van Vlaanderen 2012: aankomst in Oudenaarde
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- duiveltje75
- Mountainbiker
Post by duiveltje75 »
nu gaat het helemaal mooi worden, ze gaan eventueel volgend jaar in frankrijk passeren.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=5G3M6BT0
So what ?duiveltje75 wrote:nu gaat het helemaal mooi worden, ze gaan eventueel volgend jaar in frankrijk passeren.
De eerste 100 km die nu door Vlaanderen gaat, wordt vervangen door een ander traject, zoals het de voorbije jaren al altijd gebeurd is.
Paar jaar terug (toen Bellegem dorp van de Ronde was) trouwens op nog geen 10 km van de Franse grens gepasseerd. Passage door noorden v. Frankrijk (Roubaix, Bléharies, ...) is dus perfect mogelijk zonder aan de heuvelzone te moeten raken ...
Last edited by zanneis on Wed 15 Feb 2012 11:10, edited 1 time in total.
- duiveltje75
- Mountainbiker
Post by duiveltje75 »
ik vind de RVV is vlaams en dat moet zo blijven.
wat is het volgende? luik - bastenaken - luik laten passeren in brussel??
wat is het volgende? luik - bastenaken - luik laten passeren in brussel??
Ik vraag me trouwens af of ze zomaar toegangsgeld mogen vragen voor iets wat op de openbare weg plaats zal vinden. Ge betaald toch ook belastingen daarvoor. Weet er iemand hoe zoiets wettelijk zit?? Wat gaan ze bijvoorbeeld doen als je bvb 2 dagen op voorhand op een helling langs de kant van de weg gaat zitten wachten?? Niet dat er ne zot is die zoiets doet, maar ik vroeg het me gewoon af....cyclon wrote:idd daar gaat het om, de nieuwe rvv, inclusief 'nip' (not important person) ruimte kan een succes worden, maar daar gaat het niet bij blijvenSTUKA wrote:Weliswaar een zware kermiskoers, maar toch. Wat is het volgende ?
eens het concept ingeburgerd is, wordt het betalend, dat heet, in van den hauttes managers taaltje: 'Voorlopig is het (betaling) niet aan de orde. Het is in geen enkel financieel plan voorzien. Maar: we kunnen vandaag onmogelijk voorspellen hoe het economisch model van het wielrennen op langere termijn zal evolueren."
hij bedoelt: op termijn vraag ik geld omdat ik geld wil verdienen aan de organisatie van de rvv (wat vroeger géén doel was)
overmorgen worden dan de aankomst- en vertrekzone's betalend, en bepaalde ruimtes langs elke koers die door woutertje kaboutertje & co georganiseerd wordt
hij heeft ook al de pers in zijn klauwen, in zijn interviews heette het letterlijk dat de vrt (versus vt4) ok was, zolang ze meeging in zijn verhaal
resultaat: hij haalt, in zijn open brief, 'onverwachte steun' aan van wuyts in de morgen, dit weekend, voor de nieuwe rvv...
hij heeft nu de mond vol van 'passie voor het wielrennen', binnen een paar jaar zal blijken dat hij zijn zakken vol geld heeft, en dat het wielrennen veel commerciëler geworden is (verslaggeving door commerciële zenders, dus met veel reclame, of betaal tv, geen vrije toegang meer tot renners bij aankomst, vertrek, etc.)
wonder boven wonder: de cauwer vindt ook dat betalend wielrennen moet kunnen (van de hautte heeft in interviews maar al te duidelijk gemaakt dat hij naar zijn jobke bij de vrt gaat mogen fluiten als hij niet meegaat in zijn verhaal...: de koers blijft bij de vrt, zei hij zonder blikken of blozen, zolang de vrt meegaat in zijn - commercieel - verhaal...)
schotte klaagt dat zijn job op uitsterven staat (coureurs interviewen vlak na aankomst) en vreest dat we naar F1 toestanden gaan (klinische persconferenties met op achtergrond de sponsor wall)...
the times they are changing.. vroeger bestond commerciële tv niet, kinderen worden ook commercieel 'uitgemolken',(studio 100), F1 was vroeger ook veel minder commercieel, etc.
de - Vlaamse - koers kon niet achterblijven, een gat in de markt heet dat, ik vind onze lokale ecclestone wel nogal hypocriet (maar ja, hij moet de koersliefhebber meekrijgen, nietwaar)
schotte klaagt dat zijn job op uitsterven staat (coureurs interviewen vlak na aankomst) en vreest dat we naar F1 toestanden gaan (klinische persconferenties met op achtergrond de sponsor wall)...
the times they are changing.. vroeger bestond commerciële tv niet, kinderen worden ook commercieel 'uitgemolken',(studio 100), F1 was vroeger ook veel minder commercieel, etc.
de - Vlaamse - koers kon niet achterblijven, een gat in de markt heet dat, ik vind onze lokale ecclestone wel nogal hypocriet (maar ja, hij moet de koersliefhebber meekrijgen, nietwaar)
Gebeurt wel hoor ! Soms staan de kampeerwagens al van 4 dagen op voorhand op het parours , vorig jaar stonden de eersten op dinsdag al boven op de Bosberg !Ik vraag me trouwens af of ze zomaar toegangsgeld mogen vragen voor iets wat op de openbare weg plaats zal vinden. Ge betaald toch ook belastingen daarvoor. Weet er iemand hoe zoiets wettelijk zit?? Wat gaan ze bijvoorbeeld doen als je bvb 2 dagen op voorhand op een helling langs de kant van de weg gaat zitten wachten?? Niet dat er ne zot is die zoiets doet, maar ik vroeg het me gewoon af....