edge 800 gradient
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Verbazend hoeveel foutieve info je hier soms toch tegenkomt ...
Op een nieuw aangekocht Garmin toestel krijg je 2 jaar garantie (bijvoorbeeld Edge800).
Op nieuw aangekochte accessoires krijg je 6 maanden garantie (bijvoorbeeld hartslagband die bij je Edge800 zit).
Indien een toestel defect gaat binnen die 2 jaar en 't valt onder de garantieregeling, wordt dit hersteld onder garantie. Op die herstelling krijg je ZES MAANDEN garantie.
Voorbeeld : een toestel van 22 maanden oud gaat stuk, bijvoorbeeld geen satellietontvangst meer (antenne stuk). Dan wordt dit hersteld t.t.z. in de praktijk krijg je gewoon een nieuw toestel.
Op die "herstelde" antenne krijg je 6 maanden garantie.
Voor de rest van het toestel blijft de oorspronkelijke garantie tellen (dus nog 2 maanden).
Als je "nieuwe" toestel na een maand of 4 te kampen krijgt met een defecte aan/uit knop, dan zou dit dus in theorie niet meer onder garantie vallen ...
Op een nieuw aangekocht Garmin toestel krijg je 2 jaar garantie (bijvoorbeeld Edge800).
Op nieuw aangekochte accessoires krijg je 6 maanden garantie (bijvoorbeeld hartslagband die bij je Edge800 zit).
Indien een toestel defect gaat binnen die 2 jaar en 't valt onder de garantieregeling, wordt dit hersteld onder garantie. Op die herstelling krijg je ZES MAANDEN garantie.
Voorbeeld : een toestel van 22 maanden oud gaat stuk, bijvoorbeeld geen satellietontvangst meer (antenne stuk). Dan wordt dit hersteld t.t.z. in de praktijk krijg je gewoon een nieuw toestel.
Voor de rest van het toestel blijft de oorspronkelijke garantie tellen (dus nog 2 maanden).
Als je "nieuwe" toestel na een maand of 4 te kampen krijgt met een defecte aan/uit knop, dan zou dit dus in theorie niet meer onder garantie vallen ...
- Jemp
- Mountainbiker
Thierry wrote:Verbazend hoeveel foutieve info je hier soms toch tegenkomt ...
Niemand heeft hier beweert dat dit ook zo is. Ik zei alleen dat ik vermoedde dat dit zo is, waarop Icebraker zei dat hij dit een logische redenering vond.
Er wordt hier geen foute info gegeven. Beschouw het eerder als een ballonetje oplaten om te zien als ons vermoeden klopt.
Blijkbaar heb jij info die onze denkwijze tegenspreekt. Juist om dit soort reacties te krijgen had ik mijn ideeën hier gepost.
Is dit jouw vermoeden of ben je zeker wat je hier schrijft?
-
Icebreaker
- Mountainbiker
Post by Icebreaker »
Ik heb nooit beweerd dat het zo is, ik zeg dat dat de manier is dat ik het opvat.Thierry wrote:Verbazend hoeveel foutieve info je hier soms toch tegenkomt ...
Edit:
Er valt op internet weinig over te vinden. Wel bijvoorbeeld:
http://plusmagazine.knack.be/nl/rechten ... e-garantie
Vraag 4.
Wat ik eruit interpreteer: de garantie op een herstelt stuk is, na verlopen van de wettelijke garantie op de aankoopdatum, volledig afhankelijk van de voorwaarden van de verkoper.
Bij vervanging, ik vind niet direct vlaamse bronnen, nederlandse bronnen stellen alleszins dat de oude garantieperiode blijft gelden. Maar ik vind niet direct een wettelijke bron. Wel fora waar mensen zoals u en ik gewoon er het gissen naar hebben en posten wat ze denken.
Je kan altijd contact opnemen met support@garmin.be als je 't zeker wil weten, ipv hier op 't forum vermoedens te posten
Ik heb zelf dagelijks te maken met Garmin GPS-toestellen, en heb mijn info uit eerste hand (lees : Garmin Belux support dienst).
Ik heb zelf dagelijks te maken met Garmin GPS-toestellen, en heb mijn info uit eerste hand (lees : Garmin Belux support dienst).
- Jemp
- Mountainbiker
Maar juist doordat wij onze vermoedens posten krijgen we correcte informatie.Thierry wrote:Je kan altijd contact opnemen met support@garmin.be als je 't zeker wil weten, ipv hier op 't forum vermoedens te posten![]()
Daarvoor dient zo'n forum dan ook. Indien wij dit niet opgehaald hadden, was nooit vanzelf met deze info gekomen.
Dus, bedankt om ons de juiste info te verschaffen, maar de eerste zin in je eerste antwoord was niet nodig geweest.
-
bjorn de bruyckere
- Mountainbiker
Post by bjorn de bruyckere »
de gps is is binnen voor controle want vanmorgen langs de vaart gereden en als ik thuis kwam had ik 250 hoogtemeters en het was biljartvlak. Hopelijk krijg ik hem nu terug gemaakt

-
bjorn de bruyckere
- Mountainbiker
Iemand enig idee hoelang ik hem zou kwijt zijn?
bjorn de bruyckere wrote:de gps is is binnen voor controle want vanmorgen langs de vaart gereden en als ik thuis kwam had ik 250 hoogtemeters en het was biljartvlak. Hopelijk krijg ik hem nu terug gemaakt![]()
![]()
-
bjorn de bruyckere
- Mountainbiker
-
bjorn de bruyckere
- Mountainbiker
Hallo heb een nieuwe gps gekregen maar heb nu terug het zelfde probleem,als ik op de vlakke rijd begint hij hoogtemeters bij te tellen en ook de dalende meters tellen bij.
Kan iemend mij daar mee helpen want ben ten einde raad?
Kan iemend mij daar mee helpen want ben ten einde raad?