Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
berggeitje
Mountainbiker

met de fiets naar het werk

Post by berggeitje »

Hallo,

Ik ga bijna elke dag met de mtb naar het werk in Brussel. Ik leg dan per dag een afstand af van 47 km. Dit is voldoende om 's avonds niet moeten bij te trainen.
Zijn ook volledig uitgerust met fietsenstalling, douches, kmvergoeding. ...
:)
Jentek
Mountainbiker

Post by Jentek »

ik rijd ook met de fiets naar het werk, 28 km enkel. De laatste 2 dagen afgezien 's morgens, denk dat er een ziekte op komst is ofzo ben nie 100%. Dan is het toch doorbijten, maja ik heb gene auto dus der is weinig keuze :D Nog iemand die het 's morgens ooit moeilijk heeft? 's avonds is meestal geen probleem.
Michelleke
Mountainbiker

Post by Michelleke »

W. Anker wrote:De laatste 2 dagen afgezien 's morgens,... Nog iemand die het 's morgens ooit moeilijk heeft? 's avonds is meestal geen probleem.
't Is toch nie de motivatie die 's morgens minder is omdat ge naar't werk moet, en die 's avonds terug is omdat ge naar huis moogt ? 8)

Nee, inderdaad, ik merk ook dat ik 's morgens om een dezelfde gemiddelde snelheid te bekomen, meer inspanning moet leveren dan 's avonds (rekening houdend met de windrichting natuurlijk). Het lijkt dus alsof ik beter rij als ik overdag bezig geweest ben met alles en nog wa. 's Morgens wellicht stramme spieren... ik denk dat da de reden is. :roll:
Raffie
Mountainbiker

Post by Raffie »

ik zou graag met den bike willen gaan ... maar mijn kostuum met die olifantenpijpen hangt altijd in de weg ! 'k pak daarom mijnen bak met 4 wielen ... en zetelverwarming ! da mis ik nog het meest op mijnen mtb ( :D ).
RacScott
Mountainbiker

Post by RacScott »

Michelleke wrote:
W. Anker wrote:De laatste 2 dagen afgezien 's morgens,... Nog iemand die het 's morgens ooit moeilijk heeft? 's avonds is meestal geen probleem.
't Is toch nie de motivatie die 's morgens minder is omdat ge naar't werk moet, en die 's avonds terug is omdat ge naar huis moogt ? 8)

Nee, inderdaad, ik merk ook dat ik 's morgens om een dezelfde gemiddelde snelheid te bekomen, meer inspanning moet leveren dan 's avonds (rekening houdend met de windrichting natuurlijk). Het lijkt dus alsof ik beter rij als ik overdag bezig geweest ben met alles en nog wa. 's Morgens wellicht stramme spieren... ik denk dat da de reden is. :roll:
Bij mij is het juist andersom, ik moet minder inspanning doen om naar werk te rijden dan naar huis, mss werk ik harder en ben ik daarom na de shift moe. Zoals ik nu hard aant werk ben.hihihi
Tambar
Mountainbiker

Post by Tambar »

W. Anker wrote:Nog iemand die het 's morgens ooit moeilijk heeft? 's avonds is meestal geen probleem.
'k Moet ook toegeven als je om 05.30 u moet vertrekken om 50 km in den donker te rijden is het niet altijd gemakkelijk om je te motiveren!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Raffie wrote:ik zou graag met den bike willen gaan ... maar mijn kostuum met die olifantenpijpen hangt altijd in de weg ! 'k pak daarom mijnen bak met 4 wielen ... en zetelverwarming ! da mis ik nog het meest op mijnen mtb ( :D ).
same here, maar ik rijd alleen maandagochtend met den auto: neem de velo en reservekleren mee. De ganse week met de velo op en af naar den buro, vrolijk cruisend door de ochtendmist 8) . Ik heb wel het geluk da der nen douche op men werk is en men vrouwke de kids afzet aan school. (kga de (kn)aapjes s'avonds wel afhalen). Vrijdagavond, omgekeerd scenario: velo terug op den auto en de kleren mee naar huis :D :D
Gino
Mountainbiker

Post by Gino »

ik doe 3 ploegen en met de nacht durf ik al wel is den otto nemen maar anders rij ik met den bike. OK het is maar 15min wat neerkomt op 5km maar soms is datzelfs echt teveel. Maar anders kan ik er echt van genieten. Zeker dat stuk langs de vaart waar ik dan in een renner z'n wiel hang of overneem tege 35km/h met de boodschap:"sorry vandaag niveel tijd kmoet rap thuis zijn!" Dan bekijken die u zo van allé vanwaar komt diene best leuk. 8)
verkie
Mountainbiker

Post by verkie »

Ik elken dag een goeie 20 km van Zottegem naar Oudenaarde. Als toetje in 't terugkeren den Berendries. :drunk: En onder de baan nog een paar keer op en af. Voorlopig nog met den MTB. Koersfiets in 't vooruitzicht.

mvgr,
verkie
picolo
Mountainbiker

Post by picolo »

Ik rij dagelijks (of toch meestal) van brugge naar zeebrugge en 's avonds terug. Das zo'n 20km per enkele rit. Kvertrek rond 6h10 's morgens en 's avond vertrek ik terug om 4h00. 's morgen rijd ik op m'n gemak 22 à 23 km:h gemid maar 's avond durf ik wel eens in't rood gaan ofwel rijd ik naar huis langs de offroadstukskes in de achterhaven van zeebrugge die opgenomen werden in de TT van dudzele.
Post Reply