Zo 19/02/2012 Schaffen :: Mbt Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Gisteren ook afgekomen voor de 50 km. Van thuis uit vertrokken en uiteindelijk +/- 80 km op de teller.

Tocht was goed afgepeild, bevoorrading was ok (spijtig dat suikerwafels al op waren toen ik daar kwam en was eigenlijk toch niet zo laat daar +/- 9.30 a 10 uur).

Heb mij goed geamuseerd. Weinig punten van kritiek. Enkel af en toe kon de bepijling iets beter, miste een andere koek dan de cake en de modderstroken waren er met momenten echt wel over. Maar eigenlijk is dat allemaal maar minimale kritiek en blijft het besluit wel dat deze tocht de moeite was.

Hopelijk volgend jaar beter weer en ik zal dan weer van de partij zijn.
jean-ke
Mountainbiker

Post by jean-ke »

Speedy Pinegel wrote:Gisteren ook afgekomen voor de 50 km. Van thuis uit vertrokken en uiteindelijk +/- 80 km op de teller.

Tocht was goed afgepeild, bevoorrading was ok (spijtig dat suikerwafels al op waren toen ik daar kwam en was eigenlijk toch niet zo laat daar +/- 9.30 a 10 uur).

Heb mij goed geamuseerd. Weinig punten van kritiek. Enkel af en toe kon de bepijling iets beter, miste een andere koek dan de cake en de modderstroken waren er met momenten echt wel over. Maar eigenlijk is dat allemaal maar minimale kritiek en blijft het besluit wel dat deze tocht de moeite was.

Hopelijk volgend jaar beter weer en ik zal dan weer van de partij zijn.
Omdat ik te lui ben om te typen, sluit ik mij hier volledig mee aan. Alleen dat wij maar 40km gereden hebben ;-)
master j
Mountainbiker

Post by master j »

Heerlijk tochtje, herinnerde me niets meer van de modder ;-) tot ik net mijn nog niet gekuiste bike zag...
MÖBIAAN
Mountainbiker

Post by MÖBIAAN »

ik vond het parkoer op zich inderdaad goed berijdbaar. Wie einde december - begin januari wat toertochten gereden heeft weet dat het absoluut erger kan. Hier geen voet aan grond moeten zetten. Jammer wel dat de streek zo weinig bos te bieden heeft.

Chapeau aan organisatie.
TechnicalTaurine
Mountainbiker

Post by TechnicalTaurine »

Een mooie tocht chapeau aan de organisatie.
Het moddergehalte vond ik ok, commentaar op de modder zal er altijd zijn.
Natuurlijk rijden we allemaal liever als het mooi en droog is daarbuiten, ik ook.
Maar we vergeten soms dat we in België wonen.
Alhoewel moeten we toch allemaal toegeven dat de modder de moeilijkheidsgraad omhoog brengt, en het een ongelooflijk zalig gevoel geeft wanneer je naar boven bent geschoven en gesukkeld zonder uw voeten aan grond te zetten. Eenmaal boven denken we dan YESS, damn you hill :-D

Ik ben een fotograaf under cover in bikers kledij tegen gekomen, maar heb nog geen foto's zien staan op de link gepost op de pagina hiervoor.
Klopt dit?
diepie
Mountainbiker

Post by diepie »

een mooie tocht in schaffen. Ik had het zwaar verwacht en effectief was het ook zo. Het begon vrij slecht en na 3,5km bij de eerste modderstroken was het al prijs. Op mijn mooi bakkes neer in de modder omdat wiel bleef steken. Echter nadat de benen warm waren, heb ik één van mijn beste toerritten ooit gereden (ben pas sinds maart vorig jaar actief mtb'er). Ik had mijn banden iets harder staan en met mijn pluimgewicht (ja ik weeg nog maar 70kg) sneed ik als een mes door boter, door de modder. Heerlijk toch niet?!

Het is inderdaad niet zo goed voor de fiets de modder maar ja, af en toe moet dit kunnen hé en is het gewoon verstand op nul en gaas geven.

Dikke proficiat en pluim aan de organisatie. =D>
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Weet iemand wanneer de foto's online komen?
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

diepie wrote:Op mijn mooi bakkes neer in de modder omdat wiel bleef steken
Lap, da heb ik precies just gemist ;-)
Cuberyder
Mountainbiker

Post by Cuberyder »

Speedy Pinegel wrote:Weet iemand wanneer de foto's online komen?
ze staan er op nu :-D
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Cuberyder wrote:
Speedy Pinegel wrote:Weet iemand wanneer de foto's online komen?
ze staan er op nu :-D
Ja, en ik sta er schoon op ! 8)
Post Reply