Overzicht 29er banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ik heb de Fast Trak Control 29x2.2 gewogen bij 4 Bikes, inclusief verpakking : 657g. Lichter zijn die dus helaas niet.
De S-Works Fast Trak 2.0 rijdt superzalig en weegt bij mij 520 gram.Kristof Huyck wrote:Moesten Schwalbe's daadwerkelijk zo snel scheuren als sommigen hier beweren dan reed er niet zo veel volk met rond. Ik heb met een RoRo/RaRa een pak ardennenmarathons gereden (Waimes, Ardennes Trophy, RDHF, Houffa, ...) en nergens een probleem gekend.
De Specialized Fast Trak zou'k wel eens willen testen als alternatief voor de RaRa, maar dan wel de S-Works versie want de control versie is me toch wat te zwaar: 650 gram voor 29x2.2
Alleen bij veel modder loopt ie te snel vol en ben je alle grip kwijt...
+55 waar haalt ge da lekkers??!bip bip wrote:waar heb je de BP"s gekocht?soene wrote:dit weekend eens de vredestein black panther 2.2 getest en ben er ferm content van .
Veel grip en bolt goed op de weg.
Ik heb hem wel anders op de velg gemonteerd dan aangegeven waardoor de noppen meer grip hebben.
grt,
bip bip
- marti
- Mountainbiker
Heb de mijne een week of twee geleden bij Van Eyck gehaald,waren dan net binnen.KRZA wrote:+55 waar haalt ge da lekkers??!bip bip wrote:waar heb je de BP"s gekocht?soene wrote:dit weekend eens de vredestein black panther 2.2 getest en ben er ferm content van .
Veel grip en bolt goed op de weg.
Ik heb hem wel anders op de velg gemonteerd dan aangegeven waardoor de noppen meer grip hebben.
grt,
bip bip
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
net achteraan een Notubes The Raven 2.2 gemonteerd:
-521g
-heel lage rolweerstand
-extreem soepel en zet zich heel mooi rond de obstakels op het terein
-meteen tubeless, zweet niet en verliest amper lucht de eerste nacht
-getest in Duitsland op parcours met veel op en af op stukken met stenen, wortels en modder. Als je de band bekijkt begrijp je niet hoe hij zoveel grip kan hebben!
Minpunt:
-de prijs
-niet extreem dik voor een 2.2 en had hem eerlijk gezegd iets breder verwacht (is bijvoorbeeld duidelijk dunner dan een Kenda slant6 2.2)
Ik kijk alvast uit naar m'n volgende test met deze band
-521g
-heel lage rolweerstand
-getest in Duitsland op parcours met veel op en af op stukken met stenen, wortels en modder. Als je de band bekijkt begrijp je niet hoe hij zoveel grip kan hebben!
Minpunt:
-de prijs
-niet extreem dik voor een 2.2 en had hem eerlijk gezegd iets breder verwacht (is bijvoorbeeld duidelijk dunner dan een Kenda slant6 2.2)
Last edited by Jeanke6 on Sun 04 Mar 2012 17:48, edited 1 time in total.
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
Post by The Doctor 46 »
Was dat de tubless ready versie ? Hoeveel weegt die ?marti wrote:Heb de mijne een week of twee geleden bij Van Eyck gehaald,waren dan net binnen.KRZA wrote:+55 waar haalt ge da lekkers??!bip bip wrote: waar heb je de BP"s gekocht?
grt,
bip bip
-
fillebiker
- Mountainbiker
Post by fillebiker »
Goede band voor achteraan of niet agressieve rijder vooraan. maar hoge snelheid en xc toch maar iets anders vooraan leggen want dan is hij niet zo super.Jeanke6 wrote:net achteraan een Notubes The Raven 2.2 gemonteerd:
-521g
-heel lage rolweerstand
Minpunt:
-de prijs (al heb ik hem hier voor 48€ op de kop kunnen tikken)