stoppen met roken

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Hallo Fille,

hoe gaat het ermee????

Nog altijd kunnen weerstaan aan de verleiding van het stinkstoksken???
Kristof.
Mountainbiker

Post by Kristof. »

Ben ook een half jaar gestopt geweest om dan terug te beginnen.
Nu heb ik me na 3 maanden terug roken me voorgenomen om nog eens te stoppen.
Maar het verschil is duidelijk merkbaar op de fiets ;)
Dus voor degene die willen stoppen.....
bekka
Mountainbiker

Post by bekka »

Toen Fille op 20/10 deze topic startte heb ik mij ook aan een poging gewaagd om te stoppen met roken.
Ik wilde hier niet direct voor het hele forum mijn poging tot stoppen met roken openbaar maken maar wil nu toch na een 2-tal weken ff laten dat het mij aardig lukt die stinkstokken achterwege te laten.
Een hele prestatie voor mij(al zeg ik het zelf) en na minimum een pakske bastos per dag...
Enfin,bij het sporten voel ik het nog niet direct maar ben ervan overtuigd dat ik het wel zal voelen na een paar weken/maanden.

Groet
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Veel succes. De aanhoud(st)er wint...
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Heb ooit zelfs iemand gezien die een sigaret opstak tijdens de bevoorrading op een TT #-o halokroket #-o

Deze week nog ergens op TV opgevangen, 1 pakje per dag roken zou ongevereer op 1500€ per jaar uitkomen. Ik zei dadelijk tegen m'n vrouw dat ik ging beginnen roken. En dan na een tijdje zou ik stoppen en dan had ik tenminste het ultieme excuus dat ik dan zonder problemen 1500€ per jaar aan men MTB hobby zou kunnen spenderen, AH JA hé! Of wilt ge da ik (terug) begin te roken, en dan longkanker krijg, en..... :wink:
GL1500
Mountainbiker

Post by GL1500 »

Heb ooit zelfs iemand gezien die een sigaret opstak tijdens de bevoorrading op een TT halokroket
Ikke tussen twee toeren in op de parking in Houffa, mijne maat kon zijn ogen niet geloven :P .
Ik rook nog altijd omdat ik er volgens mij geen last van heb, ik kan goe mee met de rest van de club kwa prestaties, en ik heb schrik om ne kilo of tien bij te komen (ik ben zo al te zwaar). Maar moesten er hier nu zijn die bijbvoorbeeld kunnen zeggen :"mijn gemiddelde is met 3a4 per uur omhoog gegaan op een paar maanden tijd (dankzij het stoppen met roken he !!) en mijn gewicht is nagenoeg hetzelfde gebleven", dan zou ik er wel mee stoppen, dan is het de moeite.
Dus laat de cijfers maar komen en overtuig een roker met 15 jaar stinkstokervaring.

Greetz,
Danny.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

GL1500 wrote:Dus laat de cijfers maar komen en overtuig een roker met 15 jaar stinkstokervaring.
Sorry maar da's zeker niet de instelling om te kunnen stoppen. Wij moeten je niet overtuigen, het moet van jezelf komen anders heeft het totaal geen zin...
GL1500
Mountainbiker

Post by GL1500 »

Sorry maar da's zeker niet de instelling om te kunnen stoppen. Wij moeten je niet overtuigen, het moet van jezelf komen anders heeft het totaal geen zin...
Bij mij juist wel. Bij ons in de club heeft er niemand gerookt, tenminste toch niet terwijl ze al fietsten, dus daar kan niemand mij iets beters vertellen dan :"het zal wel verschil maken". Als er nu iemand is die mij kan vertellen dat zijn prestaties er daadwerkelijk op vooruit gegaan zijn, en dat kan vertalen naar gemiddeldes die hij gefietst heeft voor en na, gaat dat mij wel degelijk de motivatie geven om te stoppen. Nu heb ik geen reden om te stoppen want kanker e.d. krijg je ook van eten, drinken, ademen, leven, .....en al de andere gekende blabla + de gewichtstoename die gepaart gaat met stoppen zou voor mij meer een nadeel dan een voordeel kunnen zijn.

Greetz,
Danny.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

GL1500 wrote:Nu heb ik geen reden om te stoppen want kanker e.d. krijg je ook van eten, drinken, ademen, leven, .....en al de andere gekende blabla + ...
Ik stop mijn betoog, blijf maar gerust verder roken :roll:
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Ik denk ook niet dat iemand je zal kunnen "overtuigen" om te stopppen.

Ik geloof trouwens persoonlijk niet in mensen die zeggen van "dan ga ik stoppen" of "nog een laatste sigaret" of "ik ben aan het minderen".

Ik denk dat het vooral mensen zijn die van het ene moment op het andere stoppen, die voldoende motivatie/wilskracht hebben om er definitief mee te kappen. De rest zal hoogstwaarschijnlijk vroeg of laat herbeginnen (al dan niet voor de zoveelste keer).
Post Reply