Zo 19/02/2012 Opoeteren

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Tim FCB
Mountainbiker

Post by Tim FCB »

vanmorgen om 7 uur vertrokken met de wagen vanuit Zele(Ovl)
(het waren 135km enkel).

tegen 08.45 vertrokken voor de 32km,mooi maar heel zwaar vond ik.
maar toch blij dat we gekomen zijn.
ik vond alles ok (zelfs zeer warme douches)
nu nog 2 tochten die ik rij (Mol-Wezel en de eindhappening in Hamont)
en het winterseizoen zit er alweer op.

kijk al uit naar de volgende winter,dan komen we terug af naar de limburg daar zijn veel mooie ritten

aan al de organiserende clubs en fietspromo

DOE ZO VERDER =D> =D> =D>
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Tim FCB wrote:vanmorgen om 7 uur vertrokken met de wagen vanuit Zele(Ovl)
(het waren 135km enkel).
Mss eens denken aan verhuizen? Want da's een serieuze ecologische voetafdruk en mtbiken is hier veel leuker :wink:
leikepej
Mountainbiker

Post by leikepej »

Hallo bikers, we hadden 460 moedige vertrekkers waarvoor dank. We hadden vorig jaar 800 vertrekkers en dan denk je dat het wel in die buurt zou liggen deze keer, maar helaas het weer en de carnaval zullen wel de spelbrekers zijn geweest. Alles is volgens mij goed verlopen en aan de gezichten te zien hebben ze op het "Glimburger" parcours in Opitter genoten(42-50 km/ ben er een uur gaan kijken), het was genieten en afzien omdat het op sommige plaatsen zwaar was. De sneeuwbuien kregen we er gratis bij en dan koelde het behoorlijk af, maar het was zwaar genoeg om zeker op temperatuur te blijven. Hopelijk volgende keer beter -zomertocht 15 juli - marathon 12 augustus - en kunnen we dan echt tonen hoe mooi de streek en ons parcours is.
Bedankt allemaal.

Leon
Longobardi
Mountainbiker

Post by Longobardi »

Ondanks het slechte weer (achteraf tijdens het sneeuwen) viel het heel goed mee vond ik.Inderdaad stukken toch zwaar.Maar aan de organisatie moet ik toch zeggen , top ,naar mijn mening goed voorzien van pijlen etc... en alles voorzien voor afspuiten etc...Marathon staat op mijn kalender !
Voor de organisatoren een dikke pluim ,Doe zo voort.
Koekwous
Mountainbiker

Post by Koekwous »

Vandaag toch weer mooie tocht gereden hier!
Rond 8u40 ingepikt in het glimburgerbos en moet zeggen dat het nog heel goed berijdbaar was!!! Onderweg eigenlijk weinig volk tegengekomen en op de 50km heb ik niemand meer gezien...
Eenmaal aangekomen in dorne en ingeschreven te zijn terug vertrokken voor een laatste deel en nog niet tegoei weg een fikse hagel-sneeuwbui over ons heen...Met enkele medebikers toch effe afzien daar tussen die open velden en vanaf toen was het ook overal stoempen door de modder! De streek van opoeteren(oudsberg) is nooit echt m'n favoriete stuk geweest maar vandaag toch een mooie en goed uitgepijlde tocht gereden,bevoorrading was ook dik in orde!!!
Jammer dat er niet meer volk was want het was dik in orde hier!!! =D>
saiko
Test team

Post by saiko »

Koekwous wrote: De streek van opoeteren(oudsberg) is nooit echt m'n favoriete stuk geweest maar vandaag toch een mooie en goed uitgepijlde tocht gereden,bevoorrading was ook dik in orde!!!
oudsberg ligt in Meeuwen-Gruitrode
en daar liggen prachtige stukken die jammer genoeg niet altijd opgenomen mogen worden in tourtochten.
Koekwous
Mountainbiker

Post by Koekwous »

Ja ik weet het,ik ken daar ook veel paden en single tracks maar fiets daar gewoon niet graag,rij er uit m'n eigen zelden of nooit naartoe... :oops:
Is ook een stuk waar ik het vaak moeilijk krijg tijdens de oeterdalmarathon,maar dat hoort er nu eenmaal bij he!!! :lol:
Lau Loenen
Mountainbiker

Post by Lau Loenen »

Vandaag ook afgezakt naar Opoeteren om daar de 50 km te doen. Ondanks dat ik alweer drie weken niet gefietst had liep het redelijk goed. Enkel de laatste modderstrook begon serieus zeer te doen, daar langs die kasseienweg. Al met al een top voormiddag gehad met lof voor de organisatie. :-D
nero
Mountainbiker

Post by nero »

:oops: Ik had op de site van O2 bikers gekeken en zag dat de start in Voorshoven was. ( http://www.bikers.be/agendaDetail.asp?eventID=1056 )Maar het was blijkbaar in Opoeteren. Allez een half uurtje verloren hierdoor... Het was wel goed aangegeven vanaf kruispunt den TIP tot de start. De rit begon met een rustige aanloop, je voelde dadelijk dat het zwaar ging worden met de ondergrond. Op gebied van modder was het zeker doenbaar. Er waren zelfs droge vlamstukken bij. Mooi stuk naar Louwel toe, de bevoorrading was ook ok, lekker soepje. Na de bevoorrading aan de manege waren er supporters, en toen kwamen de hellinkjes. Voelde ze toch op mijne adem pakken. Bord met nog 5 en nog 1 km en toen binnen. Er zijn wel mensen die uren nodig hebben om hunne fiets te poetsen... tjonge tjonge daar was ne trage bij. ik denk dat um elke schroefje 5x heeft afgespoten. Nog een rijstvlaaike gegeten en dan in de kou naar huis. Mijn chauffage in de auto volle bak gezet. De organisatie heeft daar schitterend gedaan. Tot den volgende. =D> :-D 8)
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Het was zwaar, maar dat wisten wij hé....Na zo een van zware vorstperiode en een snelle dooi met regen bovenop, mag je niet verwachten dat dit stuk van ons Kempisch plateau in een soort sahara omgetoverd word. Content dat ik een goede combinatie gekozen had, 2,4 voor en 2,2 achter (Conti's MK)...
De lekker sneeuwbui in Rotem heeft ons goed gedaan, we hadden te warm, Marc en ik... :roll:
Onderweg inderdaad Wim beest en Kameel tegen gekomen toen ik even een rustpauze nam boven aan de laatste zwaar helling, en tegelijkertijd een ex-collega van in de put, had hem al 23 jaar niet meer gezien...
Den aprés was goed, een paar frisse Grimbergen erin gekapt, en dan de rit naar huis via de fietsroute...moe maar blij dat ik de 50 gehaald heb, hopelijk nog enkele jaren [-o< want ' t is zoals een van de Wringers zei: het wordt elk jaar zwaarder...
Thanks aan de Leikepei en zijn Wringers...
Post Reply