Gisteren in knesselare ga rijden samen met enkele vrienden en na een 3tal km breekt de zadelvijs af me maat zijn mtb en net op een singletrack.
Terwijl dit gebeurd reed er were zo ene achter hem die dacht dat hij niet voor 14u ging thuis zijn en roept blijf thuis als je niet met een fiets kan rijden en dit terwijl me vriend ligt te vloeken van de pijn.
Daarom aan de dezen,als je in de toekomst nog een van plan bent dit te roepen,stop dan eerst en zeg dit in zijn gezicht en doe niet zoals gisteren,roepen eens je zeker bent dat je ver genoeg bent.
Dit soort van mensen noem ik lafaards die de gevolgen niet durfen aangaan.
Bij sommige mensen is het respect zeer ver te zoeken.
Bij ons op de training word zulk soort eenbalgen respect na 3min sparring vlug geleerd.
En trouwens vergeet niet dat een TT voor ons plezier is en geen tijdsrit.
Ik heb ook respect voor mijn voorrijder en wacht tot er een veilige strook is om voorbij te steken.
Ongehoord gedrag
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Neen hoor kvdb niet aan de drank, 8)alle nu toch nie,binnen een 1 uur wel want ga naar de stoet gaan kijken in heist.KVDB wrote:acro, aan den drank ???
Ik denk dat je die sparring mag beperken tot 1 minuut, da's voor een beginner al zwaar genoeg
Idd die sparring mag beperkt worden tot 1 minuut,enfin hij mag kiezen tussen 1,2,3,min.
Maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel,iedereen komt wel iets tegen zowel beginner als de ervaren,altijd vraag ik of ik kan helpen want als ik in panne sta wordt ik ook graag geholpen.
-
el gordo
- Mountainbiker
Laat dit je zeker niet weerhouden om een TT te rijden.pzo wrote:oei, ik meende als beginner van de zomer eens een lokale TT mee te rijden maar mijn collega's raden mij dit reeds af wegens zulke irritaties. En dan lees ik deze topic, zal maar bij de bloso routes blijven zeker...
Zulke irritaties zijn een minderheid (gelukkig maar). Sommige leeghoofden vergeten soms dat zij ooit ook van 0 zijn begonnen; Schrijf je gerust in bij een TT, en geniet van je hobby.
Gewoon gaan, inschrijven en op uw eigen tempo de TT rijden. Zeker in de zomer, dan zitten de meeste van die "leeghoofden" toch op een andere fiets.el gordo wrote:Laat dit je zeker niet weerhouden om een TT te rijden.pzo wrote:oei, ik meende als beginner van de zomer eens een lokale TT mee te rijden maar mijn collega's raden mij dit reeds af wegens zulke irritaties. En dan lees ik deze topic, zal maar bij de bloso routes blijven zeker...
Zulke irritaties zijn een minderheid (gelukkig maar). Sommige leeghoofden vergeten soms dat zij ooit ook van 0 zijn begonnen; Schrijf je gerust in bij een TT, en geniet van je hobby.
Volgens mij komen dergelijke reacties ook van leeghoofden. Overal vindt je individuen die stoer willen doen. Op de fiets, in de auto, op hun tractor of vrachtwagen, zelfs voetgangers durven aardig hun boekje te buiten gaan. Maar om dan direct iedereen over dezelfde kam te scheren, dat is belachelijk.StijnDG wrote:Gewoon gaan, inschrijven en op uw eigen tempo de TT rijden. Zeker in de zomer, dan zitten de meeste van die "leeghoofden" toch op een andere fiets.
Wat je zo bekomt, is dat vele media, die veel fora meelezen, hier graag op inpikken. En uiteindelijk verliezen alle fietsers dan het pleit.
En ja, ik ben ook al zulke pipo's tegengekomen. En bij navraag bleek dan dat sommigen daarvan hadden alleen een MTB hadden. Dus ...
Het is gelijk dat stijn zegt,gewoon inschrijven,tt meedoen op eigen tempo,ik vind het al een kunnen om mee te rijden.StijnDG wrote:Gewoon gaan, inschrijven en op uw eigen tempo de TT rijden. Zeker in de zomer, dan zitten de meeste van die "leeghoofden" toch op een andere fiets.el gordo wrote:Laat dit je zeker niet weerhouden om een TT te rijden.pzo wrote:oei, ik meende als beginner van de zomer eens een lokale TT mee te rijden maar mijn collega's raden mij dit reeds af wegens zulke irritaties. En dan lees ik deze topic, zal maar bij de bloso routes blijven zeker...
Ik wil gewoon even mijn gedacht zeggen op de topic want het zat mij nu toch even te hoog.
Oja ik ben ook nog maar een beginner,nog maar pas 6 tt gereden en op elke hobby die je doet of gedaan hebt zit er toch telkens ene tussen die er wilt uitspringen of wil opvallen.
Ik zoek geen media of iets dergelijks maar ik hoop dat de dezen die dit gedaan heeft zich ervan bewust moet zijn dat het ook met hem kan gebeuren en dan hopelijk terwijl hij ligt te roepen van de pijn,hetzelfde meemaakt.
- ---jakke---
- Mountainbiker
Post by ---jakke--- »
acrobiker wrote:Het is gelijk dat stijn zegt,gewoon inschrijven,tt meedoen op eigen tempo,ik vind het al een kunnen om mee te rijden.StijnDG wrote:Gewoon gaan, inschrijven en op uw eigen tempo de TT rijden. Zeker in de zomer, dan zitten de meeste van die "leeghoofden" toch op een andere fiets.el gordo wrote: Laat dit je zeker niet weerhouden om een TT te rijden.
Ik wil gewoon even mijn gedacht zeggen op de topic want het zat mij nu toch even te hoog.
Oja ik ben ook nog maar een beginner,nog maar pas 6 tt gereden en op elke hobby die je doet of gedaan hebt zit er toch telkens ene tussen die er wilt uitspringen of wil opvallen.
Ik zoek geen media of iets dergelijks maar ik hoop dat de dezen die dit gedaan heeft zich ervan bewust moet zijn dat het ook met hem kan gebeuren en dan hopelijk terwijl hij ligt te roepen van de pijn,hetzelfde meemaakt.
Soms vraag ik me af waarom er zulke etters zitten bij ge TT's?
Hebben ze zware financiële contracten omdat ze alles moeten geven in de rit?
Krijgen ze meer respect als ze de TT sneller afleggen dan het jaar voordien?
Zijn er mooie prijzen te winnen aan de finish?
Denk het nie.
Amusement en gewoon respect voor andere deelnemers is een pak aangenamer.
Hebben ze zware financiële contracten omdat ze alles moeten geven in de rit?
Krijgen ze meer respect als ze de TT sneller afleggen dan het jaar voordien?
Zijn er mooie prijzen te winnen aan de finish?
Denk het nie.
Amusement en gewoon respect voor andere deelnemers is een pak aangenamer.