Vandaag samen met vaste bike maat de TT Lichtaart bij onze zuiderburen gereden (we komen uit NL). Met de start noordelijk tussen Herentals en Kasterlee was het te verwachten dat er grote stukken van de vaste route aldaar in zouden zitten en dat, is wie die route kent, helemaal geen straf! Eerst vanuit Lichtaart richting Herentals. Al snel bleek naast dat het parcours zeer goed uitgepijld was, ook de ondergrond vrij droog, niet zompig en al helemaal niet modderig. In bossen aangekomen doemde de leuke hoogteverschilletjes en duinen al op, om er bijna niet meer van af te gaan. Echt genieten onder een zonnetje welke al stiekem een beetje krachtiger begint te worden. Dubbele hulp op de oversteken die zonder uitzondering alle verkeer voor ons tegen hielden, wat een luxe!
Op het laatst werden we nog door een veneinig hagelbuitje bekogeld (het blijft immers winter hé), maar dat kon niets meer aan de pret bederven!
Terug bij de auto stond de teller op 48,2km (terwijl 48km werd aangegeven) en 281hm's. We hebben ons echt prima vermaakt bij deze club die een voorbeeld TT georganiseerd heeft! Een om voor volgend jaar te onthouden! Bedankt manne voor een erg leuke ochtend!
Zo 19/02/2012 Lichtaart :: Mountainbike Tourtocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- VanBiLL.com
- Mountainbiker
- Location: Cannondale Flash Himod 2 race-rig + Red BuLL Xeon HT XTR mudbike
- black levi
- Mountainbiker
Post by black levi »
Voor de eerste keer naar Lichtaart afgezakt. Had al veel gelezen over de vele boswegeltjes die daar liggen en ik heb het me niet beklaagd, integendeel...mij zien ze hier zeker terug.
Zoals aangekondigd de eerste kilometers wat baan en daarna was het smullen...de vele singletracks, opeenvolging van op-en afjes op bepaalde stukken van het parcour. Ik herinner me vooral de passage na de bevoorrading, dat vond ik toch redelijk lastig zenne. De laatste 5 kms was mijn kaars uit. Was dan ook blij dat daar een hamburgerkraam stond...
Organisatorisch valt er niks negatiefs te melden...proficiat !
Goed duidelijk uitgepijld, gevaarlijke plaatsen aangegeven, de vele seingevers bij de baandoorsteken en een uitstekende gratis fietsparking.
Bedankt mannen. Dikke pluim voor jullie tocht.
Hoorde van een deelnemer die daar in de buurt woonde, dat er nog een bos was te Kasterlee en dat het daar even mountainbikeschoon is maar dat daar nu geen gebruik kon van gemaakt worden wegens wegenwerken.Klopt dat?
Ik vraag me af of je dit parcour werkelijk nog beter kan maken?
Misschien een beetje off-topic maar zijn daar nog t.t. aanraders in de buurt?
Nog één vraagje. Heb de tocht opgeslagen op de GPS om deze zomer nog eens na te rijden.Zitten er vele privéstukken in en zijn deze gemakkelijk te ontwijken of rij ik beter de blosoroute?
Zoals aangekondigd de eerste kilometers wat baan en daarna was het smullen...de vele singletracks, opeenvolging van op-en afjes op bepaalde stukken van het parcour. Ik herinner me vooral de passage na de bevoorrading, dat vond ik toch redelijk lastig zenne. De laatste 5 kms was mijn kaars uit. Was dan ook blij dat daar een hamburgerkraam stond...
Organisatorisch valt er niks negatiefs te melden...proficiat !
Goed duidelijk uitgepijld, gevaarlijke plaatsen aangegeven, de vele seingevers bij de baandoorsteken en een uitstekende gratis fietsparking.
Bedankt mannen. Dikke pluim voor jullie tocht.
Hoorde van een deelnemer die daar in de buurt woonde, dat er nog een bos was te Kasterlee en dat het daar even mountainbikeschoon is maar dat daar nu geen gebruik kon van gemaakt worden wegens wegenwerken.Klopt dat?
Ik vraag me af of je dit parcour werkelijk nog beter kan maken?
Misschien een beetje off-topic maar zijn daar nog t.t. aanraders in de buurt?
Nog één vraagje. Heb de tocht opgeslagen op de GPS om deze zomer nog eens na te rijden.Zitten er vele privéstukken in en zijn deze gemakkelijk te ontwijken of rij ik beter de blosoroute?
- MTBSDVD83
- Mountainbiker
Hier ook van hetzelfde gedacht gewoon top. Daarvoor zou je meer naar deze streek komen --> dooi en regen gehad deze week, maar niets van gemerkt wat in onze streek wat anders is op dit moment. Single tracks om echt van te smullen
Nog een hamburger geheten en nog eens de kantine opgezocht en zeeeeer tevreden richting Wortegem gereden.
Schrijf maar op, volgend jaar zullen we er weer bij zijn.
Hier kan je nog eens nagenieten.
http://www.youtube.com/watch?v=jL26gAYDloY
@ black levi: Ben je rond 11u45 aangekomen? Ik zij het nog tegen mijn collega biker die herders vind je ook overal terug
Nog een hamburger geheten en nog eens de kantine opgezocht en zeeeeer tevreden richting Wortegem gereden.
Schrijf maar op, volgend jaar zullen we er weer bij zijn.
Hier kan je nog eens nagenieten.
http://www.youtube.com/watch?v=jL26gAYDloY
@ black levi: Ben je rond 11u45 aangekomen? Ik zij het nog tegen mijn collega biker die herders vind je ook overal terug
Als ik het zo lees, zen der heel wa vanuit de verre Vlaanders afgezakt vandaag zeg...
, maar volgens mij zitten er geen prive-stukken in waar ge nie doorkunt als ge op GPS komt rijden...
En idd, twas een topperke vandaag
Der is een deel vd bloso-toer die ge nu nie kunt rijden omwille vd wegenwerken. Op ne gegeven moment, kdacht rond km 40 zoiets?- stond er een groot bord da dit aangaf, en daar moesten we links draaien, terwijl den bloso rechtdoor gaat tot in Kasterlee. 't is dus gewoon 't zelfde bos. Vroeger werd er nog wa meer van het vast Blosoparcours afgeweken bij TT, maar die tijden zijn helaas voorbij...black levi wrote:Hoorde van een deelnemer die daar in de buurt woonde, dat er nog een bos was te Kasterlee en dat het daar even mountainbikeschoon is maar dat daar nu geen gebruik kon van gemaakt worden wegens wegenwerken.Klopt dat?
En idd, twas een topperke vandaag
Mooie tocht en ik hou van die korte klimmekes
Ken de bloso route's daar ook heel goed maar het is gewoon geen straf om ze nog eens te moeten doen...
De laatste 8 km waren minder (maar wel goed om uit te bollen) en heb daar veel stervende zwanen gepasseerd
5 minuten na aankomst begon het hard te hagelen dus dat was mooi getimed.
De laatste 8 km waren minder (maar wel goed om uit te bollen) en heb daar veel stervende zwanen gepasseerd
5 minuten na aankomst begon het hard te hagelen dus dat was mooi getimed.
Hey all, ik ben nog niet zo'n ervaren mountainbiker, ik heb nu een 7tal tt's achter de rug. Tot nu toe allemaal tochtjes van 25km, ik heb nog niet de conditie om de 45 of meer te doen. Ik heb het nu toch aangedurfd om de 37km te doen, en heb me dat geen seconde beklaagd. Dit was voor mij veruit de beste tocht van de 7. alhoewel ze mijn pijpje fameus dichtknepen op de zwarte piste(waar de fotograaf zat) was het voor mij echt genieten. Perfect afgepijld, seingevers bij elke oversteek(nog nergens meegemaakt!) super, bijna geen modder(had ik niet verwacht als ik thuis vertrok), mooie singletracks(ook voor de éérste keer NIET gevallen of van mijn fiets gereden), het was allemaal zeeeeer geslaagd. Bij deze dan ook een dikke pluim voor de organisatie,en aan iedereen die mijn zondagvoormiddag tot een van de leukste zondagen in lange tijd heeft gemaakt. Het was perfect! Bedankt.
Mvg een tevreden biker.
Mvg een tevreden biker.