Zo 19/02/2012 Schaffen :: Mbt Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Ook aanwezig !
Josser
Mountainbiker

Post by Josser »

Tot morgen! EN
*blik op de buienradar*
Hoera! Het stopt met regenen! 8)
jean-ke
Mountainbiker

Post by jean-ke »

Wij komen ook met 4 :bounce:
redben
Mountainbiker

Post by redben »

Velosport Herent was aanwezig, leuk tochtje, enkel het eerste stuk was redelijk vettig, zat vast tot in mijn naaf. Maar dat maakt het wel best leuk.
Wij nodigen jullie allemaal uit op 04 maart 2012 op onze TT in Winksele.

See u en bedankt mensen van schaffen.
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Ben afgekomen voor de 50 km, maar vraag me toch een beetje af wat onder criteria "berijdbaar" valt.
Dat het voor mij zwaar was is een understatement. #-o
Rubber Duck
Mountainbiker

Post by Rubber Duck »

Bereidbaar lijkt me wanneer je geen voet aan grond moet zetten en dat heb ik ni moeten doen , dus wat mij betreft bereidbaar :P . Ik kan me voorstellen dat t gisteren er heel anders uit zag want de hoeveelheid water die er vanacht is gevallen was ni normaal.
In elk geval ferm geamuseerd al was er wel wat poetswerk achteraf :lol: Van zo'n tochtjes wordt een mens sterk :lol:
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Vandaag ook in Schaffen komen rijden.

Met de fiets van thuis uit vertrokken en na een kort ritje van een goei 4 km aan de sporthal van "de Vleugt" aangekomen.

Na eerst nog wat smeermiddel gekregen te hebben van de organisatie (voorste derailleur wou niet meer naar beneden) van start gegaan voor de 50 km.

Aangezien het in mijne hof te doen was, wist ik dat het er hoogstwaarschijnlijk vettig bijlag, maar sommige stroken waren zo erg dat de lol er toch af was (voor mij persoonlijk dan).
Alles kraken en schuren... heel goe voor 't materiaal :^o

Geef me dan maar -5°C ipv deze modder-toestanden...
Maar ja, da zijn nu éénmaal de seizoenen he.

Mijn voorwiel heeft de laatste maanden blijkbaar goed naar het journaal gekeken want plots begon hij een staking :-)
Op zo'n lekker vettig stuk bleef meneer ineens steken in een met modder bedekt gat... ik los over mijn stuur de modder in... (de 1e OTB van 't jaar is weer een feit :lol:)
Och ja, zolang er niks kapot is, no problemo.
Vuil waren we toch al, dus daarmee zat ik niet zoveel in.

Eén van de lastigste stukken vond ik het venijnig stuk bergop tot vlak langs de autostrade. Dat was even doorbijten en proberen het minst zware spoor te kiezen.

Ik heb 411 hm gemeten op 49,6 km.

In totaal had ik 59,5 km gedaan... op mijn gemak mijn bike gekuist wat echt wel nodig was na deze rit :-)
Hij staat terug te blinken voor de volgende rit.

Proficiat aan de organisatie =D>
Goede bevoorrading en perfecte afpijling.

Tot volgend jaar
Tonydepony
Mountainbiker

Post by Tonydepony »

40 gereden en het was de moeite. Heel vettige stukskes wat wel kan tellen voor de eerste rit na een korte winterstop. Maar met de zon erbij was het weer een plezier om op de bike te kruipen. Volgend jaar komen we zeker terug.
Cuberyder
Mountainbiker

Post by Cuberyder »

Toffe rit wel een paar vettige stroken maar dat hoort er wel bij
Alleen spijtig dat als er telkens een tt is in Diest er dikwijls de zelfde stroken in zitten. Heeft iemand een gedacht waar we foto's kunnen terug vinden
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Cuberyder wrote:Toffe rit wel een paar vettige stroken maar dat hoort er wel bij
Alleen spijtig dat als er telkens een tt is in Diest er dikwijls de zelfde stroken in zitten. Heeft iemand een gedacht waar we foto's kunnen terug vinden
http://www.bloggen.be/bart123/

Mooie tocht !
En af en toe een beetje modder kan geen kwaad hé :lol: :lol: :lol: .
Post Reply