Buitenblad ongebruikt

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
philledan
Mountainbiker

Buitenblad ongebruikt

Post by philledan »

Allen,

na begonnen te zijn in oktober met mtb-en heb ik ondertussen toch al wat km's achter de rug. Ik rijd met een 3x9 met gripshifts nu is het mij opgevallen dat ik NOOIT op een buitenblad rijd...voor de stukken asfalt, die ik zoveel mogelijk vermijd, rijd ik nog steeds op middenblad. Voor klimmetjes ook op middenblad en voor de steile hellingen, schakel ik terug naar het binnenblad...Kan ik nu best overschakelen naar een double ipv een tripple?
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

hangt er vanaf he,
heb je het geld voor een nieuwe crank, nieuwe derailleur, nieuwe ketting en nieuwe shifters over voor het kleine beetje gewichtswinst dat je hebt?
Uit je tekst maak ik op dat je nog een beginner bent dus die paar grammen meer winst gaan niets uitmaken. Bovendien verslijt je buitenblad zo niet dus kosten heb je er niet aan
philledan
Mountainbiker

Post by philledan »

gewicht interesseert me niet, gaat me om efficientie, en iets op de bike hebben dat je niet gebruikt is gewoon niet efficient :)...twisters moeten binnekort vervangen worden (wie weet zijn de 2x10 dan al uit), ketting ook, en cassette ook...lijkt mij dus ideaal om de overstap te doen als ik er toch die kosten al moet bijnemen.
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Naarmate je meer gaat rijden ga je jezelf ook "trainen" om sneller te rijden en dan zul je je buitenblad op termijn wel vaker gebruiken. Ik zou nog even afwachten moest ik van jou zijn.
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Ik gebruik mijn buitenblad ook nooit. Daarom heb ik dit er gewoon afgehaald en rijd ik dus double. Als je naar een echt double crankstel wil overschakelen, denk er dan aan dat de meeste vrij grote tandwielen hebben, bv 27/38 en dergelijke terwijl je nu 22/32 rijdt.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

De meesten in onze groep rijden 22-32-bash, en dat al jaren.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

idem hier,

de 42 gebruik ik al bash guard
de andere 22 en 34 worden volop gebruikt.
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Al jaren 26-36-bash voor het niet zo zware werk.
24-34-bash voor het zware werk.
hdbadboy
Mountainbiker

Post by hdbadboy »

zo als ik het hier zie schilt er iets met mij .ik heb al twee buiten bladen versleten en midde blad is als nieuw :-D :-D :-D
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

hdbadboy wrote:zo als ik het hier zie schilt er iets met mij .ik heb al twee buiten bladen versleten en midde blad is als nieuw :-D :-D :-D
Image ofzo :D
Post Reply