Allen,
na begonnen te zijn in oktober met mtb-en heb ik ondertussen toch al wat km's achter de rug. Ik rijd met een 3x9 met gripshifts nu is het mij opgevallen dat ik NOOIT op een buitenblad rijd...voor de stukken asfalt, die ik zoveel mogelijk vermijd, rijd ik nog steeds op middenblad. Voor klimmetjes ook op middenblad en voor de steile hellingen, schakel ik terug naar het binnenblad...Kan ik nu best overschakelen naar een double ipv een tripple?
Buitenblad ongebruikt
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
hangt er vanaf he,
heb je het geld voor een nieuwe crank, nieuwe derailleur, nieuwe ketting en nieuwe shifters over voor het kleine beetje gewichtswinst dat je hebt?
Uit je tekst maak ik op dat je nog een beginner bent dus die paar grammen meer winst gaan niets uitmaken. Bovendien verslijt je buitenblad zo niet dus kosten heb je er niet aan
heb je het geld voor een nieuwe crank, nieuwe derailleur, nieuwe ketting en nieuwe shifters over voor het kleine beetje gewichtswinst dat je hebt?
Uit je tekst maak ik op dat je nog een beginner bent dus die paar grammen meer winst gaan niets uitmaken. Bovendien verslijt je buitenblad zo niet dus kosten heb je er niet aan
gewicht interesseert me niet, gaat me om efficientie, en iets op de bike hebben dat je niet gebruikt is gewoon niet efficient :)...twisters moeten binnekort vervangen worden (wie weet zijn de 2x10 dan al uit), ketting ook, en cassette ook...lijkt mij dus ideaal om de overstap te doen als ik er toch die kosten al moet bijnemen.
ofzo :D