Duurtraining doen op MTB of racer...

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

uiteindelijk komt het (bijna) altijd op hetzelfde neer: wie heeft de langste..

en uiteraard doe ik doe daar niet aan mee :lol:

maar om weer terug te komen op de vraag van de TS: in principe kan je duurtraining zowel op een mtb als racefiets doen, zolang je je intensiteit maar laag weet te houden. Soms gaat dat makkelijker op de racefiets, dat hangt van je omgeving af.
wihameke
Mountainbiker

Post by wihameke »

Ik kan hier gemakkelijk 3 uur rijden zonder ook maar 1 heuveltje tegen te komen, ik moet gewoon de schelde volgen :-D
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

jongens en meisjes toch, als jullie nu gewoon eens zouden lezen wat er staat.

Er staat NIET dat ik 30/u gemiddeld rij op een lsd rit
Er staat NIET dat ik 24/u gemiddeld rij op de mtb lsd.

Wat ik wel zeg, is dat 30/u rijden op de koersfiets niet evident is, dat het soms makkelijker is om met dezelfde inspanning 24/u te rijden offroad op de mtb. Althans in onze streek.

constant 30/u rijden op koersfiets geeft hier gemiddeldes van 27/u voor mij, DUS rij ik sommige ritten liever offroad op mtb, dan moet ik minder stressen om in de geschikte hartslagzone te blijven.

30/u vind ik dikwijls te rap om relaxed te rijden, te veel bochten, wandelaars, slechte fietspaden of kruispunten.

en ja sorry maar om mijn punt te maken (mtb of racer) moet ik het nu eenmaal over snelheden hebben.

djeezes zeg

en ik heb het dan niet over +7u ritten he zeg, natuurlijk gaan die een pak trager (na meestal 3u moet ik niet veel moeite meer doen om HR140 te halen :oops: )
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

catchup! wrote: Wat ik wel zeg, is dat 30/u rijden op de koersfiets niet evident is, dat het soms makkelijker is om met dezelfde inspanning 24/u te rijden offroad op de mtb. Althans in onze streek.

constant 30/u rijden op koersfiets geeft hier gemiddeldes van 27/u voor mij, DUS rij ik sommige ritten liever offroad op mtb, dan moet ik minder stressen om in de geschikte hartslagzone te blijven.

30/u vind ik dikwijls te rap om relaxed te rijden, te veel bochten, wandelaars, slechte fietspaden of kruispunten.
:lol: ma rij dan toch trager dan 30/u, ik snap het probleem echt niet zenne
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

LSD is niet hetzelfde als zo traag mogelijk he...
cyclebot
Mountainbiker

Post by cyclebot »

:lol:
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

ge kunt zelfs een duurtraininge doene up nen bommafiets of driewielerke :lol:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="catchup!"]24/u op nen koersfiets :roll: . Ja, met 4bf tegenwind.
En als ge pech hebt en ge hebt rugwind, dan is er al helemaal niet op hartslag te rijden.

Niet overdrijven he. Als ik rond de 30 rijd, dan heb ik na de rit een gemiddelde van 27. en een hf van 137. En ik heb nen HR max van 192.

En ik ben zeker geen koerskonijn.[/quote]

op de racefiets is het juist veel makkelijker op op hartslag te rijden en geheel onder controle te houden.
zelfs op heuvelachtig terrein.
Verder is een gemiddelde, vaak een gegeven van conditie.
hoe beter je conditie is, te hoger je gemiddelde uitkomt met idem inspanning en hartslag.
cyclebot
Mountainbiker

Post by cyclebot »

catchup! wrote:jongens en meisjes toch, als jullie nu gewoon eens zouden lezen wat er staat.

Er staat NIET dat ik 30/u gemiddeld rij op een lsd rit
Er staat NIET dat ik 24/u gemiddeld rij op de mtb lsd.

Wat ik wel zeg, is dat 30/u rijden op de koersfiets niet evident is, dat het soms makkelijker is om met dezelfde inspanning 24/u te rijden offroad op de mtb. Althans in onze streek.

en ja sorry maar om mijn punt te maken (mtb of racer) moet ik het nu eenmaal over snelheden hebben.

djeezes zeg

en ik heb het dan niet over +7u ritten he zeg, natuurlijk gaan die een pak trager (na meestal 3u moet ik niet veel moeite meer doen om HR140 te halen :oops: )
na 3u al?
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

@cyclobot : ze zijn allemaal niet zo getraind en maniakaal als u he :wink:
Post Reply