Vitaminen voor sporters of andere voedingssupplementen?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

RODONDO wrote:En waarom niet ? :-?
Als ik iedere training 8 capsules moet innemen dan neem ik er rond de 70/80 in per week. Is niet gezond voor je lichaam en niet voor je portemonnee. Dit is in ieder geval niet mijn bedoeling. Ik vraag mij dan ook sterk af wat voor positief effect je er dan denkt uit te halen.
RODONDO
Mountainbiker

Post by RODONDO »

Reflex wrote:
RODONDO wrote:En waarom niet ? :-?
Als ik iedere training 8 capsules moet innemen dan neem ik er rond de 70/80 in per week. Is niet gezond voor je lichaam en niet voor je portemonnee. Dit is in ieder geval niet mijn bedoeling. Ik vraag mij dan ook sterk af wat voor positief effect je er dan denkt uit te halen.
4 capsules extra bij trainingen vanaf 3 uur. Train jij wekelijks 30 uur (je zegt dat je 70/80 capsules per week moet nemen) :roll:
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Ok iets minder maar sowieso 35 per week als je iedere dag traint. En dan nog eens 4 per dag dat je lang traint. Dan kom ik toch wel op een 55 tal capsules. Wil niet weten wat dat kost en kan mij niet voorstellen dat je lichaam zoveel nodig heeft (of het moet bijna niks bevatten). Zelfs profs slikken nog niet eens zoveel.
Last edited by Reflex on Wed 15 Feb 2012 23:50, edited 1 time in total.
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Zoek niet langer! :P

http://www.solgar.nl/producten/multi-vi ... a-vm-2000/

Gebruik ze ondertussen een jaar op aanraden van iemand van het forum hier! Veel hoger gedoseerd dan de prul-vitaminen die ze in de apothekers of andere winkels hier verkopen. Daarom kan je ze niet gemakkelijk vinden hier in België. Ik heb ook al ervaring met vitaminen aanbevolen door doctor en moet eerlijk zeggen dat die misschien zelfs nog beter zijn!
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Vintage wrote:Zoek niet langer! :P

Gebruik ze ondertussen een jaar op aanraden van iemand van het forum hier! Veel hoger gedoseerd dan de prul-vitaminen die ze in de apothekers of andere winkels hier verkopen. Daarom kan je ze niet gemakkelijk vinden hier in België. Ik heb ook al ervaring met vitaminen aanbevolen door doctor en moet eerlijk zeggen dat die misschien zelfs nog beter zijn!
Klopt, heb ik wel al veel over gehoord, al vraag ik mij dan wel af of het geen kwaad kan als er zo een overmaat aan vitamines gegeven word. Tevens zijn ze absoluut niet goedkoop. Ik hoor wel eens dat "de tuinen" een goed alternatief voor deze pillen heeft wat eens tuk goedkoper is. Welke zijn dat dan?
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Reflex wrote:

Klopt, heb ik wel al veel over gehoord, al vraag ik mij dan wel af of het geen kwaad kan als er zo een overmaat aan vitamines gegeven word. Tevens zijn ze absoluut niet goedkoop. Ik hoor wel eens dat "de tuinen" een goed alternatief voor deze pillen heeft wat eens tuk goedkoper is. Welke zijn dat dan?
Goedkoop zijn ze inderdaad niet maar je doet er wel 90 dagen mee.
Dat is interessant wat je daar zegt! Ik had geen idee dat er een alternatief bestond. Ga ik eens uitzoeken en zal het laten weten!

Edit: Aan welke prijs denk je als je zegt dat ze absoluut niet goedkoop zijn? Want ik zie nu met te googlen dat er inderdaad absurde prijzen worden genoemd op nederlandse fora. Ik betaal iets van een 30 euro voor 90 capsules geloof ik. Zal morgen de exacte prijs weten te zeggen.
tek-zotic
Mountainbiker

Post by tek-zotic »

zucht, meer is niet altijd beter.
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

tek-zotic wrote:

zucht, meer is niet altijd beter.
Correct! Maar ondergedoseerd heeft zeker geen nut...

Edit: Dat is misschien geen te pientere reactie van me. Waarvoor excuses! U als apotheker zal ongetwijfeld meer kennis van zake hebben dan mezelf. Maar ik weet uit eigen ervaring en door de raad van anderen op te volgen dat de meeste multivitamine's, die men in apothekers en dergelijke in Belgë verkoopt, te laag gedoseerd zijn voor iemand die op een bepaald niveau met zijn sport bezig is!

Vitamine's à la Supradyn zijn in mijn ogen weggesmeten geld..
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Rond de 40/45 voor 90. Deze zouden met name zo duur zijn omdat ze anti allergie zijn etc. Die van "de tuinen" zouden dezelfde werking/inhoud hebben enkel dan niet verzekerd van melk vrij en glutenvrij etc. Maar dat is ook maar van horen zeggen, weet er zelf niks van af.

Wat ik overigens wel vreemd vind is dat er zeer tegenstrijdige berichten zijn. De ene zegt dat je voldoende uit je normale voeding kan halen en de andere zegt dat voeding plus gewone vitaminen niet voldoende is en je hoog gedoseerde vitaminen nodig hebt. Wie o wie heeft hier gelijk? :lol:
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Reflex wrote:Rond de 40/45 voor 90. Deze zouden met name zo duur zijn omdat ze anti allergie zijn etc. Die van "de tuinen" zouden dezelfde werking/inhoud hebben enkel dan niet verzekerd van melk vrij en glutenvrij etc. Maar dat is ook maar van horen zeggen, weet er zelf niks van af.

Wat ik overigens wel vreemd vind is dat er zeer tegenstrijdige berichten zijn. De ene zegt dat je voldoende uit je normale voeding kan halen en de andere zegt dat voeding plus gewone vitaminen niet voldoende is en je hoog gedoseerde vitaminen nodig hebt. Wie o wie heeft hier gelijk? :lol:
Je kan volgens mij inderdaad veel uit je voeding halen. Maar als je, zoals jij, wedstrijden rijdt en daarbij nog eens op "dieet" staat (wedstrijdfit geraken zoals je zelf aangeeft) gaat dat niet genoeg zijn.

Nu ik ben hier maar een leek in hoor. Voor de echte goede uitleg zou ik je eerder verwijzen naar doctor.
Post Reply