Vandaag laatste lus gaan uitpijlen, parcours ligt er nog tamelijk goed bij. Hier en daar liggen wel grote plassen maar die kan je meestal perfect omzeilen via de rand. In de eerste 16 km komen enkele korte 'zware' stroken die niet echt modderig liggen maar waar je wel een zuigend effect van de grond ervaart. Bandenspanning niet te hoog en alles gaat prima. Deze editie is mooier dan die van vorig jaar. Onderweg enkele bikers tegengekomen en die waren supertevreden. Het betreft een zeer afwisselend parcours met af en toe een verharde recuperatiestrook. Ik schat dat we toch een marge van 15 à 20% meer mogen rekenen voor de kleine afstand en een 10% voor de grote. Aantal hoogtemeters kan ik helaas ook niet exact bepalen gezien we in twee delen hebben uitgepijld. Morgen wordt droog weer voorspeld zodus kom af naar Belsele, je zal het je niet beklagen.
Inschrijving mogelijk vanaf 10.00u tot 14.00u - tot dan.
Do 16/02/2012 Belsele :: Veldtoertocht Belsele
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Offshore
- Mountainbiker
- Location: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper
@Mr Lecleir en Tony de Gekke Pony : niet vergeten het juiste aantal kilometers mede te delen aan Patje bij de start. In Londerzeel bleek de TT ook wat langer dan voorzien en ze zijn hem op drie km van het einde uit de velden moeten gaan plukkenpatje2 wrote:Zolang ik de juiste km aan de start kan vermeld krijgen geen probleem 50/55/60 of nog wat meer km. In de week is het altijd leuk om wat km extra te kunnen doen verleden week in Gent zijden ze ook 56 en het waren er 62 dus 10% extra plezier voor de zelfde prijsmrlecleir wrote:. Ik denk dat we jullie ook enkele kilometerkes meer kunnen aanbieden want 30/50 zal niet echt kloppen vrees ik.
Zijn hypertone sportdrank was waarschijnlijk uitgewerkt
Tot morgen hé Patje
Het was op 1km voor het einde en ik had er isotone sportdrank bij of was het nu alcohole sportdrankOffshore wrote:@Mr Lecleir en Tony de Gekke Pony : niet vergeten het juiste aantal kilometers mede te delen aan Patje bij de start. In Londerzeel bleek de TT ook wat langer dan voorzien en ze zijn hem op drie km van het einde uit de velden moeten gaan plukkenpatje2 wrote:Zolang ik de juiste km aan de start kan vermeld krijgen geen probleem 50/55/60 of nog wat meer km. In de week is het altijd leuk om wat km extra te kunnen doen verleden week in Gent zijden ze ook 56 en het waren er 62 dus 10% extra plezier voor de zelfde prijsmrlecleir wrote:. Ik denk dat we jullie ook enkele kilometerkes meer kunnen aanbieden want 30/50 zal niet echt kloppen vrees ik.. Had echt niks met de ketting te maken ....
Zijn hypertone sportdrank was waarschijnlijk uitgewerkt!
Tot morgen hé Patje
En mrleclair heeft al geschreven dat er een 10% meer zal zijn op de grote toer dus 50X1,10=55km licht nog net binnen mijn mogelijkheden
Ik denk dat ik er rond 11.30u kan starten
-
tonydegekkepony
- Mountainbiker
- Location: am.eagle taem-issue/fi'zi:k gobi/sram XO/reba/gobi/nobbynic/HS33 EVO2/crossmax XL
Post by tonydegekkepony »
Ben moe maar vooral voldaan en ik kan enekel zeggen zoals ik al zo dikwijls herhaald heb ; DE AFWEZIGEN ZULLEN OOK DEZE VIJFDE EDITIE ONGELIJK HEBBEN !!!!!!!!!!!!!!!
Hopelijk tot morgen .....
SNURK SNURK SNURK !!!!!!!!!!!!!
Hopelijk tot morgen .....
SNURK SNURK SNURK !!!!!!!!!!!!!
-
meridagirl
- Mountainbiker
Na 49,5km de eindstreep bereikt. Was een fijne tocht, redelijk afwisselend, hier en daar een vettige strook, een stukje asfalt om te recupereren, (al was dat niet simpel met mijne compagnon het laatste deel, waarvoor dank )...
1 keertje fout gereden, net voor het bruggetje moesten we linksaf, en daar ben ek vol rechtdoor gegaan...
Al bij al een leuke tocht gehad.
Tot volgend jaar.
(lid van de mechelse delegatie)
1 keertje fout gereden, net voor het bruggetje moesten we linksaf, en daar ben ek vol rechtdoor gegaan...
Al bij al een leuke tocht gehad.
Tot volgend jaar.
(lid van de mechelse delegatie)
heleba dirk, tony, wouter, sofie en de rest van de st niklaose bende!
ook wij (ik en collega anthony) hebben weer genoten van een toffe rit! het lusje in de waasmunsterse bossen was nog beter dan vroeger!
de vettigheid viel over algemeen goed mee, de wase velden kunnen wat nat aan!
de soep was heeeel lekker en deed deugd!!!
op naar volgend jaar enne de afwezigen hebben weer ongelijk gehad!
filip
ook wij (ik en collega anthony) hebben weer genoten van een toffe rit! het lusje in de waasmunsterse bossen was nog beter dan vroeger!
de vettigheid viel over algemeen goed mee, de wase velden kunnen wat nat aan!
de soep was heeeel lekker en deed deugd!!!
op naar volgend jaar enne de afwezigen hebben weer ongelijk gehad!
filip
Bedankt voor jullie komst. Hierbij wil ik ook iedereen bedanken die ons van dicht of ver heeft geholpen bij de realisatie van dit gebeuren. Het is niet meer gemakkelijk om een dergelijke mtb-tocht te organiseren. Vandaag toch veel blije gezichten gezien, dit is voor ons een teken dat we behoorlijk werk hebben geleverd. Nog veel bikegenot.