Zo 19/02/2012 Lichtaart :: Mountainbike Tourtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
LTee
Mountainbiker

http://owt.skynetblogs.be/

Post by LTee »

De Olense WielerTerRroristen, what's in a name, zullen ook afkomen. :lol:
Anders rijden we toch maar in de weg op 'ons' Bloso trainingsparcours, en we zijn altijd benieuwd naar enkele leuke alternatieve boswegeltjes in de buurt he. Vorig jaar hebben we er zo ook nog enkele nieuwe ontdekt die nu steevast in onze trainingstocht zitten.

By the way, het bloso-parcours van Lichtaart-Herentals-Kasterlee is niet enkel veruit het beste van de Kempen maar van de hele provincie wat mij betreft, hier vind je alles !! En zeker nu de meeste boswerken achter de hand zijn en de mooiste single track van allen terug open is is dit een aanrader voor iedereen.
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

Speedy G. wrote:Krijgen we zaterdag nog een update van het parcours want het ziet er niet al te best uit met het regenweer.

Dan weet ik welke banden ik moet steken zaterdagavond/-nacht. Ik ben namelijk nog aan't twijfelen tussen een MountainKing met X-King combinatie ofwel X-King met RaceKing. :oops: :oops:
Van banden ken ik niks... ik rij al zo lang ik mijne fiets heb met dezelfde banden... maar diene update over het parcours zaterdag krijg je!
pomper
Mountainbiker

Post by pomper »

Speedy G. wrote:
Foxhunter wrote:
Speedy G. wrote:Krijgen we zaterdag nog een update van het parcours want het ziet er niet al te best uit met het regenweer.

Dan weet ik welke banden ik moet steken zaterdagavond/-nacht. Ik ben namelijk nog aan't twijfelen tussen een MountainKing met X-King combinatie ofwel X-King met RaceKing. :oops: :oops:
Mijn advies: voor en achter XKing. Daar kun je werkelijk overal mee uit de voeten.

Ik heb inmiddels allerhande combinaties geprobeerd en 2x een XKing RaceSport 2.2 bevalt het beste.

(Het blijft natuurlijk persoonlijk, he :P .)
En laat ik nu net geen 2 van die banden hebben. :-D
Ik heb maar 1 MountainKing, 1 X-King en 2 RaceKings.
Dus naargelang wat ze hier eventueel nog komen zeggen kwa vettigheid zal het dus waarschijnlijk X-King & RaceKing worden.
ik heb schwalbe rr liggen zowel voor als achter of is da ni aan te raden ken weinig van banden ben nog ni echt lang aan het moutainbiken
kan iemand mij advies geven
ik dank u
Hanzzer
Mountainbiker

Post by Hanzzer »

@ pomper , ik rij ook met voor en achter RR ik zou zeker geen ander banden leggen ,hier kan je overal mee komen , droog en nat dus maak u geen zorgen
peter-bastanie
Mountainbiker

Post by peter-bastanie »

Waarom je zo druk maken ivm bandenkeuze om een gewone tt te rijden?
Gewoon gaan met die banaan 8)
Hanzzer
Mountainbiker

Post by Hanzzer »

@ pomper , ik bedoel met RR wel Rocket Ron gij waarschijnlijk Racing Ralph
aaron19121986
Mountainbiker

Post by aaron19121986 »

Is deze tocht te doen met een cyclocros ?
( kwa hoogtemeters )
pomper
Mountainbiker

Post by pomper »

Hanzzer wrote:@ pomper , ik bedoel met RR wel Rocket Ron gij waarschijnlijk Racing Ralph
ja inderdaad racing ralph is da ook te doen ik vond dat die vooraan weinig grip heeft
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

peter-bastanie wrote:Waarom je zo druk maken ivm bandenkeuze om een gewone tt te rijden?
Gewoon gaan met die banaan 8)
Ik heb ook zowat alles wat er op de markt is geprobeerd.
Momenteel ben ik weer is effe overschakeld op Rocket Ron voor en Racing Ralph achter( model 2012)tubleless gemaakt met No Tubes. Rijd gelak nen trein Nog nie kunnen testen in de modder, denk nie da ik er problemen mee ga hebben. Zoals hierboven al gezegd, het zijn toch de benen die het moeten doen. Ik heb eigenlijk de laatste jaren nooit problemen gehad om ergens door te rijden. :bounce: :bounce: :bounce:
Bartolini
Mountainbiker

Post by Bartolini »

Hanzzer wrote:@ pomper , ik bedoel met RR wel Rocket Ron gij waarschijnlijk Racing Ralph
Ik heb ook Racing Ralphs voor en achter, kheb nog nooit andere buitenbanden gestoken voor gelijk welke ondergrond (stof, los zand, bosgrand, modder, sneeuw, ijsplekken). Nog nooit problemen gehad met deze banden, enkel de druk wordt wa aangepast naar de omstandigheden, maar das alles. Het zijn tenslotte de benen die het moeten doen :P
Post Reply