Op een beachrace is de 'los zand sectie' sterk beperkt, deze bedraagt ongeveer 5% van het hele traject dat over hard zand verreden wordt. Daarom een profielloos bandje kiezen.
Verder is het ook belangrijk dat je band een groot draagvlak heeft omdat je met smalle slicks in dat harde zand zakt en dus meer wrijving ontwikkeld.
Daarom 2.1 tot 2.35 profielloos = beachband.
Voorbeelden, Ritchey Mobey Dick (dacht ik), Vredestein B-each, Schwalbe Super Moto......
Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
bij beachrace's denk ik onmiddelijk aan los zand, maar ik heb er nog nooit een meegedaan of gezien.Der Gertus wrote:Op een beachrace is de 'los zand sectie' sterk beperkt, deze bedraagt ongeveer 5% van het hele traject dat over hard zand verreden wordt. Daarom een profielloos bandje kiezen.
Verder is het ook belangrijk dat je band een groot draagvlak heeft omdat je met smalle slicks in dat harde zand zakt en dus meer wrijving ontwikkeld.
Daarom 2.1 tot 2.35 profielloos = beachband.
Voorbeelden, Ritchey Mobey Dick (dacht ik), Vredestein B-each, Schwalbe Super Moto......
Super Moto
Persoonlijk heb ik voor de Schwalbe Super Moto gekozen om de beachraces mee te rijden. Deze bollen zeer licht op het strand. Zeker in vergelijking met een gewone noppenband. Ik ben verkocht voor deze bandjes! Ook een mogelijkheid zijn semi-slicks (bv. de Ritchey Speedmax). Met deze banden ben je dan toch ook nog iets wanneer je eens het iets ruigere werk gaat opzoeken, zoals een droge toertocht of zo.
Verder zou ik toch oppassen met de bandendruk. Te weinig druk zou wel eens slecht kunnen aflopen bij het oprijden van een golfbreker (snakebite).
In ieder geval, voor welke banden je ook kiest, veel plezier tijdens de beachraces en tot in De Panne.
Hans
Verder zou ik toch oppassen met de bandendruk. Te weinig druk zou wel eens slecht kunnen aflopen bij het oprijden van een golfbreker (snakebite).
In ieder geval, voor welke banden je ook kiest, veel plezier tijdens de beachraces en tot in De Panne.
Hans
- Quadrifoglio
- Mountainbiker
Post by Quadrifoglio »
Niet met de 2.35 nee. Maar ik heb de strandrace in Oostende gereden met de 2.0 versie (had ik liggen) en dat is me goed bevallen.Misty wrote:Heeft iemand ervaringen met de fast fred 2.35 als strandband?Ben aant zoeken naar een goede strandband waar ik buiten het strand ook nog iets mee kan doen en dacht aan deze msh!