Zo 19/02/2012 Lichtaart :: Mountainbike Tourtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

switch87 wrote:
2chevauxke wrote:
dentennisser wrote:En alweer Bloso neem ik aan of zit er veel origineel terrein in?
Bende hier nu weer met uw gezaag? TT Herentals van begin van't jaar waarde ook al aan't zagen over den bloso. Wete wa gij beter kunt doen, verhuizen naar een ander dorp 100 km hier uit de buurt. Daar is da allemaal nieuw en als ge't dan weer beu zijt, verhuisde nog maar eens. En anders gade ergens anders rijden en zitte hier nie te zagen. Als ge't filmpje bekijkt dan herken je direct de groene en de blauwe lus, dus ja weeral bloso en ga jij maar in Luxemburg rijden ofzo
ik heb deze gps-track van vorig jaar gevonden, kun je eens vergelijken met bloso ;) voor mij maakt het iig niet uit oft bloso is of niet, dast voordeel van niet vlak bij mn thuis te gaan fietsen, en zelden of nooit ergens gewoon de bloso te doen als er geen TT is.

kwa hoogtemeters ziet het er niet echt zwaar uit, maar normaal ga ik wel van de partij zijn, tot zondag!
oei de link naar de track vergeten :lol:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ldlqiwpjksowkyzd
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

Ge zou de schoonste Bloso er toch ni uit willen zeker? Het zijn de schoonste Bloso stukken der wijde kempen (en nog veel verder ;-) )! Als ge vindt dat ik mis ben, dan hoor ik het graag.

Met onze toertocht zullen er geen misconten zijn, denk ik. Technisch, snelle aanloop, veeeeeeeeeeeel bos, schone natuur, veilige oversteken, goeie bewegwijzering, duidelijke splitsingen, goei bevoorrading... allee soit het heeft hier allemaal al eens gestaan, of ge kunt de commentaren van vorige tocht ook lezen.

Dixit iemand vorig jaar: "Het had iets van een lange Roetsj baan!" :drunk:
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

Snelle asfalt aanloop van dik 3km, maar dan is het al bos wat de klok slaat op mss 500m na. Dus veeeeeeeeeeeeeel bos, veel heel leuke singletracks, zandstroken... ik neem aan los zand... ff denken... hier en daar wel korte stukken. En in de zomer een lange van 600m, waar het nu wel hard zal liggen.

Grz
MTBSDVD83 wrote:Volgende week nog eens een toerke meepikken in Antwerpen, nu nog de keuze maken :wink:
Vorig jaar in Schilde gereden maar ook zeer positieve commentaren gelezen over deze tocht.
Wat mogen we hier allemaal verwachten?? Veel Bos!! Veel single-tracks!! Zandstroken!!

Filmpje ziet er al veel belovend uit :bounce: :bounce:

Graag wat meer info voordat we de verplaatsing van 130 km maken.
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

Shit kzit fout in de eerste 3km zit nog voor bijna de helft ne veldweg naast ne waterloop en nog ne brede bospad... my mistake.
foerske wrote:Snelle asfalt aanloop van dik 3km, maar dan is het al bos wat de klok slaat op mss 500m na. Dus veeeeeeeeeeeeeel bos, veel heel leuke singletracks, zandstroken... ik neem aan los zand... ff denken... hier en daar wel korte stukken. En in de zomer een lange van 600m, waar het nu wel hard zal liggen.

Grz
MTBSDVD83 wrote:Volgende week nog eens een toerke meepikken in Antwerpen, nu nog de keuze maken :wink:
Vorig jaar in Schilde gereden maar ook zeer positieve commentaren gelezen over deze tocht.
Wat mogen we hier allemaal verwachten?? Veel Bos!! Veel single-tracks!! Zandstroken!!

Filmpje ziet er al veel belovend uit :bounce: :bounce:

Graag wat meer info voordat we de verplaatsing van 130 km maken.
foerske
Mountainbiker

Post by foerske »

"Ik weet niet hoe het bij jullie is betreffende aanvraag voor een inrichting van een TT tocht maar wij zijn gebonden aan Bos en Groen.
Dus wij houden ons hart vast wat de toekomst gaat geven voor een TT te kunnen organiseren. Ik vermoed gaat het niet mogelijk zijn om dit nog zonder bloso te kunnen en mogen inrichten. "

Het was niet altijd even gemakkelijk om met bos en groen tot een goed compromis te komen. Maar de betrokkenen van b&g moeten ook hun job doen, en deden dat, het moet gezegd, met enthousiasme en een positieve instelling, waarvoor dank!

Het zijn vooral de gebruikers, wij, die het voor elkaar naar de kloten doen door disrespectvol gedrag tov mede bosgebruikers en eigenaars. Wij zijn niet beter, noch slechter dan ruiters, cyclocrossers, wandelaars, dieren enz. Maar als we elkaar van de sokken rijden/lopen of via GPS over terreinen rijden van privé personen dan komen er klachten... Na de klachten komen de regeltjes... dan komen er meer klachten en nog meer regeltjes... Elkander respecteren en proberen in harmonie samen te leven (da klinkt zo schoon zondags in de kerk ), zodat de klachten verdwijnen en de regeltjes terug soepeler worden...

Dus zie je ne wandelaar, ruiter, hert, loopster, bospoeper... zeg vooral vriendelijk en oprecht ne goeie dag.

Grz,
Zoon van ne pastoor... :-D :roll: :P

viking wrote:
2chevauxke wrote:
dentennisser wrote:En alweer Bloso neem ik aan of zit er veel origineel terrein in?
Bende hier nu weer met uw gezaag? TT Herentals van begin van't jaar waarde ook al aan't zagen over den bloso. Wete wa gij beter kunt doen, verhuizen naar een ander dorp 100 km hier uit de buurt. Daar is da allemaal nieuw en als ge't dan weer beu zijt, verhuisde nog maar eens. En anders gade ergens anders rijden en zitte hier nie te zagen. Als ge't filmpje bekijkt dan herken je direct de groene en de blauwe lus, dus ja weeral bloso en ga jij maar in Luxemburg rijden ofzo
Rustig rustig ge gaat het aan uw hart krijgen #-o
En ja er zit bloso in! maar ook prive stukken, ook speciaal stukken, ook zware stukken, ook zand stroken, ook enz..........
Ik weet niet hoe het bij jullie is betreffende aanvraag voor een inrichting van een TT tocht maar wij zijn gebonden aan Bos en Groen. :-?
Dus wij houden ons hart vast wat de toekomst gaat geven voor een TT te kunnen organiseren. Ik vermoed gaat het niet mogelijk zijn om dit nog zonder bloso te kunnen en mogen inrichten.
Maar ik heb het al in een vorige reactie aangehaald ik ben trots op onze TT en wees gerust u kunt binnendoor rijden zodat ge niet over het Bloso hoeft te rijden :-D
2chevauxke
Mountainbiker

Post by 2chevauxke »

Viking, ik wil het parcours echt niet afbreken, want het is ons vast trainingsparcours. Ik weet elk stronkske en elke wortel liggen van den bloso en het blijft hoe dan ook bangelijk om te rijden. En dan komt er nog het crossparcours en prive-stukken bij. Dit is en wordt weer een zalig tt'ke, dus kom allemaal maar rijden.
Last edited by 2chevauxke on Sat 18 Feb 2012 14:35, edited 1 time in total.
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

2chevauxke wrote:
viking wrote:
joske uit breda wrote: :P :P :P Whauw!!!!! :lol: :lol: :lol:
Joske niet simpel die belgen! :-({|= ik wil aan iedereen nogmaals duidelijk maken filmpje is gemaakt op de 25 km dus onze prive stukken, onze cylocross parcours deze staan niet op het filmpje. Filmpje is een impressio van onze TT van verleden jaar #-o
Viking, ik wil het parcours echt niet afbreken, want het is ons vast trainingsparcours. Ik weet elk stronkske en elke wortel liggen van den bloso en het blijft hoe dan ook bangelijk om te rijden. En dan komt er nog het crossparcours en prive-stukken bij. Dit is en wordt weer een zalig tt'ke, dus kom allemaal maar rijden. Ik krijg gewoon het sch##t van diejen tennisser zijn commentaar. Want het is niet alleen hier.
Altijd rustig blijven. :wink:
Rij je met de fiets naar ginder want dan heb ik wel zin om mee te rijden van bij ons thuis uit.
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Krijgen we zaterdag nog een update van het parcours want het ziet er niet al te best uit met het regenweer.

Dan weet ik welke banden ik moet steken zaterdagavond/-nacht. Ik ben namelijk nog aan't twijfelen tussen een MountainKing met X-King combinatie ofwel X-King met RaceKing. :oops: :oops:
Foxhunter
Mountainbiker

Post by Foxhunter »

Speedy G. wrote:Krijgen we zaterdag nog een update van het parcours want het ziet er niet al te best uit met het regenweer.

Dan weet ik welke banden ik moet steken zaterdagavond/-nacht. Ik ben namelijk nog aan't twijfelen tussen een MountainKing met X-King combinatie ofwel X-King met RaceKing. :oops: :oops:
Mijn advies: voor en achter XKing. Daar kun je werkelijk overal mee uit de voeten.

Ik heb inmiddels allerhande combinaties geprobeerd en 2x een XKing RaceSport 2.2 bevalt het beste.

(Het blijft natuurlijk persoonlijk, he :P .)
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Foxhunter wrote:
Speedy G. wrote:Krijgen we zaterdag nog een update van het parcours want het ziet er niet al te best uit met het regenweer.

Mijn advies: voor en achter XKing. Daar kun je werkelijk overal mee uit de voeten.

Ik heb inmiddels allerhande combinaties geprobeerd en 2x een XKing RaceSport 2.2 bevalt het beste.

(Het blijft natuurlijk persoonlijk, he :P .)
En laat ik nu net geen 2 van die banden hebben. :-D
Ik heb maar 1 MountainKing, 1 X-King en 2 RaceKings.
Dus naargelang wat ze hier eventueel nog komen zeggen kwa vettigheid zal het dus waarschijnlijk X-King & RaceKing worden.
Post Reply