Zo 12/02/2012 Heverlee :: Zoenk Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Thierry W
Mountainbiker

Post by Thierry W »

Gisteren ook de 65km gereden, in het begin was het wel wat fris maar kwam snel op temperatuur.
Mijn bidons waren ook direct bevroren, de tocht zonder problemen kunnen uitrijden op 3 bekertjes drinken.

Goede organisatie en leuke toer =D>
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

En weeral was het in orde, merci zoenkers

Op het gebrek aan koffiemelk en pringles na.
:-& als we dan toch moeten zagen.
we werden verwend, worden verwend, geraken verwend, en dan krijgt ge verwende nesten he..

(o) (o) (o) (o) (o) (o) (o) (o) (o) (o) (o) (o) (o)

pfff een leegloper vooraan, stoppen bij -10°C, vervolgens de verkeerde band oppompen :roll: hoedoededa? tja...
uiteindelijk toch mijnen binnenband moeten steken.
Vervolgens begon den achtersten leeg te lopen. Vanaf km 30 elke 5km moeten stoppen om te pompen... Het was een +4u tochtje.... Maar gelukkig alles behalve saai. Nog efkes 3km verkeerd gereden ook. De kou geraken we gewend (met als toppunt Pellenberg, in de sneeuw)

ps de dubbel, wa schuift da?
cyberth
Mountainbiker

Post by cyberth »

darrigade wrote:Het enige probleem was bevroren drank in mijn drinkbus. Aangezien de drank op de bevoorrading (behalve de soep) niet mijn ding was, op een half litertje de 65 afgehaspeld. Dat liet zich wel voelen op het einde.
Ik had net hetzelfde probleem...

De tweede lus van de 65 km heb ik dan maar overgeslagen. Ik had bijna 62 Km gereden met 2 slokken uit mijn drinkzak en 2 drinkbekertjes, waarvan het tweede in Florival meer ijs was dan water... Daar kan de organisatie uiteraard niets aan doen!

Doch het tekort aan vocht liet zich op het einde heel goed voelen.
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

cyberth wrote:
darrigade wrote:Het enige probleem was bevroren drank in mijn drinkbus. Aangezien de drank op de bevoorrading (behalve de soep) niet mijn ding was, op een half litertje de 65 afgehaspeld. Dat liet zich wel voelen op het einde.
Ik had net hetzelfde probleem...

De tweede lus van de 65 km heb ik dan maar overgeslagen. Ik had bijna 62 Km gereden met 2 slokken uit mijn drinkzak en 2 drinkbekertjes, waarvan het tweede in Florival meer ijs was dan water... Daar kan de organisatie uiteraard niets aan doen!

Doch het tekort aan vocht liet zich op het einde heel goed voelen.
ik denk dat vrijwel iedereen dit probleem had, ook 1 van de redenen dat ik de 55 heb gedaan.

verslagje: http://gp-mtb.blogspot.com/2012/02/13de ... zoenk.html
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

Voor de eerste keer, heb ik de verplaatsing gedaan. Was om 8u ter plaatste....-10 ° brrrr....

Wat flyers uitgedeeld en affiches voor onze toertocht geplaatst en op 9u op de bike gesprongen voor 35 leuke kilometers ...enfin 40 km eigenlijk,... ik heb wat met de lussen misgepeuterd... en een beetje van de 45 km meegepikt...denk ik.. :oops: maar het was de moeite waard.

Best leuke tracken, wat lekkere stukjes op die hard bevroren grond, bijna constant offroad.
Proficiat, top organisatie, heel vriendelijke mensen overal en .... die warme tomaten soep met vleesballekes... een lekkernij. :-D

Dat geld zeker voor AAA+ quotering voor de Zoenkers =D>
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

65 kilometer gedaan.

Zoals iedereen: met veel te weinig drinken, maar wel vol goede moed.
Ik doe deze tocht al enkele jaren op rij. Het blijft een topper.

Het was wel de eerste keer dat ik met mijn gloednieuwe 29'er op pad kon.
Wat een ervaring. Ik ben verkocht
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Het was echt wel heerlijk 'klein pietjesweer' gisteren. Weinig kunnen drinken, dus gelukkig ook nauwelijks zoekwerk moeten verrichten onderweg. Van kouwe vingers had ik enkel het eerste uur veellast. Vaak de vingers even moeten krullen in de handschoen maar dat verbeterde naargelang de kilometers vorderden. Niet te rap panikeren, zou ik zeggen. Maar intussen hinkt mijne maat nog steeds op ene schoen. Phile hebde niks gevonden wat daar op gelijkt, 't is ne maat 44.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

sorry koppige ik heb niets gevonden ... hopelijk heeft een ijverig lid hem niet weggekegeld ... :oops:
hanssvk
Mountainbiker

Post by hanssvk »

Alle svk'ers hebben ook genoten. Alleen in het begin wat last van kouwe vingers. De 55 gereden, aan de 2de bevoorrading hoorde ik ook iets van verdwenen pijlen op de 65, zonder veel erg. Onze Tom heeft ook de 65 gereden en die heeft niks gezegd. Waarschijnlijk snel opgelost door de mannen van de zoenk op het parcours. Prima tocht, en nu 18 maart allen naar Oud-Heverlee, ons parcours is helemaal vernieuwd en verschillend van "De Zoenk".
Jokke
Mountainbiker
Location: Klein Attitude Race SS + Spark LTD 2011 & Spark SL 2016

Post by Jokke »

catchup! wrote:ps de dubbel, wa schuift da?

Eeuwige roem en glorie :-D
Post Reply