Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Op een beachrace is de 'los zand sectie' sterk beperkt, deze bedraagt ongeveer 5% van het hele traject dat over hard zand verreden wordt. Daarom een profielloos bandje kiezen.
Verder is het ook belangrijk dat je band een groot draagvlak heeft omdat je met smalle slicks in dat harde zand zakt en dus meer wrijving ontwikkeld.

Daarom 2.1 tot 2.35 profielloos = beachband.

Voorbeelden, Ritchey Mobey Dick (dacht ik), Vredestein B-each, Schwalbe Super Moto......
chris
Mountainbiker

Post by chris »

bij vaneyck in tessenderlo hebben ze mooie blauwe mtb-"bitch"-banden :wink: :lol:
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

Der Gertus wrote:Op een beachrace is de 'los zand sectie' sterk beperkt, deze bedraagt ongeveer 5% van het hele traject dat over hard zand verreden wordt. Daarom een profielloos bandje kiezen.
Verder is het ook belangrijk dat je band een groot draagvlak heeft omdat je met smalle slicks in dat harde zand zakt en dus meer wrijving ontwikkeld.

Daarom 2.1 tot 2.35 profielloos = beachband.

Voorbeelden, Ritchey Mobey Dick (dacht ik), Vredestein B-each, Schwalbe Super Moto......
bij beachrace's denk ik onmiddelijk aan los zand, maar ik heb er nog nooit een meegedaan of gezien.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Los zand is zeker aanwezig, maar dat komt enkel voor dicht bij de dijk. Op strandraces rij je meestal dicht bij de waterlijn, waar het zand lekker hard is. Enkel wanneer je de dijk op moet of deze moet oversteken, moet een stuk door los zand.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Op hoeveel zet je zo'n typische beach-band, 4bar of eerder naar 2-2.5bar :-?
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Heeft iemand ervaringen met de fast fred 2.35 als strandband?Ben aant zoeken naar een goede strandband waar ik buiten het strand ook nog iets mee kan doen en dacht aan deze msh!
Animal
Mountainbiker

Post by Animal »

Qube wrote:Op hoeveel zet je zo'n typische beach-band, 4bar of eerder naar 2-2.5bar :-?
Weer afhankelijk van het gewicht van de biker natuurlijk, maar na een bezoekje aan de site van schwalbe schrijven ze voor min 2en max 4bar voor hun Big apple.
Hansje
Mountainbiker

Super Moto

Post by Hansje »

Persoonlijk heb ik voor de Schwalbe Super Moto gekozen om de beachraces mee te rijden. Deze bollen zeer licht op het strand. Zeker in vergelijking met een gewone noppenband. Ik ben verkocht voor deze bandjes! Ook een mogelijkheid zijn semi-slicks (bv. de Ritchey Speedmax). Met deze banden ben je dan toch ook nog iets wanneer je eens het iets ruigere werk gaat opzoeken, zoals een droge toertocht of zo.

Verder zou ik toch oppassen met de bandendruk. Te weinig druk zou wel eens slecht kunnen aflopen bij het oprijden van een golfbreker (snakebite).

In ieder geval, voor welke banden je ook kiest, veel plezier tijdens de beachraces en tot in De Panne.

Hans
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Misty wrote:Heeft iemand ervaringen met de fast fred 2.35 als strandband?Ben aant zoeken naar een goede strandband waar ik buiten het strand ook nog iets mee kan doen en dacht aan deze msh!
Niet met de 2.35 nee. Maar ik heb de strandrace in Oostende gereden met de 2.0 versie (had ik liggen) en dat is me goed bevallen.
starled
Mountainbiker

Post by starled »

Heb van oude banden een koppel beach banden gemaakt ,heb al de nopjes met een kutermesje afgesneden , en heb heel goed gereden in de Panne verleden jaar 230 plaats!.En heb heel pak euro's uitgespaartt
Post Reply