gardameer

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

gilbo wrote: Ahum, wij rijden ieder jaar als we daar in Mei zijn een keertje rond het meer.
wat heel plezant is als ge in het noorden verblijft; 's morgens komt de wind uit de bergen door het Sarcadal en rond de middag draait de wind om, bijgevolg rij je de hele dag wind af :-D
Ik wou dit eerst niet geloven maar het is echt waar, zelf al een keer of vier mogen ondervinden.
...en in 2010 stond er precies veel wind 8) http://connect.garmin.com/activity/34622861
Als ik de old-skool surfers moet geloven (20+ ervaring aan het gardameer) was het vroeger zeer uitgesproken zo, maar is het de laatste jaren serieus aan het stilvallen met die zekerheid in de wind.
Vorige jaren zijn er maar enkele dagen geweest dat de wind echt draaide en vollebak blies... Mijn schoonpa stond jarenlang iedere dag op de plank maar sinds het zo onvoorspelbaar is zit hij meer op de fiets (of is dat nu mijn schuld?!)

Greetz
bettes
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

bettes wrote:Mijn schoonpa stond jarenlang iedere dag op de plank maar sinds het zo onvoorspelbaar is zit hij meer op de fiets (of is dat nu mijn schuld?!)
Uw schuld :wink: :-D
Offshore
Mountainbiker
Location: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper

Post by Offshore »

Wie betrouwbare info wil over het Gardameer, luistert best met open oren naar Beny !
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

Offshore wrote:Wie betrouwbare info wil over het Gardameer, luistert best met open oren naar Beny !
he's specialized in garda?
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

bettes wrote:
gilbo wrote: Ahum, wij rijden ieder jaar als we daar in Mei zijn een keertje rond het meer.
wat heel plezant is als ge in het noorden verblijft; 's morgens komt de wind uit de bergen door het Sarcadal en rond de middag draait de wind om, bijgevolg rij je de hele dag wind af :-D
Ik wou dit eerst niet geloven maar het is echt waar, zelf al een keer of vier mogen ondervinden.
...en in 2010 stond er precies veel wind 8) http://connect.garmin.com/activity/34622861
Als ik de old-skool surfers moet geloven (20+ ervaring aan het gardameer) was het vroeger zeer uitgesproken zo, maar is het de laatste jaren serieus aan het stilvallen met die zekerheid in de wind.
Vorige jaren zijn er maar enkele dagen geweest dat de wind echt draaide en vollebak blies... Mijn schoonpa stond jarenlang iedere dag op de plank maar sinds het zo onvoorspelbaar is zit hij meer op de fiets (of is dat nu mijn schuld?!)

Greetz
bettes
En die heeft het dan nog lang vol gehouden, wij zijn al veel vroeger overgestapt op de MTB :-)
dannyvk
Mountainbiker

Post by dannyvk »

We gaan in de paasvakantie voor enkele dagen met de mobilhome naar het Gardameer, wat is de beste plaats voor te biken ( evt aangeduide route's) we gaan of naar Garda of Lazise alle raad welkom ( heb gps met topo van italie bij)

Alvast bedankt.
Jeroen_VDB
Mountainbiker

Post by Jeroen_VDB »

dannyvk wrote:We gaan in de paasvakantie voor enkele dagen met de mobilhome naar het Gardameer, wat is de beste plaats voor te biken ( evt aangeduide route's) we gaan of naar Garda of Lazise alle raad welkom ( heb gps met topo van italie bij)

Alvast bedankt.
Riva/Torbole aan de noordkant biedt wat mogelijkheden. De andere streken ken ik (nog) niet! :)

Aangeduide routes zijn er maar zijn heel beperkt herinner ik me. Je probeert beter vooraf een gps-track af te halen (desnoods een gps huren, kost niet zo heel veel).
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

In Lazise ben ook wel geïnteresseerd aangezien wij van de zomer hier 2 weekjes vertoeven. :wink:
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Zonder gps ben je daar zo goed als verloren, 't is te zeggen, de schoon plekskes ga je zonder nooit vinden.
xuomi
Mountainbiker
Location: Specialized Epic S-Works 29er, Stumpjumper Comp Carbon 29 & S-Works Stumpjumper HT 26inch

Post by xuomi »

gilbo wrote:Zonder gps ben je daar zo goed als verloren, 't is te zeggen, de schoon plekskes ga je zonder nooit vinden.
Ik ben het volledig eens met Gilbo, ge kunt daar wel eens verloren rijden zonder GPS :-?
Post Reply