Zo 12/02/2012 Nieuwpoort :: 3de Duin-Strand-Poldertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Den Steffie
Mountainbiker

Post by Den Steffie »

Inderdaad ook een prachtige rit gereden deze morgen, proficiat voor de organisatie =D> =D> . en tot de volgende
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

Vanmorgen een klein beetje overslapen (10u :oops: :oops: )en dan maar beslist om niet meer aan te zetten wegens mij veel te veel moeten haasten.
rond de middag een beetje op het forum zitten koekeloeren en tot mijn grote verbazing kon men tot 14u30 #-o #-o vertrekken.
Vlug mijn kleren aangetrokken ne beetje macaroni binnengespeeld en tegen kwart voor één aangezet uit klerken (met den auto deze keer).
Rond kwart na één aangekomen , alwaar sliekske juist huiswaarts trok , mij vlug ingeschreven en weg was ik. (In al mijn haast natuurlijk mijne helm vergetenen dus voor de eerste keer in 5jaar zonder gereden)
De afwezigen hadden groooooot ongelijk want het was inderdaad een super tochje met een paar passages die ik nog nooit gedaan had zoals het militair kamp .
De bevoorrading was ook dik in orde .
Na de eerste bev. lichtjes beginnen sneeuwregenen en dan maar gekozen om de 46 te volgen.
Tussen oostduikerke en de havengeul in nieuwpoort op het strand (proberen) te rijden maar door het hoog water was dit toch wel verdomd lastig en de laatste km dan maar beslist om op den dijk te gaan rijden.
Om 16u terug aan de start-aankomst gearriveerd en na pistoleeke en ne grimbergen mij terug huiswaarts begeven.
Het enige minpuntje was msshn dat er geen afspuitstand(je) was. Heb nog nooit mijne fiets zo horen kraken en piepen na een rit.
Geheel onverwacht toch nog ne super namiddagje gehad daarvoor duizendmaal dank aan de organisatoren =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Snellen Eddie
Mountainbiker

Post by Snellen Eddie »

Dit was een tocht om duimen en vingers van af te likken. =D> =D> =D>
Bij de eerste strandpassage tot in Westende was het strandwater bevroren, en dat had ik nog nooit gezien. #-o
De tweede lange passage was het in de sneeuw en dat had ik ook nog nooit gezien #-o

Kortom een unieke tocht . Ik kijk al uit naar volgend jaar . :bounce: :bounce: :bounce:
GUUK
Mountainbiker

Post by GUUK »

Schitterend weekend. Zaterdag eerst SP in Middelkerke en vandaag een super tochtje door Nieuwpoort en omstreken. De sneeuw maakt het inderdaad alleen maar mooier.
Voor ene keer blies de wind uit de juiste richting op het strand ...

Proficiat aan de organisatoren en tot volgend jaar (as ik mij ni vergis 3/2/13 !) Staat al op mijne kalender :lol:
follow
Mountainbiker
Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Post by follow »

kort maar krachtig een mooie toer gereden , jammer dat ik m'n motor heb opgeblazen in het militair domein :-D m'n eigen schuld
volgend jaar kom ik zeker terug mannen
komen de foto's ook online die genomen zijn in de duinen
migs
Mountainbiker

Post by migs »

@follow kenne kik gin motor gezien , twas een solex da da was
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

sliekske wrote:Twas inderdaad de moeite =D>
Mooie rit met duidelijke bepijling en prachtige stukken in de duinen.
Veel volk hebben we niet gezien, maar dit zorgde er ook voor dat we in de single tracks goed konden doorgeven.
Links en rechts een extraatje gedaan (forumbiker zijn het blijft een plezante ziekte :lol: )
De verse sneeuw zorgde voor wat extra spectakel en prachtige zichten in de duinen en op het strand.
Een 4-tal weken zonder fiets hebben wel hun tol geeist: vlak voor het strand plat (een scheur in de achterband)
en tussen controle 1 en 2 voor- en achterwiel in een verschillend spoor met een minder tof resultaat: BOEM!!
zonder problemen de tocht kunnen uitrijden, maar ondertussen heb ik 3 knieën #-o
De ene al wat blauwer dan de andere en voorzien van een mooie bloeduitstorting.
En toch was het deze morgen gewoon dikke fun :bounce: :bounce:
Bedankt voor het gezelschap gasten
"Vind ik leuk"
:-D

Ps: sympathiek dat je aan ons tempo hebt meegetuft
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

mountainbiker66 wrote:Vandaag afgezakt naar Nieuwpoort voor mijn eerste Duinentocht :-)
En wat voor één, één om duimen en vingers van af te likken. =D> =D>
Super organisatie. =D> =D>
Bepaalde stroken in de duinen gebist en min of meer getrist ( Een beetje afgeweken van het origineel parcours) :roll:
Door de vers gevallen sneeuw, het strand nog nooit zo maagdelijk wit gezien. Gewoon schitterend om te zien. :-D
Wat het weer betreft, deze morgen vertrokken bij -8 , aan de 2de bevoorrading is het goed beginnen sneeuwen en aan gekomen bij 0 graden . Onderweg geen kou gehad al was dat bij niet iedereen het geval van ons bende. Matthias, hopelijk zijn uw handen al op temperatuur en hebben ze hun normaal kleur al terug.
Bij aankomst nog een lekker soepje gedronken en nog wat na genoten van de schitterende rit (o) en de plezante licht gestoorde Forumbende #-o
Hopelijk tot volgend jaar.
"Vind ik ook leuk"

Dank voor de company!
hoyt007
Mountainbiker

Post by hoyt007 »

Duboisbiking wrote:Was weer een super parcours, jammer van mijne copain die platte band had door kapotte velg; en den pieter die zijne ketting brak.
Alles was top, enig minpuntje misschien, voor de allerkleinsten een afstand van 20 voorzien. Hoewel dak denk dat we vandaag met zo'n lekker :( temperatuurtje nie veel kleine mannen gezien hebben.
Alvast tot volgend jaar.
http://www.facebook.com/mountainbikesport
Met mijn dochter (11jaar) deze rit gedaan, en de nodige sneeuwbuien getrotseerd. De tocht van 32 KM iets ingekort dit door na de 1ste bevoorrading niet meer de pijltjes te volgen maar via de baan door te rijden naar het sluizen complex, om zo dan terug naar de start te rijden. Dit komt dan op zo'n 25 Km, wat ook te doen was tijdens dit leuk winter weertje met sneeuw. Iets teveel vervrozen kindervingertjes !!!
:wink: :roll:
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

leuk 32km ,vertrokken voor nochtans de 57km maar 1maand niet fietsen ,mega krampen en beetje kou maar gekozen voor de 32km

Maar goe soepke en net voor de sneeuw naar huis
Post Reply