Zo 12/02/2012 Heverlee :: Zoenk Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wee
Mountainbiker

Post by wee »

ondanks de koude toch nog een heel mooie rit kunnen maken...
VOERVALLEI VOSSEM
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

63km met 880hm, lekker bollende ondergrond, 2 goede bevooradingen mét ijsblokjes in de sportdrank op de 2de om wat af te koelen :wink: en een goede douche achteraf =D> meer moet dat niet zijn :P
Van koude geen last gehad, maar je moet je er wel op kleden. Respect (of stapelzot :wink: ) voor die kerel van de "herders" voor zijn deelname in korte broek (kwam hem tegen op de 2de bevoorrading)
Wat ik me wel afvraag is of er op de laatste 15km niet hier en daar een singletrack kan opgenomen worden, buiten de laatste 2km dan, vond ik dit stuk nogal saai.
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

vandaag voor de eerste keer terug op de fiets sinds een dikke maand wegens medische redenen , dus besloten om de 45 km op het gemak af te haspelen best fris bij -12°C tot aan bevoorrading was het geen probleem maar op km 40 nen dikke klop gehad om dat drinken mee nemen met dit weer tot niets leid had ik een paar zware benen die niet zo goed meer wilden ronddraaien. De leffe heeft me er terug boven op gekregen. Zoals altijd is deze tt verzorgt en hoeven we ons nergens zorgen om te maken. Tot de volgende.
Duboisbiking
Mountainbiker

Post by Duboisbiking »

Mountainbiken blijft fun zeker met -12c°, proficiat aan de dappere bikers
http://www.facebook.com/mountainbikesport
DDT-STAS
Mountainbiker

Post by DDT-STAS »

De chauffage-mannen van Londerzeel zijn net niet bevrozen binnen geraakt na 47km MTB- plezier :-D :-D Organisatie wat ons betreft 9,5/10
Da halfke zou der bij geweest zijn als er op de bevoorrading e vuurkorfke had gestaan 8)
Last edited by DDT-STAS on Sun 12 Feb 2012 20:39, edited 1 time in total.
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Vandaag de 65 gereden in Heverlee :-)

Rond 9u vertrokken en de eerste paar km's al dadelijk een paar mensen met lekke banden zien staan. Een beetje later was ik zelf aan de beurt om mijn voorste biba te vervangen :-(
Dank aan de bikers die steeds vragen of het lukt (maar ik was voorzien).
Door die stop had ik wel (terug) serieus kou gekregen want het was rond de -10°C toen dacht ik.

Uiteindelijk ritme teruggevonden en de pittige hellingen gingen redelijk goed.
Bij de eerste bevoorrading was alles aanwezig (fruit, koeken, soep, drank, ...)

Tussen de 2 bevoorradingen in heb ik een dame zien joggen met een korte short aan #-o die moet serieus kou gehad hebben want haar benen zagen echt rood van de kou (tenzij ze het van nature uit altijd 'heet' heeft natuurlijk ;-))

Iets later ben ikzelf onderuit gegaan op de grootste ijsplek die ik ben tegen gekomen. Toen ik de ijsplek bijna opreed, zag ik dat er aan de linkerkant een wegske was om het ijs te ontwijken #-o
Ondanks mijn voorzichtigheid schoof mijn voorwiel onderuit en volledig op mijn linkerdij gevallen... Gelukkig niks aan de bike, de blauwe plek die zal volgen, geneest vanzelf dus geen probleem...

Bij de 2e bevoorrading mij tegoed gedaan aan de nodige spijs en drank want er stonden ons nog 27 km te wachten tot het einde.
Aangezien het slangske van mijn camelbak bevroren was, moest ik dit hele stuk zonder drinken door. Toen begon ik op de koop toe ineens serieus last te krijgen van de kou (zowel aan handen als voeten) :-(
Er zat niets anders op dan de pijn te verbijten en de tocht op mijn gemakje uit te rijden.
Ik was blij toen ik er was :-)

Ik heb 782 hm gemeten op 65,6 km.

Door de platte band in het begin en het feit dat ik mij zeker niet haast bij de bevoorradingen was het bijna 14u toen ik aankwam.
De mannen aan de fietsenstalling waren net begonnen met de houten constructies op te ruimen en ze wilden mijn fiets niet meer stockeren :-( (terwijl er nog zeker 50 bikes weggestald stonden)
"Zet hem daar maar aan de kant" kreeg ik te horen [-X [-X
Dat vond ik wel zeer teleurstellend want ik keek er zo naar uit om binnen op mijn gemak iets te gaan drinken.
Douchen zat er bijgevolg ook niet in want ik ga mijn bike echt niet onbewaakt achterlaten terwijl ik een doucheke pak.
Daardoor ben ik dadelijk terug huiswaarts gekeerd en onderweg aan een tankstation iets uitgehaald om te drinken.

Voor de rest was de organisatie zeer goed =D>
- vlotte inschrijving
- ZEER goede afpijling (jammer dat in het anderstalige gedeelte van ons land sommige pijltjes waren weggehaald, ik heb een aantal pijltjes op een hoopje zien liggen maar ik had de track op gps bij)
- goede bevoorradingen
- zeer mooi parcours

Jammer van de fietsenstalling op 't einde.

Maar hoe dan ook : tot volgend jaar !
kevinv
Mountainbiker

Post by kevinv »

Om 9u reed ik de parking op, en om 9.10u reed ik de parking alweer af, MET DE WAGEN.
Bij het aandoen van mijn vest de rits kapot, en bij -10° zonder winstopper is not done. Gevloekt dak hem. Een aantal bikers op de parking keken nogal raar op.
Dan maar weer naar huis.
Jammer maar helaas.
Schauwie
Mountainbiker

Post by Schauwie »

Vandaag de 55km gedaan. Schoon toerke en perfecte organisatie.
Respect voor de zandaanvoer op het 1e klimmeke!!!

Platte Tjoeper
schauwie!!
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

Phille81 wrote:Vandaag de 65 gereden in Heverlee :-)

Iets later ben ikzelf onderuit gegaan op de grootste ijsplek die ik ben tegen gekomen. Toen ik de ijsplek bijna opreed, zag ik dat er aan de linkerkant een wegske was om het ijs te ontwijken #-o
Ondanks mijn voorzichtigheid schoof mijn voorwiel onderuit en volledig op mijn linkerdij gevallen... Gelukkig niks aan de bike, de blauwe plek die zal volgen, geneest vanzelf dus geen probleem...
Ik herken de plaats. Ik had het wegske wel gezien, maar ik was zo lomp om met mijn achterwiel achter dienen tak te blijven hangen met als gevolg nen duik op het ijs. Evenwel zonder veel erg.

Goed ingepakt, totaal geen kou gehad.
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Samen met mijn copain Peter#21 de 65 km gereden. 't Was bibberen in 't begin maar na een paar klimmetjes was de eerste kou al veel minder.
Prachtig parcours, zeer goed uitgepijld.

Na 20 km de eerste bevoorrading. Lekker soepke doet wel eens deugd maar de succesdrank was toch Etixx on the rocks !:P

Na 5 minuutjes weer verder en 1 keer misreden maar dat was onze eigen schuld. Ook de mannen achter ons hadden zich even vergist maar 't was rap opgelost.

Parcours was uitdagend met mooie klimmen en super afdalingen. Mijne maat heeft het meer voor de afdalingen en als ik hem zo zie de dieperik induiken is volgen niet aan mij besteed.

Bij de 2e bevoorrading was er geen soep, alleen de "on the rocks" drank. De bananen daarentegen waren XXL exemplaren, en dat was maar nodig ook want er stond nog 27 km op het programma. Rap nog een gelleke binnen en dan verder want Peterke zijn tenen waren aan't bevriezen. :wink:

Het laatste stuk was meer bergop en bergaf over de brede paden door de bossen maar in mijn naftbak zat nog wel wat in en dus was 't nog even doorduwen. Peter zag zijn bobijntje stilaan aflopen maar reed puur op karakter verder. :-)

Na een 3 uur en half waren we terug aan de sporthal. Rap gedoucht en een taske soep en wat snelle suikers kwam er terug kleur in ons :-)

Een super winterritje ! Wel véél minder volk dan andere jaren gezien, veel stukken bijna met ons twee gereden.

Tot volgend jaar maar dan wel 10 graden warmer hé ! :lol:
Post Reply