ik heb de combinatie hé, nieuwe cassette en nieuwe spinner(Q-Rings).
Zou het liefst hebben dat dat toch fkes mee zal gaan.
Heb me voorgenomen om wat sneller een nieuwe ketting te leggen.
Ik weet niet hoevaak jij wisselt per ?/km... dus laat effe weten!
Grtz van de charcuterie-verkoper(en dat is geen leugen!), waar werk je?
Specialized Epic Marathon Carbon 2011(Nieuwe foto's p2)
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- TomFeyaerts
- Mountainbiker
Post by TomFeyaerts »
Ga je die q rings op je xo crank plaatsen? Wil dat wel eens zien want ben dat ook van plan
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
De huidige SRAM voorderailleur ga je nog moeten veranderen om met je 38T/26T Q-Rings te kunnen rijden. De SRAM is voor een 39T tandblad, de Rotor crank is op max. diameter 40T.
In stilstand kan de kooi net over het blad, maar als je bergop fietst met je ketting op het kleinste blad hangt de kooi net boven het buitenblad. Door het flexen van de BB (derailleur zit vast op scharnierpunt achterbrug), komt het buitenblad tegen de kooi.
Een 42T SRAM voorderailleur is veel te groot, dan heb je 7mm tussen het buitenblad op max. diameter en de kooi.
Een Shimano FD-M985E2 (let op de E2 aanduiding!) kan 38T - 40T aan, en kan in hoogte versteld worden. Is compatibel met XX triggers.
In stilstand kan de kooi net over het blad, maar als je bergop fietst met je ketting op het kleinste blad hangt de kooi net boven het buitenblad. Door het flexen van de BB (derailleur zit vast op scharnierpunt achterbrug), komt het buitenblad tegen de kooi.
Een 42T SRAM voorderailleur is veel te groot, dan heb je 7mm tussen het buitenblad op max. diameter en de kooi.
Een Shimano FD-M985E2 (let op de E2 aanduiding!) kan 38T - 40T aan, en kan in hoogte versteld worden. Is compatibel met XX triggers.
- beenhouwertje
- Mountainbiker
- Location: carbon granville met sram x0;en een granville met sram xx
Post by beenhouwertje »
ahnja ok,ik rij zo 1.5 maand met men ene ketting ,maar werk met drie kettingen,en ik werk in de colruyt beenhouwerijJossen wrote:ik heb de combinatie hé, nieuwe cassette en nieuwe spinner(Q-Rings).
Zou het liefst hebben dat dat toch fkes mee zal gaan.
Heb me voorgenomen om wat sneller een nieuwe ketting te leggen.
Ik weet niet hoevaak jij wisselt per ?/km... dus laat effe weten!
Grtz van de charcuterie-verkoper(en dat is geen leugen!), waar werk je?
- beenhouwertje
- Mountainbiker
- Location: carbon granville met sram x0;en een granville met sram xx
Post by beenhouwertje »
heb de mijne ook op m'n xx gezet ,38T en 26T en moet men voorderraileur niet veranderen,?Jossen wrote:ja hoor gewoon op XO. Als je weliswaar grotere vertanding wil op je Qrings dan moet je wel de voorderrie gaan veranderen, afhankelijk van wat je wil
- Jossen
- Mountainbiker
Daar kan ik niet tot in detail op antwoorden, is mijn eerste keer dat ik Qrings laat plaatsen.
Best naar een fietsspeciaalzaak trekken die wat meer ervaring met Qrings heeft, of naar de paus van Qrings op het forum --> Madskatingcow
Bij Van Eyck in Aalst was er enen die bij hoog en laag zei dat ik mijn voorderrie niet hoefde te veranderen bij een bepaalde vertanding. Naderhand had ie zoals Madskatingcow al voorspelde, dik ongelijk..... dus no biking this weekend
Best naar een fietsspeciaalzaak trekken die wat meer ervaring met Qrings heeft, of naar de paus van Qrings op het forum --> Madskatingcow
Bij Van Eyck in Aalst was er enen die bij hoog en laag zei dat ik mijn voorderrie niet hoefde te veranderen bij een bepaalde vertanding. Naderhand had ie zoals Madskatingcow al voorspelde, dik ongelijk..... dus no biking this weekend
- TomFeyaerts
- Mountainbiker