Ganzewachters VTT - Herzele
47 - 36 - 25 km
Kids 15 km
I&S: Gemeentelijke Basisschool
Tuinwijkstraat 2, Herzele
van 8.30 - 14.00
Meer info over deze tocht graag .
Za 11/02/2012 Herzele :: Ganzewachters VTT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
klokkerijder
- Mountainbiker
soort banden
Heb een vraagje.
zaterdag rijden we ook in Herzele maar weet niet juist welke banden ik het beste op leg. Nu zitten er crossbanden op. zou ik die mogen laten opliggen of beter de zomerbanden opleggen. Ben nog niet echt zo goed thuis in keuze van banden. En eventueel ook wat de beste bandenspanning is bij dit weer.
alvast bedankt.
Peter
zaterdag rijden we ook in Herzele maar weet niet juist welke banden ik het beste op leg. Nu zitten er crossbanden op. zou ik die mogen laten opliggen of beter de zomerbanden opleggen. Ben nog niet echt zo goed thuis in keuze van banden. En eventueel ook wat de beste bandenspanning is bij dit weer.
alvast bedankt.
Peter
hangt er vanaf wat je met crossbanden bedoeld hé.
Ikzelf zal starten met de banden die ik een gans seizoen gebruik. Ritchey wcs prevolution. Minder zwaar profiel als de NN en iets meer als RR
Denk dat voor zomerbanden het er nog iets te veradelijk zal bijliggen.
Ik start met dikke 2bar.
Zal redelijk snel liggen denk ik.
Grtz
Ikzelf zal starten met de banden die ik een gans seizoen gebruik. Ritchey wcs prevolution. Minder zwaar profiel als de NN en iets meer als RR
Denk dat voor zomerbanden het er nog iets te veradelijk zal bijliggen.
Ik start met dikke 2bar.
Zal redelijk snel liggen denk ik.
Grtz
Re: soort banden
Hoi Peter,PeterMTB wrote:Heb een vraagje.
alvast bedankt.
Peter
Ondanks de harde ondergrond kan je op sommige stukken wel wat extra profiel gebruiken, ik zou dus ook nog niet op zomerbanden overgaan. Ik heb wel m'n Nobby Nics opliggen met een 1,9 a 2 bar (net zoals Jend)
T
vandaag gereden
Ik heb deze tt vandaag gereden. Het weer voorspelde het al: het was een heel snelle tocht, doordat de grond beenhard was. Voor mij een tikkeltje te veel asfalt en een gebrek aan kuitenbijters/technische uitdagingen. Maar voor de rest kan ik zeggen dat het goed was: vlotte inschrijving, gezellige bar, iets te eten bij aankomst, voldoende bevoorrading.
Om even in te springen op hierboven: ik reed Rocket Ron op 2 bar vooraan, 2.1 bar achteraan
Om even in te springen op hierboven: ik reed Rocket Ron op 2 bar vooraan, 2.1 bar achteraan
Jeps,
De koude kon ons niet tegenhouden en we zijn met ons 3tal terug op pad geweest. Mooie rit. Al is het wel jammer dat het parcours beetje overgenomen is van Steenhuize. Weliswaar niet in dezelfde volgorde maar toch... ! Ook voor mij iets teveel asfalt naar men zin, ook al was ik met men Alcoholbenen niet erg fris.
De pijlen niet altijd super geplaatst vond ik. Maar voor de rest was het in orde. Heb me geamuseerd. En ik ben uiteindelijk met iets minder als 2bar achteraan gestart en twas beke te weinig.
Grtz
De koude kon ons niet tegenhouden en we zijn met ons 3tal terug op pad geweest. Mooie rit. Al is het wel jammer dat het parcours beetje overgenomen is van Steenhuize. Weliswaar niet in dezelfde volgorde maar toch... ! Ook voor mij iets teveel asfalt naar men zin, ook al was ik met men Alcoholbenen niet erg fris.
De pijlen niet altijd super geplaatst vond ik. Maar voor de rest was het in orde. Heb me geamuseerd. En ik ben uiteindelijk met iets minder als 2bar achteraan gestart en twas beke te weinig.
Grtz
Mijn (kouwelijke)
sfeerbeeldjes....
Via mijn skynetblogske;
http://marie-christinefoto.skynetblogs. ... rzele.html
Picasa direct;
https://picasaweb.google.com/1052279472 ... ag11022012
Groetjes en nog veel fietsplezier!
Via mijn skynetblogske;
http://marie-christinefoto.skynetblogs. ... rzele.html
Picasa direct;
https://picasaweb.google.com/1052279472 ... ag11022012