$pocoloco wrote:Meet Rudolf, the black nosed reindee... euh: tandem![]()
waww
knap
Op zo'n momenten doet zot zijn wel zeerMagura wrote:Santa, here we comepocoloco wrote:We zullen binnenkort eens de specialere banden en velgen de revue laten passeren, van Big Fat Larry's op 100mm Clowshoe's tot Husker Du's op Rolling Darryl's.
Hierzo: http://www.rovaniemi150.com/roster/
Verwacht jullie na afloop maar een een trip report en video.
Quote van Magura: waarom moettekik ne slaapzak meenemen ?!? Ik ben niet van plan van te gaan slapen zene, 't is begot maar 150 km !
Quote van Robkes: met de Outback tandem... ?!? 'k Zal 't nekeer aan de Jef vragen...
Quote van Martin: guaaayyyy !
Quote van Simon (ex prof skier): a race against Martin on a skislope... ?!? I'll bring my skis.![]()
![]()
.
dit is gewoon de hummer onder de fietsen ... wat weegt dit beest en welke diameter van schijven zijn dit? In de alpen met een tandem een afdaling doen gaat enorm veel van de schijven vergen, vooral omdat je met deze bike vlugger gaat afdalen tov een "gewone" tandem.Streets wrote:$pocoloco wrote:Meet Rudolf, the black nosed reindee... euh: tandem![]()
waww
knap
Hope M4 vierdubbele remklauwen, metalflex leidingen, floating 200mm discs - je hebt op een tandem (en zeker dit exemplaar) idd wel wat remmen nodig. Ik denk wel dat het goed zit met deze remmen want deze Outback heeft zonder issues al de Ventoux gedaan (met een mindervalide stoker) en de tandemrace op de Roc d'Azur overleefd.jocca wrote:
dit is gewoon de hummer onder de fietsen ... wat weegt dit beest en welke diameter van schijven zijn dit? In de alpen met een tandem een afdaling doen gaat enorm veel van de schijven vergen, vooral omdat je met deze bike vlugger gaat afdalen tov een "gewone" tandem.
Paar jaren terug zo eens 5 dagen samen gereden met een nederlands koppel in de franse alpen en ik meen te herinneren dat zij af en toe last hadden van schijven die te warm aanliepen.
op 1.5 gezet (brussel efkes "doen" van de middag) en damn,pocoloco wrote:Bandendruk is de sleutel tot alles op een Sandman: met 0.6 bar heb je super veel controle en tractie, maar duwt het idd zwaar. Ikzelf als "clydesdale" rij op trails met ongeveer 0.8, en dat is al een heel verschil: minder controle maar veel gemakkelijker pedalen rond.
Boven een bar gaat het alsmaar vlotter, maar verlies je aan controle.
Post by Motorbiker »