sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

pocoloco wrote:Meet Rudolf, the black nosed reindee... euh: tandem :-D

Image
$

waww
knap
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Magura wrote:
pocoloco wrote:We zullen binnenkort eens de specialere banden en velgen de revue laten passeren, van Big Fat Larry's op 100mm Clowshoe's tot Husker Du's op Rolling Darryl's.

Hierzo: http://www.rovaniemi150.com/roster/

Verwacht jullie na afloop maar een een trip report en video :-D.

Quote van Magura: waarom moettekik ne slaapzak meenemen ?!? Ik ben niet van plan van te gaan slapen zene, 't is begot maar 150 km !

Quote van Robkes: met de Outback tandem... ?!? 'k Zal 't nekeer aan de Jef vragen...

Quote van Martin: guaaayyyy !

Quote van Simon (ex prof skier): a race against Martin on a skislope... ?!? I'll bring my skis.
Santa, here we come :bounce: 8) :bounce: .
Op zo'n momenten doet zot zijn wel zeer :drunk:
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Streets wrote:
pocoloco wrote:Meet Rudolf, the black nosed reindee... euh: tandem :-D

Image
$

waww
knap
dit is gewoon de hummer onder de fietsen ... wat weegt dit beest en welke diameter van schijven zijn dit? In de alpen met een tandem een afdaling doen gaat enorm veel van de schijven vergen, vooral omdat je met deze bike vlugger gaat afdalen tov een "gewone" tandem.

Paar jaren terug zo eens 5 dagen samen gereden met een nederlands koppel in de franse alpen en ik meen te herinneren dat zij af en toe last hadden van schijven die te warm aanliepen.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

jocca wrote:
dit is gewoon de hummer onder de fietsen ... wat weegt dit beest en welke diameter van schijven zijn dit? In de alpen met een tandem een afdaling doen gaat enorm veel van de schijven vergen, vooral omdat je met deze bike vlugger gaat afdalen tov een "gewone" tandem.

Paar jaren terug zo eens 5 dagen samen gereden met een nederlands koppel in de franse alpen en ik meen te herinneren dat zij af en toe last hadden van schijven die te warm aanliepen.
Hope M4 vierdubbele remklauwen, metalflex leidingen, floating 200mm discs - je hebt op een tandem (en zeker dit exemplaar) idd wel wat remmen nodig. Ik denk wel dat het goed zit met deze remmen want deze Outback heeft zonder issues al de Ventoux gedaan (met een mindervalide stoker) en de tandemrace op de Roc d'Azur overleefd.
Gewicht zal rond de 28 à 30 kg schommelen denk ik, de gedowntunede DH vork van White Brothers weegt wel wat en daar zijn een paar kg te besparen, maar liever bombproof & fun on the trails dan weight-weenie en voorzichtig te moeten zijn.

In Finland denk ik dat overhitting van de schijven niet direct een issue zal zijn :-D.
Check out de foto's van de trailvoorbereiding op hun Facebook pagina: http://www.facebook.com/pages/Rovaniemi ... 9174829579
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

Gisteren zijn Jef en Rob ons een bezoekje komen brengen met de tandem op de 6uren van Halle Zoersel.

Man wat een beest is me dat :-D

Knap om te zien.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

pocoloco wrote:Bandendruk is de sleutel tot alles op een Sandman: met 0.6 bar heb je super veel controle en tractie, maar duwt het idd zwaar. Ikzelf als "clydesdale" rij op trails met ongeveer 0.8, en dat is al een heel verschil: minder controle maar veel gemakkelijker pedalen rond.
Boven een bar gaat het alsmaar vlotter, maar verlies je aan controle.
op 1.5 gezet (brussel efkes "doen" van de middag) en damn,
just dat die 5kilo minder weegt dan op 0.6bar
achterwielke doen slippen met de rem is nu ook een makkie :oops:
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Zojuist éne bezig gezien met een Sandman tijdens de Beachrace van Blankenberge. Amaai, ging die vooruit
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Motorbiker wrote:Zojuist éne bezig gezien met een Sandman tijdens de Beachrace van Blankenberge. Amaai, ging die vooruit
Efkes raden, Arnout? Nothing 's impossible?
saiko
Test team

Post by saiko »

ik vind Elias niet terug in de top 10 en het is maar 50km, dus de kans dat hij het is, is klein
Orkje
Mountainbiker

Post by Orkje »

Beetje laat, maar beter laat dan nooit (en een oude foto, omdat mijn fototoestel foetsie is sinds de verhuis):

Image
Post Reply