GT ZASKAR 9r Elite 2012 -> 29er

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

RAFC wrote:
duc'y wrote:
kawa wrote:Hoeveel weegt uwe fiets nu?
momenteel 10,9kg (origineel 12,7kg)

in bestelling : KCNC zadelpen en Cranckbrothers Cobalt 11 stuur ... ben ies benieuwd wat 'm dan gaat wegen :bounce:
10,9 kg daar heb ik mijn twijfels over met deze spec list
dacht je meer of minder? ... is aluminium frame en de vork is ook nie van de lichtste

heb van elk onderdeel het juist gewicht,volgens spec is CB11 132g -> op mijn weegschaal:170g / idem voor KCNC zadelpen140->172g :(
RAFC
Mountainbiker

Post by RAFC »

duc'y wrote:
RAFC wrote:
duc'y wrote: momenteel 10,9kg (origineel 12,7kg)

in bestelling : KCNC zadelpen en Cranckbrothers Cobalt 11 stuur ... ben ies benieuwd wat 'm dan gaat wegen :bounce:
10,9 kg daar heb ik mijn twijfels over met deze spec list
dacht je meer of minder? ... is aluminium frame en de vork is ook nie van de lichtste

heb van elk onderdeel het juist gewicht,volgens spec is CB11 132g -> op mijn weegschaal:170g / idem voor KCNC zadelpen140->172g :(
Ik dacht aan meer. Ik heb ook een GT zaskar 9r maar in de carbon versie en die weegt 10,3 kg ( framemaat M).
Dus als ik uw speclist bekijk en vergelijk met de mijne dan denk ik dat hij meer weegt dan 10,9kg.
Voor de rest een ferme bike.
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

duc'y wrote:
DaVinci wrote:als ik u zitpositie zie op pg 1(stand stuurpen vooral) snap ik niet goed waarom je een rizer gaat monteren :-?
da's een goeie opmerking :wink: de rede dat die stuurpen omgedraaid staat is omdat ik nie zo groot ben, maar volgens de rest van mijn lichaam toch perfect.

deze rizer is slechts 15mm... dus maar ne kleine rize :wink: EN ik wil een breed stuur om beter controle te hebben bij afdalingen, deze voldoet eraan.
De meeste flatbars zijn max 64cm ,gemiddeld = 60cm... en da is te smal voor een 29er... SNAPPIE 8)
Ik heb nochtans flatbars van 70 cm.

Volgens mij had je beter een small genomen.
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

Edlisjas wrote:Volgens mij had je beter een small genomen.
dacht ik daarvoor ook,maar den Bikefit wijst uit dat ik da beter nie had gedaan en toch een goeie keuze heb genomen met de medium, ik zou zelfs een iets langere stuurpen kunnen steken (volgens die mannen) :roll:
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

RAFC wrote: Ik dacht aan meer. Ik heb ook een GT zaskar 9r maar in de carbon versie en die weegt 10,3 kg ( framemaat M).
als je nog originele wielen hebt steken... steek dan Crest'jes met ZTR of DT swiss naaf,dan tubeless maken en ge duikt onder de 10kg :wink:
RAFC
Mountainbiker

Post by RAFC »

duc'y wrote:
RAFC wrote: Ik dacht aan meer. Ik heb ook een GT zaskar 9r maar in de carbon versie en die weegt 10,3 kg ( framemaat M).
als je nog originele wielen hebt steken... steek dan Crest'jes met ZTR of DT swiss naaf,dan tubeless maken en ge duikt onder de 10kg :wink:
Ik dacht het niet want die steken er al onder #-o
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

RAFC wrote:
duc'y wrote:
da's straf... dus eigenlijk tussen de carbon en de aluminium versie zit nie echt veel verschil :oops:
RAFC
Mountainbiker

Post by RAFC »

duc'y wrote:
RAFC wrote:
duc'y wrote: als je nog originele wielen hebt steken... steek dan Crest'jes met ZTR of DT swiss naaf,dan tubeless maken en ge duikt onder de 10kg :wink:
da's straf... dus eigenlijk tussen de carbon en de aluminium versie zit nie echt veel verschil :oops:
Ik denk dat er inderdaad niet veel verschil op het gewicht zit tussen de alu en de carbon. Heb net het frame alleen gewogen en het gewicht zonder de lagers bedraagt 1490 gr.
Eigenlijk veel voor een carbon frame maar ik ben nu niet echt een ww, voor mij telt duurzaamheid eerder dan gewicht aangezien ik zelf 10 kg teveel weeg:wink:
duc'y
Mountainbiker

Post by duc'y »

update : crest wielen / zadelpen / kcnc snelspanners

Image
stevy
Mountainbiker
Location: "specialized stumpjumper 29" "Turner SUltan" "cannondale Six"

Post by stevy »

Ik rij zelf ook met een zaskar 9r pro. Ik ben 173 cm en rij op een smal. Ik snap kawa zeer goed. Als ik hier de foto zie kan ik je onmiddelijk zeggen dat je fiets te groot is. Ik schat dat je zadelhoogte een 68 cm is. Wat ik verder helemaal niet snap is je riser stuur. Ik heb een - 10 graden stuurden gezet om een ietwat sportieve zithouding te hebben.
Wat je fiets betreft: zeer mooie fiets anders zou ik er zelf ook niet mee rijden. Al ziet een carbon 29 er in smal helemaal anders uit.
Post Reply